Atragerea clienților în magazin

  • 10 minute citit
atragere clienti magazin

Ti-ai creat un magazin online iar acum dorești să atragi clienți în magazin! Ei bine, aici este cea mai mare provocare deoarece în asta constă succesul unei afaceri online: atragerea clienților în magazin!

Domeniul ecommerce, care este în plină creștere (la nivel global, nu doar în România), este deja foarte aglomerat iar în timp se va aglomera tot mai mult! Motivul aglomerării este destul de simplu: toate afacerile se mută pe internet sau cel puțin folosesc internetul ca fiind un canal adițional pentru a vinde online. Practic vorbim despre un trend al transformării digitale!

Prin urmare, strategia pentru a atrage clienți în magazin va fi din ce în ce mai complexă. Într-o societate complet nebună unde fiecare luptă să ia mâncarea de la gura celuilalt, succesul online va fi din ce în ce mai rar.

Hai să vedem ce putem face pentru atragerea clienților în magazin.

{{TOC}}

Cum atragi clienți noi în magazin?

După deschiderea magazinului online, următorul pas este atragerea clienților.

Toată lumea ți-a spus până acum să pornești o afacere din plăcere! Poate ar fi timpul să uiți astfel de sfaturi complet inutile! Pentru a face bani, trebuie să urmărești firul banilor, nu firul sentimentelor! În afaceri se lucrează cu cifre, nu cu sentimente, păreri, concluzii și opinii!

Atragerea clienților în magazin presupune în primul rând să oferi ceea ce clienții caută (nu degeaba se numește "studiu de piață"). Dacă lumea nu caută ceea ce tu dorești să vinzi, înseamnă că nu vinzi! Este atât de simplu!

Nu știi ce să vinzi online? Află ce produse poți vinde!

Pentru a oferi produse care au cerere, poți folosi cele mai banale instrumente precum Google Trends.

După cum se observă în exemplu, scaunele de birou au un trend ascendent; a crescut în special în timpul pandemiei. Asta înseamnă că dacă magazinul tău online comercializează astfel de produse, poți atrage clienți deoarece produsele au căutare.

Dacă ai urma sfaturile inutile precum "deschide-ți o afacere în funcție de ceea ce-ți place" iar plăcerea ta ar fi să faci manual scaunele de birou, vei avea supriza că nimeni nu caută pe Google "scaunde birou homemade" - poți verifica pe Google Trends.

Asta înseamnă că astfel de produse nu vor atrage clienți în magazinul tău online! Probabil vei avea ocazional clienți, nici pe departe pentru a numi "afacere".

Promovare online

Acum că ai stabilit ce produse se caută pe piață, va trebui să ajungi la potențialii clienți - adică la cei care sunt interesați să cumpere exact ceea ce tu oferi.

Acum înțelegi de ce trebuie ca produsele pe care le vinzi să aibă căutare? Dacă produsele pe care dorești să le vinzi nu au căutare, vei atrage "clienți" care nu sunt interesați de produsele tale! Tu de câte ori ai cumpărat lucruri care nu te-au interesat? Este exact ceea trebuie să nu se întâmple!

Avem trei canale principale de promovare prin care putem atrage clienți în magazin: Google, Facebook și eMag. Apoi există canalele precum Compari - foarte bune pentru a atrage noi clienți!

Iată ce modalități ai pentru atragerea clienților în magazin:

1. eMag Marketplace

Aici ai un articol despre cum să vinzi pe eMag!

Nici pe departe nu este important cât de mult vinzi pe platforma eMag (deși nu strică câte o vânzare în plus pe ici-colo).

Altul este motivul pentru care să fii pe eMag!

Mulți clienți știu că pe eMag este mai scump datorită comisionului! Nu este un secret! Este motivul pentru care unii clienți caută produsele pe eMag pentru a se orienta iar apoi te caută pe Google, pentru a-ți găsi magazinul online. Motivul: pentru a comanda direct de la tine deoarece produsul nu are comisionul adăugat de eMag! Deci este mai ieftin!

Prezența ta pe eMag poate fi importantă deoarece când clientul te caută și comandă direct de la tine, înseamnă că va fi clientul tău și nu clientul eMag (nu poți folosi datele clientului eMag fără acordul lui - deci nu este clientul tău)!

Să vinzi apoi clienților existenți (trimițând oferte prin e-mail, de exemplu) este de 3-7 ori mai ieftin decât să atragi clienți noi! Este foarte important să reții!

Similar, poți fi prezent și pe alte marketplace-uri precum Cel.ro. Acești giganți se copie între ei, motiv pentru care găsești funcții similare la toți!

2. Google Ads

Aici ai tot ceea ce trebuie să știi despre Google Ads!

Este probabil cea mai importantă cale prin care să atragi clienți în magain.

Nu este gratuit (ca în cazul eMag) însă poți ajunge exact la clienții care trebuie, clienți care sunt deja setați să cumpere ceea ce caută! Mai rămâne să fie convinși să cumpere de la tine și nu de la altul!

Toată lumea intră pe Google pentru a căuta ceva specific! Asta înseamnă că vor folosi anumite cuvinte cheie.

Dacă vor să cumpere un scaun de birou, evident că vor folosi pe Google cuvintele "scaun birou" iar tu trebuie să fii prezent acolo, pentru a-i atrage în magazinul tău!

Goole Ads are o rată de conversie foarte bună deoarece poate atrage clienți foarte precis, clienți care sunt interesați. În plus, Google rezervă anumite cuvinte cheie pentru magazine online, motiv pentru care blog-urile nu au ce căuta pe prima pagină - așadar știe când să afișeze anumite rezultate celor care caută produse - fără a crea confuzie!

Google Ads costă însă prețul pe care-l plătești (doar atunci când cineva face click) este în funcție de calitatea anunțului care este calculată de către Google în funcție de numărul afișărilor, click-ului și timpul petrecut de vizitator în magazinul tău!

Așadar, citește ghid-ul recomandat pentru a înțelege mai multe despre Google Ads deoarece mai devreme sau mai târziu va trebui să-l folosești pentru atragerea clienților în magazin!

3. Facebook Ads

Aici ai tot ceea ce trebuie să știi despre Facebook Ads!

Ce-i drept, oamenii sunt acum pe Facebook pentru a pierde timpul și pentru că sunt împinși de acest obicei al socializării (indiferent ce-ar însemna asta)!

Nimeni nu se află pe facebook pentru a cumpăra produse, cu unele excepții (acești guru care cer bani să-ți spună cum să pornești o afacere de succes din plăcere).

Totuși, Facebook poate fi un canal util pentru a te face cunoscut - numit și "brand awarness".

Poți vinde și prin intermediul facebook dar nu te aștepta la minuni! Pe facebook este mult mai ușor să atragi clienți pentru a le oferi servicii.

Să atragi clienți pentru a le oferi produse este ceva mai complicat - motiv pentru care mulți apelează la agenții specializate care să se ocupe de acest lucru.

4. Comparatoarele de prețuri

Compari.ro este un astfel de comparator de prețuri.

Aceste comparatoare de prețuri atrag mulți clienți deoarece oferă o listă de magazine care vând exact același produs! Practic poți alege cel mai mic preț - produsul este identic, de ce nu ai alege cel mai mic preț?

Problema este că vei fi tentat să lasi prețul produsului foarte jos - ceea ce nu este un lucru tocmai bun! O afacere profitabilă nu poate exista cu un profit aproape nul!

Chiar dacă nu ai cel mai bun preț, este o șansă bună să exiști acolo. Costurile compari sunt foarte mici, prea mici încât să fie o problemă (nesemnificativ - abia dacă vei simți).

În plus, nu toți clienții sunt atrași de magazinele care oferă cel mai mic preț! Magazinele exagerat de ieftine sunt uneori evitate deoarece clienții se gândesc la retur, garanție, calitate contrafăcută, etc.

Ființa umană este extrem de egoistă - așa că se va gândi întotdeauna la propria persoană (apoi la alții, dacă este cazul) - motiv pentru care magazinele extrem de ieftine vor avea semne de întrebare!

5. SEO (Search Engine Optimization)

1. Totul despre SEO Onsite!
2. Totul despre SEO Offsite!
3. Conținut de calitate la produse.
4. Conținut de calitate în blog.

SEO este cea mai importantă strategie pe termen lung pentru a atrage clienți în magazin! Punct!

SEO înseamnă de fapt să ai conținut de calitate (la produse și în blog), astfel încât Google să-l folosească! Cu alte cuvinte: magazinul tău va fi găsit pe Google fără ca tu să plătești!

Paradoxal, magazinele online sunt la pământ la acest capitol! Probabil din cauză că rezultatele apar în timp, nu imediat ca în cazul canalelor de promovare precum Google Ads!

Conținut de calitate înseamnă să ai text de minim 1000 cuvinte (nu copiat cu copy/paste din altă parte) care să conțină cuvintele cheie dorite! Spre exemplu, acest articol a fost scris plecând de la cuvinterle cheie "atragerea clienților în magazin".

Pentru a afla mai multe, citește articolele recomandate! Este extrem de important, o stragie care poate să lase concurența la ani lumină depărtare!

Rezultatele apar în timp (Google are nevoie de 6-12 luni pentru un site nou) dar merită să investești timp! Nu te costă nimic să scrii un articol la cel mult 3 zile (deși recomand un articol pe zi până la primele 100).

Rezultatele apar în timp (Google are nevoie de 6-12 luni pentru un site nou) dar merită să investești timp! Nu te costă nimic să scrii un articol la cel mult 3 zile (deși recomand un articol pe zi până la primele 100).

Rata de conversie

Nu este suficient doar să atragi clienți în magazin! Degeaba clientul intră dacă nu plasează comanda!

Google spune că peste 70% din vizitatori părăsesc un magazin online construit prost și intră pe altul pentru a finaliza o comandă! Este motivul pentru care platforma magazinului tău online are o importanță colosală! Practic lupți enorm să atragi clienți dar o dai în bară chiar la final! Motiv pentru care Sellfy există!

Pentru o rată de conversie cât mai ridicată, este necesară o anumită optimizare a magainului tău! Sellfy are deja totul optimizat dar dacă ai magazinul pe o altă platformă, ar fi indicat să citești:

Optimizarea paginilor magazinului tău!

Concluzie

Așadar, am văzut care sunt metodele principale prin care poți atrage clienți în magazinul tău online.

Desigur, am putea discuta și despre metode secundare precum evenimentele, etc. Dar acestea sunt cele mai importante deoarece sunt pe termen lung și singurele pe care te poți baza!

Cei mai importanți sunt clienții pe care-i ai deja deoarece costă mai puțin decât obținerea clienților noi. Poți trimite clienților existenți periodic oferte, să-i atragi prin coduri de reducere, etc!

Mult succes și sperăm că aceste articole îți sunt de ajutor! Nu uita să te abonzi la blog pentru a fi periodic notificat când mai avem astfel de ghiduri!

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Ghiduri