Acte necesare magazin online în 2024

  • 5 minute citit
acte magazin online

Să vedem care sunt actele necesare pentru un magazin online.

Pentru a porni la drum cu un magazin online, ar putea fi de speriat datorită volumului covârșitor de detalii. În mod spcial dacă ți s-a spus să construiești magazinul cu o firmă specializată.

Platforma Sellfy te scutește de absolut toate aceste lucruri, făcând totul să pară o joacă (este un fapt).

Am discurtat pe larg care sunt avantajele un magazin online atât construit cât și ca platformă SAAS unde plătești doar cât folosești (Sellfy). Dar s-o luăm cu începutul.

Societatea comercială

Desigur, fără o societate comercială (firmă) este imposibil să pornești la drum deoarece ar fi ilegal. Înainte de toate va trebui să înființezi o socitate comercială pentru comerț cu amănuntul. Vei avea nevoie de Cod CAEN 4791 (comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet).

  • comertul cu amanuntul al oricarui tip de produs prin comanda postala
  • comertul cu amanuntul al oricarui tip de produs prin Internet, pe baza de comanda
  • vânzarea directa prin intermediul televiziunii, radio-ului sau telefonului
  • licitatii cu amanuntul pe Internet

Este recomandat să apelezi la o agenție pentru înființări firme, te va scăpa de foarte multe drumuri iar ei știu exact ce trebuie deoarece au experiență în acest sens.

Contracte furnizori și curieri

1. Furnizori

Odată ce actele firmei au fost finalizate, va trebui să găsești furnizori pentru produse (în caz că nu ai făcut-o deja). Este foarte important să nu te oprești la primul furnizor pe care-l găsești deoarece cu unii poți negocia.

De fapt, să ai mai mulți furnizori ar putea fi un avantaj deoarece unele produse pot fi mai ieftine decât la ceilalți furnizori.

Pote fi util chiar și un furnizor mai scump atunci când furnizorii tăi preferați (cei ieftini) nu au pe stoc produsul respectiv. Uneori este de preferat să ai un profit mai mic decât să pierzi un client care ar putea reveni să cumpere de la tine!

Clienții recurenți sunt mai profitabili pe termen lung decât căutarea de clienți noi, mai ales în domeniul comerțului online, deoarece rata de conversie este extrem de mică (este o problemă globală, foarte multe magazine având rata de conversie chiar și sub 1% - nu ai de ce să te îngrijorezi dacă folosești Sellfy deoarece face constant teste de conversie și apoi update automat/instant la toți clienții - motivul pentru care Sellfy este modular, nicio altă platformă ecommerce nu are această funcționalitate).

După ce ai stabilit care vor fi furnizorii, va trebui să te ocupi de curieri! Din nou, doar după ce actele societății/firmei sunt finalizate!

2. Curieri

La fel ca în cazul furnizorilor, actele firmei sunt necesare pentru a negocia contractele cu firmele de curierat.

Cu unele poți negocia mai mult decât cu altele însă trebuie avut în vedere și seriozitatea acestor firme de curierat deoarece nu este întotdeauna floare la ureche.

Sunt firme de curierat care pierd colete, altele care întârzie cu livrarea lor, altele care nici măcar nu sună clienții ci setează direct statusul "clientul nu a fost găsit".

Această experiență am avut-o personal, ca și client, în cel putin 50% din cazuri (nu este o exgagerare) - trebuia de fiecare dată să-i caut personal pentru a-i întreba de sănătate, după care mergeam la ei să-mi ridic coletul.

Plăți online cu cardul

În cazul în care dorești să integrezi în magazin și plata online cu cardul, pe lângă plata ramburs (orice platformă ecommerce o are), va trebui să închei un contract cu o platformă de procesare plăți precum Netopia, PayU, etc.

Înainte de a încheia un contract pentru procesarea plăților cu cardul, trebuie să ai deja magazinul online creat deoarece vor fi verificate elemente necesare precum paginile "Temeni și condiții", logo-urile din site, etc.

→   Costuri magazin online în 2024

Platforma magazinului online

În cazul în care dorești constucția platformei cu o firmă specializată (deloc recomandat începătorilor), va trebui ca actele firmei să fie deja finalizate, pentru a putea primi factura pentru realizarea magazinului (nu va fi deloc mică, dacă alegi această cale). Sellfy te scapă de absolut orice cheltuieli adiționale, plătești numai și numai cât folosești!

Spre exemplu, dacă ai doar 100 produse pe care să le vinzi, plătești doar pentru aceste 100 produse, nu trebuie să construiești un magazin online printr-o agenție care-ți va cere sute de euro, chiar mii de euro (depinde de agenție). În plus, cu Sellfy beneficiezi de funcționalități unice pe care nicio altă platformă nu le oferă (nici închiriată, nici construită).

Practic de scutește de orice fel de investiții inutile (construire platformă, agenții SEO, agenții webdesign, agenții programare)!

Fără Sellfy, vei fi nevoit la un moment dat să semenzi contracte cu diverse agenții pentru întreținerea magazinului (deloc ieftină) deoarece modulele de securitate trebuie constant actualizate, design-ul site-ului trebuie și el actualizat pentru a păstra trend-ul psihologic și, desigur, implementartea de noi funcționalități!

Alegerea platformei pentru magazinul tău online este foarte importantă, fiind primul pas imediat după ce ai actele necesare.

De fapt, alegerea platformei este mai importantă decât actele necesare deoarece platforma este cea care vinde!

Concluzie

După cum ai văzut, nu sunt necesare multe acte pentru un magazin online.

Actele firmei sunt necesare pentru a negocia cu furnizori, distribuitori, curieri, etc.

Din punct de vedere al actelor, magazinul online nu diferă de un magazin fizic (dimpotrivă, este un avantaj deoarece cu un magazin online nu trebuie să ai constant stocuri fizice așa cum este absolut necesar cu un magazin real unde intră cumpărătorul). Situația se complică odată cu alegerea platformei deoarece sunt chestiuni tehnice.

Alege cu mare grijă platforma pentru magazinul tău online! Sellfy este aici pentru tine, pentru afacerea ta!

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Magazinul meu