Concurența în ecommerce: spionează inteligent

  • 15 minute citit
analiza concurenta ecommerce

Competiția în ecommerce este imposibil de evitat! Din moment ce alte magazine online vând exact aceleași produse ca tine, problema se pune: ce-l face pe concurentul meu diferit astfel încât să vândă mai mult ca mine?

Înainte de toate, trebuie lămurit simplul fapt: competiția înseamnă violență. Din păcate, puțini înțeleg cum aceste cuvinte sunt legate între ele! Competiția nu este ceva natural în ființa umană - este un concept pe care noi l-am inventat! Propria invenție a ajuns să ne domine!

De exemplu, eschimoșii nu aveau conceptul de "competiție" până să-l aducă americanii odată cu întrecerea săniilor trase de câini! Competiția este o condiționare impusă de societate - poate deveni atât de puternică încât produce frică/panică, anxietate și în cele din urmă o suferință profundă. Toate astea înseamnă violență atât psihologică cât și fizică (afectează sănătatea)!

Din păcate, nu avem cum scăpa de concurență - societatea în sine este construită pe acest principiu!

DAR: ceea ce vom afla în continuare ne va ajuta să nu cădem în capăcană!

Așadar, hai să le luăm pe rând!

Nu ai magazin online Sellfy? Plătești doar pentru cât folosești - fără abonament lunar sau alte obligații. Ai 100 produse în magazin, plătești doar pentru 100 produse, nimic în plus! Fără taxe ascunse precum costuri adiționale pentru numărul de comenzi!


{{TIER_CALC}}

{{TOC}}

De ce competiția este violență?

În primul rând, este violență împotriva ta!

În momentul în care te simți călcat pe coadă de către competitori sau te simți în urma competitorilor tăi, în realitate înseamnă că:

  1. joci cum cântă concurența
  2. cânți cum joacă concurența

Alege varianta preferată - ambele înseamnă exact același lucru! :)

Competiția implică frica de eșec și/sau frica de a pierde. Într-un fel sau altul te paralizează psihgologic!

Această paralazie indusă de frică este de fapt un centru psihologic care suprimă creativitatea și inteligența - practic te sabotezi fără să realizezi! Orice formă de suprimare psihologică este violență împotriva ta însuți. 

Pe de altă parte, să te simți bine că altul este sub tine - este o formă de nebunie! Problema este că unele forme de nebunie sunt `perfect normale` în această societate - în realitate, este exact ceea ce ne sabotează pe termen lung! Fac referire la ignoranță!

Așadar, competiția în afaceri poate fi extrem de nocivă deoarece la un moment dat poate duce către panică, anxietate și în cele din urmă către o suferință profundă. Mai simplu spus, este violență atât psihologică cât și fizică (deoarece afectează sănătatea) împotriva ta însuți!

După cum probabil ai observat, nici nu am pomenit despre violența împotriva altora! 

Fără creativitate și inteligență îți va rămâne un singur lucru: să copiezi ce fac alții - să nu ai nimic original!

Acum putem trece mai departe!

→   Cum Sa Faci Bani Online Prin Vanzari: Ghid Complet

Cum mă ajută concurența?

Deși este foarte inteligent să păstrezi capul plecat pentru a te putea focusa asupra afacerii tale, din când în când trebuie să îl ridici pentru a observa ce fac ceilalți jucători din industrie. 

Informația utilă este necesară în afaceri (concurența va încerca să-ți ia pâinea de la gură - nu are importanță de corectitudinea pe care tu o ai față de alții).

A conștientiza ceea ce fac concurenții tăi te poate ajuta să determini care este poziția pe care o ai în piață astfel încât să poți lua deciziile strategice în mod creativ și inteligent.

Asta implică: nici cel mai mic sentiment/emoție - o minte clară, curată și stabilă ca o piatră!

Acum să vedem metodele promise: spionatul concurenței! :)

1. Află ce are concurența sub capotă

Aruncă o privire la instrumentele și platformele pe care concurența le folosete!

Poate fi aur curat - vei vedea de ce!

O poți face cu unelte precum BuiltWith, care afișează informații despre platforma folosită:

  • platformă de comerț electronic folosită
  • software-ul de marketing pe care îl folosesc pentru trafic și lead gen
  • instrumentele de urmărire și analiză care rulează în spatele scenei

Aceste date te pot ajuta să afli cât de seriași și agresivi sunt concurenții tăi!

De exemplu, cam așa arată secțiunea de advertising pentru eMag!

Astfel de informații te ajută să afli despre ceea ce fac concurenții tăi pentru a atrage clienți în magazin ca apoi să genereze vânzări (aici ne putem duce către rata de conversie dar este un cu totul alt articol dedicat).

În plus, s-ar putea chiar să descoperi instrumente și platforme pe care ar ai putea să le folosești în propria afacere (unele de care nici nu știai că există dar foarte utile - mi s-a întâmplat de multe ori).

2. Cumpără de la concurenți o dată pe lună

Cumpărarea de la concurenți nu oferă doar o imagine a experienței de cumpărare pe care o oferă aceștia ci chiar mai mult.

Atunci când se face în mod strategic, îți poți da seama câte comenzi primesc și care sunt tendințele vânzărilor lor.

Tot ce trebuie să faci este să comanzi ceva ieftin/mediocru (nu contează, orice) și să urmărești seria facturilor. Astfel, afli câte conemenzi au ei pe lună! Numărul facturilor sunt în ordine!

Practic asta este tot ce trebuie să faci pentru a afla informații prețioase: cumperi de la ei o dată pe lună și notezi numărul facturii pentru fiecare comandă.

Într-un an de zile poți afla dacă afacerea lor crește, stagnează sau se degradează, dacă au sezoane cu vânzări serioase, etc!

🤣

Produsul pe care l-ai cumpărat de la concurență îl pui la vânzare pe OLX!

Glumesc, evident!
Sau nu!

3. Studiază anunțurile Facebook

Ai nevoie de inspirație pentru Facebook Ads?

Poți folosi un plugin precum MY AD FINDER, care captează postările sponsorizate de pe Facebook, în timp ce pur și simplu dai scroll pe facebook (pe laptop/dsktop, nu pe telefonul mobil).

Este un plugin pentru browserul Chrome - are 1120 review-uri, și este foliosit de peste 100.000 utilizatori! Este o aplicație în regulă! ;)

Dacă îți urmărești concurenții sau le-ai vizitat recent magazinul online, există șanse să le vezi și să le studiezi reclamele pe măsură ce apar în feed-ul tău.

De acolo, poți obține informații despre strategiile lor în ceea ce privește mesajele, poziționarea pe piață și copywriting-ul, care, la rândul lor, pot ajuta în luarea propriilor decizii în marketing.

Tendința va fi foarte mare să-i copiezi, așa că fii conștient de asta!

4. Primește alerte regulate

Cel mai bun mod de a-ți înțelege concurenții este să-i urmărești în mod regulat. Mare grijă să nu ajungi să joci cum cântă concurența!

În acest fel, ori de câte ori sunt menționați în știri (sau oriunde pe web), poți afla despre ei.

Pentru o monitorizare de bază, poți utiliza un instrument precum Google Alerts, care-ți va trimite email-uri ori de câte ori cuvintele-cheie pe care le monitorizezi (în acest caz, concurenții tăi) apar în rezultatele căutărilor.

Partea bună la astfel de insrumente de urmărire este că afli ce backlink-uri primesc ei în timp - asta înseamnă performanța lor în SEO. Vezi articolul totul despre backlink-uri.

Există instrumente similare și pentru a-i urmări pe social media (vezi Mention) dar majoritatea costă.

Concluzie

Atunci când se face corect, înțelegerea concurenței îți va permite să-ți rafinați propriile strategii, astfel încât să poți continua să te dezvoltați și să te "îmbunătățești" (este ceea ce mulțimea crede - personal, nu sunt de acord cu asta deoarece orice acțiune o faci în funcție de concurență, este de fapt limitare).

Analiza concurenților în comerțul online nu trebuie să fie dificilă sau să consume timp.

Dacă folosești instrumentele și tacticile potrivite, poți obține rapid și ușor informații despre ceilalți jucători din piață.

Competiție = violență!

Totuși, înteligență îneamnă să extragi de la competitorii tăi lucrurile care-ți poti fi de mare ajutor în afacere - precum o unealtă de marketing (poți să le testezi toate uneltele software)!

Indiferent ce-i face, nu-ți copia concurența! Lasă creativitatea să înflorească!

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Utile