Bani din blog: 11 metode pentru 2024

  • 28 minute citit
bani din blog

Da, este posibil să faci bani din blog! Mulți bani, dacă ești o persoană care nu renunță!

Mulți fac bani din blog, unii fac peste $10.000 dolari pe lună cu un singur blog (desigur, nu în România). Probabil ai auzit asta, din moment ce te afli aici.

În acest ghid vei afla cum poți face bani din blog - nu sume atât de mari, dar cel puțin 1000 euro/lună venit pasiv după primele 12 luni (da, necesită timp dar va fi venit pasiv).

Acest ghid îți împărtășește cum poți face bani din blog, din 11 surse de venit folosite de către bloggerii profesioniști.

Blogging-ul este o metodă de afaceri cu costuri reduse, având un potențial de a face mii de dolari pe lună, fără foarte mare efort.

Dacă ai un magazin online, ciulește bine urechile deoarece vei găsi aur curat care-ți ajută blogul magazinului să urce în Google, ceea ce-ți va aduce mai multe vânzări, evident.

Să trecem la treabă - nu ești singur, suntem împreună!

Câți bani pot câștiga cu un blog?

Potențialul pentru bloguri este practic nelimitat.

Din păcate, nu în România! Se poate face bani din blog și în România dar nu sumele despre care vom pomeni!

Bloggerii bine stabiliți, precum Ryan Robinson - un individ care conduce un blog despre blogging - pot câștiga până la $30.000 de dolari pe lună.

Adam Enfroy, care a început să scrie pe blog despre afacerea de blog în 2019 ca o activitate secundară, a generat $1,5 milioane de dolari de pe urma blogului său doar doi ani mai târziu.

În plus, poți să-ți vinzi blogul pe site-uri precum Flippa.

Flippa este un marketplace digital unde sunt listate bloguri de vânzare, multe dintre ele cu prețuri de șase cifre.

Bani din blog: care este realitatea?

Lăsând lăcomia deoparte, realitatea este că nu toți bloggerii pot face milioane de dolari (sau euro, dacă-ți plac mai mult). Însă foarte mulți fac mii de dolari lunar.

Potențialul de venit al unui blog depinde de doi factori principali:

  • Nișa blog-ului.
    Se cheltuiesc sume mari de bani pe produse din industria/nișa ta? Industria software, de exemplu, poate fi foarte profitabilă deoarece multe companii plătesc comisioane recurente. Bloggerii pot câștiga sume mici în fiecare lună, la mult timp după ce clientul a făcut achiziția. (Citește în continuare pentru a afla)
  • Strategii de monetizare.
    Unele metode de monetizare a blog-urilor sunt în afara discuției pentru noii bloggeri care doresc să rămână la valorile lor de bază - cum ar fi să nu fie plătiți pentru a posta conținut cu care nu sunt de acord. Acest lucru poate avea un impact asupra potențialului de câștig pe termen scurt.

Evident, fără un conținut de calitate (este blog, trebuie să scrii) nicio strategie și nișă nu te poate ajuta. Fără conținut, practic nu ai blog! Citește mai departe pentru detalii!

→   Ce este transformarea digitală

Cât timp este nevoie pentru a face bani din blog?

Dacă este o întrebare care te frământă de pe acum, înseamnă că ești dintre cei 99% care vor renunța. Din moment ce mintea ta este prinsă în această iluzie a timpului psihologic, ea va căuta orice motiv posibil pentru a renunța! Timpul psihologic este o iluzie - ca vrei, sau nu vrei să crezi (este viața ta, crezi și faci ce vrei)!

Un blog este de obicei o activitate secundară pe care mulți o fac în speranța că, într-o zi, vor putea renunța la munca lor zilnică. Speranța moare ultima, dar moare și ea!

Cu toate acestea, perioada de timp necesară pentru a genera venituri substanțiale variază de la un blogger la altul.

Concret, în cât timp fac primii bani din blog?

Dacă ai o mentalitate antreprenorială (adică nu renunți ușor), câștigi primii 100 de dolari în câteva luni.

De ce primii 100 dolari câteva luni?

Din păcate, nimeni nu are ce să facă din acest punct de vedere, nici măcar cei experiemtați care fac deja zeci de mii de dolari cu blog-urile lor existente.

Google indexează și te urcă în paginile sale de rezultate (SERP - Search Engine Result Page) în câteva luni.

Orice domeniu nou trece prin această perioadă și durează până la 8 luni.

Este valabil pentru un magazin online, pentru blog, pentru un site de prezentare - pentru absolut toată lumea.

De ce durează atât de mult?

Google a ajuns ceea ce este astăzi datorită rezultatelor calitative. Când tu cauți ceva pe Google, vrei să ai rezultate exacte, de calitate. Altfel ai folosi Bing, Yahoo sau altceva.

Corect?

Așadar, Google nu poate avea încredere într-un site nou pe care tu l-ai creat rapid, strict pentru bani - că de-asta vrei să faci un blog, nu-i așa?

Google trebuie să fie convins că oferi calitate, poate chiar mai bună decât ceea ce oferă blog-urile existente. Este extrem de greu să-l păcălești pe nenea Google iar dacă reusești, te prinde mai târziu că ai făcut-o - mulți au pierdut INSTANT afaceri de milioane de dolari pe lună din această cauză!

Așadar, în acest interval de câteva luni, Google îți va testa site-ul pe diferite poziții pentru a stabili calitatea conținutului.

Calitatea conținutului este dată de multe variabile (nu sunt publice) dar una din ele este timpul pe care-l petrece un vizitator pe articolul tău de blog, eventual dacă vizitează și alte ăosturi (asta înseamnă interes față de conținutul tău).

Este foarte logic: dacă ai un articol cu blah-blah încă de la început, orice om întreg la cap va pleca în câteva secunde - asta înseamnă un articol de slabă calitate.

Un articol de blog calitativ înseamnă informație obiectivă și bine structurată.

Google pune accent pe lungimea articoului - asta înseamnă un articol scris în adâncime/detaliu - dar nu umblut cu multe cuvinte, să fie la număr (mare atenție)!

De exemplu,
Sellfy are cel mai lung articol de peste 11.000 cuvinte: deschidere magazin online.

După cum poți observa, este extrem de bine structurat, este foarte consistent - asta l-a adus după 6 luni pe prima pagină în Google, pe locul 3 (și va mai urca) - fără backlink-uri!

Asta nu înseamnă că va trebui să scrii și tu articole în blog de 11.000 cuvinte - ar fi absurd.
O faci doar dacă ai concurență solidă pentru anumite cuvinte cheie.


Care este media de cuvinte pentru un articol de blog, calitativ?

Media pentru un articol de blog calitativ este de 1500 cuvinte. Punct!

2000 cuvinte înseamnă ideal - de preferat să nu scazi sub (deoarece devine un prost obicei) - întotdeauna scrie mai mult, mai bine, mai calitativ - asta înseamnă evoluție!

Nu poți scrie tot timpul peste 1500 cuvinte, este un fapt!

Uneori scriu pe blog articole de 800 cuvinte - însă niciodată pentru cuvinte cheie importante (care aduc clienți).

Aceste articole mici sunt extraordinare pentru interlinking (link-uri către articole de blog mai importante - Google pune mult accent pe link-urile interne).

Blog-ul Sellfy (cel pe care-l citești acum) încearcă să rămână la o medie de 3000 cuvinte per articol.
Iată dovada:

Este un print-screen din panoul de admin Sellfy - asta pentru a demonstra că ceea ce recomand, și fac, chiar pentru propria afacere!

→   200 Citate motivaționale pentru tine și afacerea ta

Platforma ideală pentru blog

Viteza site-ului (blog în cazul nostru) are o importanță colosală pentru Google - viteza este unul din cei mai importanți factori ai algortmului pentru poziționarea în SERP.

Mulți știu despre WordPress deoarece este cea mai veche platformă de blogging.

Problema este că wordpress este extrem de lent.

Slypress: alternativă WordPress

Slypress este o alternativă WordPress, gândită special pentru marketing afiliat și business.

Slypress este un blog 100% orientat SEO, te scutește de sute de dolari pe lună investiții!

Sunt creatorul platformei Slypress, stau la dispoziție pentru orice fel de întrebări.

Slypress are incorporate unelte de analiză SEO pe care doar Ahrefs le are - de la $99 dolari pe lună!

Iată de ce Slypress este platforma ideală pentru blog - în special pentru bani din blog:

  • Analiză pageviews la nivel de post
  • Extragere cuvinte cheie din articol și frecvența lor
  • Listare link-uri interne între post-urile din blog
  • Listare link-uri externe către alte site-uri
  • Sugestii link-uri intrerne în funcție de cuvintele cheie ale fiecărui articol
  • Viteză superioară WordPress și oricărei alte platforme de blog

Slypress poate fi folosit atât ca blog principal, cât și ca subfolder al unui website existent: examplu.com/blog/

Poate fi util chiar și pentru un magazin online existent care nu are blog.

Iată câteva imagini ale panoului de admin:


Analiză zilnică + suggestii de îmbunătățire pentru fiecare articol de blog în parte.

Oportunități de link-uri între articolele de blog existente - extrem de util.

Simplitate în scrierea unui post de blog și vizualizare rapidă a traficului.

Analiza cuvintelor cheie pentru fiecare articol din blog - frecvența lor + grupare după număr cuvinte (inclusiv long-tail)

Link-urile între articolele de blog dar și către alte site-uri (link-uri externe)

Crează-ți acum un blog Slypress

11 idei pentru a face bani din blog

Cauți o activitate secundară creativă care să genereze un venit suplimentar? Fie că începi un blog nou sau dezvoltați unul existent, iată 11 modalități de a face bani din blogging.

După cum am spus de la început, poți face mulți bani din blog. Este un fapt!

Dar nu în România! În România banii făcuți din blog sunt la nivel de... România!

Așadar, dacă șii bine limba engleză, poți spune că ai dat lovitura.

1. Alege o nișă profitabilă

Dacă nu știi ce înseamnă cuvântul "nișă": Fashion, Auto, Travel, etc. Este practic un domeniu de activitate/interes.

Blog-ul tău trebuie să aibă o nișă, evident (ca orice altă afacere).

Unii spun că "ar trebui" să alegi o nișă de care ești pasionat! Nu știu cum a apărut acest mit însă este stupid!

Personal, spun altceva: lasă pasiunile să rămână pasiuni - tu ar trebui să alegi o nișă profitabilă, dacă vrei să faci bani din blog!

Dacă vrei să faci un blog din pasiune, atunci e ok! Dar dacă vrei bani, atunci urmărește firul banilor.

Indiferent de nișa blog-ului tău, va trebui să te informezi pentru fiecare articol pe care-l scrii - chiar și dacă ești pasionat - nimeni nu le știe pe toate - ai grijă să nu cazi în această capcană! Majoritatea știu lucruri generale, rareori la nivel de expert!

Înainte de monetizare, este vorba despre calitate și expertiză dacă vrei să ieși în evidență - vei face research pentru fiecare articol - începând cu cuvintele cheie pe care oamenii le caută în Google (nu după ureche).

Așadar, nișa contează foarte mult când vine vorba de potențialul ei.

Care este importanța nișei pentru blog?

Vei găsi bloggeri care fac bani într-o mare varietate de nișe, de la software la accesorii pentru animale de companie. Totuși, nu toate nișele sunt bune.

O nișă de blog profitabilă îndeplinește trei criterii:

  1. Pricepere și/sau interes: blogurile au nevoie de mult conținut constant de înaltă calitate pentru a-și construi o audiență și a fi monetizate. Nu numai că va fi mai plăcut să scrii pe blog despre ceva ce te interesează cu adevărat, dar vei crește probabilitatea de a genera bani. Este mai ușor să rămânem cu un hobby care ne place - ar spune mulți.
  2. Concurența scăzută: blogurile, brandurile sau forumurile populare din nișa ta indică faptul că alții fac bani în aceeași nișă. În mod similar, va trebui să faci o căutare pe Google pentru a evalua dificultatea clasării în funcție de cuvintele cheie (fiecare articol de blog are propriile cuvinte cheie, evident). Va fi mai greu să atragi trafic organic dacă brandurile cu nume mari (cu bugete de marketing și mai mari) domină prima pagină a rezultatelor Google.
  3. Potențialul de monetizare: analizează oportunitățile de monetizare pentru fiecare nișă care-ți stârnește interes. Companiile, din nișa respectivă, plătesc pentru a-și face publicitate la produsele lor pe alte bloguri? Există multe programe de afiliere care vând produse din aceași industrie? Ambele sunt semne revelatoare ale unei nișe de blog profitabile.

Unde găsesc o listă a tuturor nișelor?

Aici poți afla care sunt nișele cu potențial. Sau poți răsfoi, pur și simplu, categoriile Amazon (sau eMag, dacă vrei strict pentru România).

În plus, internetul este plin cu articole de analiză care-ți arată direct care sunt nișele cele mai profitabile, care este nivelul de concurență pe țări, potențialul de profit, etc.

2. Construiește o listă de e-mail

Pentru a face bani de pe urma blogului tău, ai nevoie de cititori loiali care să aprecieze recomandările tale.

O să te bazezi foarte mul de clienții noi care vin constant din Google (motiv pentru care articolele trebuie foarte bine puse la punct d.p.d.v. SEO) dar din moment ce poți avea și clienți recurenți... de ce nu?

Una dintre cele mai bune modalități de a face acest lucru este construirea unei liste de e-mail pentru propriul blog.

Atunci când cineva optează să primească vești de la blogul tău, primești permisiunea de a ajunge la cititori într-un loc mai sacru decât toate celelalte: căsuța lor de e-mail.

Există marketing prin email aproape gratuit, la prețul de $1 la 10.000 clienți (un dolar, ai citit bine).

Marketing-ul prin email poate fi de departe cel mai profitabil canal de vânzări (depinde de nișă, evident).

Încurajează vizitatorii blogului să se aboneze. Scopul este de a face ca oricine vizitează pentru prima dată să aboneze pentru a primi viitoare vești de la tine - poți folosi un stimulent precum:

  • Liste de resurse
  • Recomandări de produse
  • Conținut de blog împachetat în format PDF
  • ... etc

Dacă ai obieciul de a scrie în blog articole foarte calitative, bogate în informație valoroasă (cum este acest articol, de exemplu) - oamenii se vor abona fără să le promiți nimic în schimb - este cea mai valoroasă listă de abonați.

După ce s-au înscris, continuă să cultivi această relație cu conținut educațional și/sau distractiv.

Vei construi o audiență pregătită să cumpere produse pe baza recomandărilor tale. Relația este cel mai important ingredient - nimeni nu cumpără dacă nu are încredere iar oamenii nu sunt proști, așa cum poate crezi - oamenii știu când te adresezi lor special pentru a le ajunge la buzunare - așa că mare grijă!

Calitate înainte de toate! Apoi banii vin ca efect!

3. Recenzii de produse sponsorizate

Toate afacerile doresc dovada socială pentru a le arăta clienților că produsele lor merită cumpărate.

Știi... societatea asta complet nebună funcționează în spirit de turmă!

O modalitate prin care afacerile pot aborda acest aspect al dvezii sociale, este prin plata bloggerilor pentru a publica recenzii.

Influceneri, dacă-ți place mai mult! Partea genială la un blog este că nimeni nu vede câți urmăritori ai - deducția este în funcție de calitatea articolului!

Contactează mărcile preferate și întrebă-le dacă sunt interesate să sponsorizeze un review pe blogul tău (unoria va trebui să le demonstrezi ce trafic ai - rapoarte din Google Analytics).

Dacă folosești produsul în afara scopului recenziei, această tactică nu te costă practic nimic. Pur și simplu ești plătit pentru a-ți împărtăși opinia despre un produs pe care îl deții deja.

Această strategie de monetizare poate fi oarecum neclară.

Comisia Federală pentru Comerț (FTC) a amendat Fashion Nova cu 4,2 milioane de dolari pentru că a suprimat recenziile negative, chiar dacă - se presupune - un serviciu terț le-a solicitat.

FTC are un nou set de linii directoare care vor afecta comercianții de comerț electronic și, în cele din urmă, bloggerii plătiți pentru a scrie recenzii sponsorizate.

Cum eviți astfel de probleme?

Dezvăluirea faptului că ești stimulat să scrii recenzia. Dacă ești plătit pentru a publica o recenzie, include următoarea clauză undeva în josul paginii (footer): "Am fost plătit pentru a scrie această recenzie și este posibil să primesc un comision dacă achiziționați acest produs."

Fii sincer!
Afișează atât părțile bune cât și părțile și rele pentru a-i ajuta pe cititori să ia o decizie corectă.

Pune-te în locul lor: tratează-ți vizitatorii așa cum ai vrea tu să fii tratat. Nu ai cum să gresești!

4. Plasare reclame în blog (Google Adsense, Ezoic, Mediavine, etc)

Cu siguranță ai văzut bannere pe aproape orice site l-ai vizitat.

Uneori sunt enervante, așa e.

1. Reclamele de tip Ads de la rețele specializate.
Poți foarte rapid să pui bannere publicitare pe site-ul tău și să fii plătit ori de câte ori cineva face click pe ele.

De exemplu, poți să te înscrii (este precum un parteneriat) pe astfel de site-uri (doar câteva dintre ele):

Trebuie să ai un minimum de trafic pentru ca blog-ul să fie acceptat (nu încerca să faci din țânțar amrăsar - nu interpreta, ia-o exact cum este scris).

2. Pe de altă parte,
Companiile sunt dispuse să plătească bloggeri pentru plasarea de publicitate pe blog-urile lor. Practic, tu împrumuți spațiu nefolosit în schimbul unei taxe (pe zi, spătămână sau lună - depinde de traficul pe care-l ai și de autoritate).

5. Marketing afiliat

Marketingul afiliat este procesul de recomandare a produselor pentru publicul blogului tău. Priumeșri un comision atunci când aceștia achiziționează produsul folosind link-ul tău personalizat.

Dintr-un blog marketing afiliat se pot face mii de euro. Nu este ușor dar veniturile pot fi colosale.

Este o oportunitate excelentă de venit pentru bloggeri, deoarece conținutul pe care îl împărtășești va influența deciziile potențialilor clienți.

Faci din blogul tău un centru pentru conținut educațional și vei construi factorii de cunoaștere, de simpatie și de încredere necesari pentru a realiza o vânzare.

Frumusețea marketingului afiliat este că nu este nevoie să vinzi propriile produse. Nu vei avea stoc, nu vei avea absolut nimic de acest gen - tu vinzi produsele altora și primești un comision.

Foarte mulți au făcut mulți bani prin marketing afiliat cu ajutorul Amazon. Din păcate, comisioanele au tot scăzut în ultima vreme dar încă se mai pot face bani frumoși dfin această metodă.

Există nenumărate rețele de marketing afiliat, așa că va trebui să cauți și să alegi ce-ți convine mai mult - fiecare nișă are pragurile ei de comisioane!

6. Oferirea de servicii

Un efect secundar natural al creșterii audienței înseamnă că tot mai mulți oameni îți asociază numele cu subiectele pe care le scrii pe blog.

Este o modalitate excelentă de a construi autoritate - un lucru pe care oamenii îl caută atunci când angajează persoane pentru a finaliza un serviciu.

Dacă sunteți în spațiul B2B, consultanța este un mare generator de venituri. Dacă ai o anumită expertiză și oamenii citesc cu adevărat conținutul pe care-l scrii, ce fel de consultanță poți face pentru ei?

Este o modalitate de a face bani din blogging cu venituri mari și un angajament redus.

În timp ce gestionarea unei afaceri bazate pe servicii consumă timp, aceasta poate fi o modalitate rapidă de a face bani online.

Cere o rată orară mai mare și găsește clienți care plătesc bine, folosind conținutul blogului ca modalitate de a-ți demonstra expertiza.

Exemple de servicii pe care le poți vinde alături de blogul tău:

  • Servicii de consultanță
  • Design grafic/li>
  • Scriere independentă
  • Asistență virtuală
  • Cursuri sau ateliere de lucru

7. Vânzarea produselor digitale

Produsele digitale sunt o modalitate scalabilă de a face bani prin vânzarea de lucruri alături de blogul tău.

Spre deosebire de afacerile bazate pe servicii, nu schimbi timp pentru bani.

Și, spre deosebire de vânzarea de produse fizice, nu există costuri de expediere sau de producție.

Poți crea produse digitale o singură dată și le poți vinde la infinit prin intermediul blogului - de aici și expresia "construiește o dată, vinde de două ori".

După cum probabil ai citit pe site-ul Sellfy, am precizat că am avut peste 15.000 de vânzări de template-uri premium. Aceste template-uri au fost de fapt doar 6 la număr și s-au vândut de 15.000 ori (încă se mai vând).

Asta înseamnă "produs digital" și poate fi orice, chiar orice:

  • Cărți electronice
  • Caiete de lucru
  • Cursuri online
  • Design cărți vizită
  • Design website-uri (template-uri)
  • ... orice se poate downloada de pe internet și se poate folosi ca unealtă/sctutire de timp/etc

Să-ți vinzi propriul produs este uimitor, deoarece poți să-l îmbunătățești pe baza feedback-ului clienților și nu trebuie să-ți faci griji cu privire la programele de afiliere care sunt întrerupte sau cu privire la faptul că tot mai mulți oameni folosesc AdBlock (blocare de reclame).

8. Vânzarea produselor fizice

Are blogul tău un `public cult`?

Cititorii fideli ai unui blog devin rapid fani înfocați, fani dornici să-și susțină influencerul preferat.

Ajută-i să facă acest lucru (să te susțină) - și în același timp să generezi venituri cu ajutorul blogului: prin vânzarea de produse fizice.

Da, este o modalitate de a face bani din blog. Mulți influenceri o fac!

Am un blog la început de drum, cum procedez?

Modelul de tipărire la cerere funcționează pentru afacerile mici de blogging, deoarece plătești costurile de producție doar atunci când un cititor cumpără un produs (un tricou, de exemplu).

Nu există stocuri în exces, taxe de depozitare sau alte costuri inițiale.

Chiar și din România poți utiliza servicii online pentru a crea mărfuri personalizate, cum ar fi (companii care tipăresc tricoul/obiectul pentru tine și apoi tot ei îl livrează):

  • căni
  • tricouri
  • postere
  • autocolante
  • pungi
  • huse de telefon
  • ...etc

Vrei inspirație?
Blog-ul Her First $100K vinde produse fizice cu mesaje pe care cititorii le susțin.

Probabil ai văzut adesea fraze pentru care o marcă este cunoscută, cum ar fi "Smash the Patriarchy" și "Financial Feminist", pe genți și tricouri de marcă.

Prefer something more hands-on? Start your first online store and treat your blog’s audience as your initial customer base.

Preferi ceva mai practic?

Începe primul tău magazin online și tratează audiența blogului tău ca pe o bază inițială de clienți.

Unul dintre cele mai cunoscute branduri de frumusețe din lume a luat naștere datorită blogului fondatorului.

Emily Weiss a împărtășit sfaturi de înfrumusețare pe blogul său, Into The Gloss, și a creat o audiență cu fani loiali.

Ulterior, ea a dezvoltat o linie de îngrijire a pielii care a servit cititorilor blogului.

Acesta a fost punctul de plecare pentru Glossier - un brand de frumusețe evaluat acum la peste 1 miliard de dolari.

Alt exemplu:
Richard Belton este un alt antreprenor care a adoptat această abordare. El scrie despre siropul de arțar pe blogul său, Kaito Ridge, de aproape opt ani, folosind site-ul ca o modalitate de a genera venituri prin comisioane de afiliere Amazon.

Cu toate acestea, Richard a schimbat recent strategia de monetizare a blogului său - și a preluat controlul asupra potențialului de venit al site-ului - începând primul său magazin online.

Sunt în proces de direcționare a articolelor mele, a postărilor de pe blog și a postărilor cu caracter informativ pentru a crea un link către propriul meu magazin Shopify și a reduce dependența de Amazon" – Richard Belton

9. Crearea unei comunități

Oferă cititorilor tăi implicați o experiență VIP: una pentru care trebuie să plătească o mică taxă.

Acest tip de comunitate este o parte importantă a conexiunii sociale - ceva deosebit de important într-o lume care devine din ce în ce mai mult online (nu că ar fi bine ceea ce se întâmplă dar așa stă situația).

Statisticile spun că aproximativ 52% dintre cumpărători vor cheltui mai mult pe mărcile (sau blogurile) cu valori comune.

Dacă dorești un flux consistent de venituri pentru eforturile tale în blogging, crează un program de membru.

Poți oferi conținut exclusiv, cum ar fi manuale și cursuri, oferte speciale.

- Stabilește taxele de membru pe o bază lunară sau anuală.

- Oferă o mică reducere pentru cei care plătesc anual.

Acest lucru poate aduce un venit fumușel pe care-l poți folosi pentru a dezvolta conținut și produse noi pentru membri - un fel de cerc vicios.

10. Monetizare video-uri YouTube

Nu, nu este deloc ușor! Totuși, mulți o fac - deci este posibil!

Te-ai alăturat unui program de afiliere în încercarea de a-ți monetiza blogul? Bun, acum extinde-ți raza de acțiune - și, ulterior, sursele de venit - prin diversificarea conținutului pe care îl creezi.

Adaugă marketingul video pentru a maximiza comisionul de afiliere.

Aproximativ 88% dintre oameni au fost convinși să cumpere un produs după ce au vizionat un videoclip de marcă.

Poți utiliza video-ul ca tutorial/recenzie pentru a avea impact.

Evident, niciodată nu creezi un post de blog cu un video și atât! Pe lângă video vei pune și text - fie textul scris a ceea ce spui în video, fie un rezumat - orice, numai nu lași o pagină goală, cu un video.

Repet: probabil că Youtube este cea mai grea și cea mai costisitorare metodă de a face bani. Însă poate fi o metodă adițională pentru un blog.

De ce Youtube?

Google și YouTube sunt cele mai populare motoare de căutare din lume.

Împărtășirea conținutului pe ambele platforme crește probabilitatea ca cititorul țintă să îl găsească - și, prin urmare, să cumpere produsele pe care tu le promovezi ca afiliat.

Pentru anumite căutări, algoritmul Google extrage videoclipurile YouTube și le afișează în pagina de rezultate. Primul lucru pe care îl vei vedea în rezultatele Google pentru how to groom your dog at home, de exemplu, este un videoclip YouTube pe această temă.

Platforma Youtube vine cu propriul set de caracteristici de monetizare, inclusiv programul YouTube Partner, care este disponibil pentru vloggerii cu peste 1.000 de abonați și 4.000 de ore de vizionare.

Odată înscris, YouTube va afișa reclame înainte de încărcarea videoclipului tău. Vei fi plătit de fiecare dată când un spectator îl urmărește - o modalitate bună de a-ți suplimenta veniturile de pe blog.

11. Podcast-uri

Dacă nu știi ce sunt podcast-urile, sunt practic echivalentul emisiunilor radio.

Ei bine, în România sunt complet moarte. Nu pot recomanda nimănui să se apuce de podcast-uri pentru a face bani, nici măcar de-o bere!

Totuși podcast-urile pot fi bune dacă blog-ul tău se adresează celor din Statele Unite, de exemplu.

Mai mult de jumătate dintre consumatorii din SUA au ascultat un podcast - față de 33% în 2015.

Studiile arată că 53% dintre ascultători vor căuta online mai multe informații după ce au auzit despre un produs prin intermediul sponsorizărilor podcasturilor (personal, zic că e minciună dar cine sunt eu sa condamn "studiile"?).

Alți 35% vor declanșa o conversație cu un prieten despre articolul în cauză (o altă aberație pe care personal nu o cred).

Așadar, dacă dai crezare acestor cifre, ai putea încerca să profiți de atenția publicului prin producerea propriului podcast.

Înregistrează-te vorbind despre un subiect din nișa ta și sindicalizează fiecare episod pe o platformă de streaming precum Apple Podcasts sau Spotify.

Va avea succes? Cine știe - realitatea este că nimic nu-i imposibil!

Se pare că există chiar și un calculator pentru podcast-uri.

Prin podcast-uri poți ajunge la branduri din nișa ta cu oportunități de sponsorizare.

Poți vinde spațiu publicitar, poți oferi companiilor o scurtătură pentru a ajunge la publicul lor țintă în schimbul unei taxe de sponsorizare.

Nu m-aș focusa prea mult pe această metodă însă nu strică să o abordezi, să fii printre cei care o fac `de la început`.

Blog-ul, un generator de bani?

Construirea unei afaceri de blogging nu este un proces liniar. De fapt, poate fi exponențial!

Multe blog-uri au vizitatori spre zero primele luni iar după aproximativ 8 luni, încep să aibă aproape instant sute, chiar mii de vizite pe zi.

Totul ține de Google! Tu trebuie doar să oferi calitate!

Veniturile unui blog depinde de nișă, de relația cu publicul tău și de formatele de conținut pe care le produci.

Concentrează-te mai întâi pe construirea unui conținut excelent și a unui număr de cititori loiali, iar apoi experimentează tacticile de monetizare despre care am pomenit.

Întrebări și răspunsuri

Iată o listă cu cele mai frecvente întrebări:

Cum fac bani bloggerii începători?

Cel mai rapid mod de a monetiza un blog este prin publicitate. Nu ai nevoie de abilități specializate pentru a-ți crea propriul blog și nici pentru Google AdSense - vei fi plătit pentru fiecare 1.000 de vizitatori ai site-ului care văd anunțurile. Este atât de simplu!

Ai nevoie de experiență pentru a fi blogger?

Nu, nu ai nevoie de experiență profesională pentru a face bani din blog. Ai control total asupra site-ului tău web (asta este de fapt un blog) - ceea ce oferă libertatea de a-ți dezvolta abilitățile de marketing digital prin încercări și erori.

Cum pot face 100 de dolari pe lună din blogging?

Un blog este o modalitate excelentă de a câștiga primii 100 de dolari online. Începe prin a alege o nișă profitabilă, construind o listă de e-mail și recomandând produse pentru care ești afiliat. Poți face mii de dolari pe lună dacă oamenii cumpără prin recomandarea ta.

Ce tip de bloguri sunt profitabile?

Blogurile cu venituri mari au un lucru în comun: o relație puternică cu publicul lor. Cu cât sunt mai mulți oameni care îți vizitează blogul și au încredere în recomandările tale, cu atât ai mai multe șanse să faci bani din blogging.

Ce platformă de blog este cea mai bună pentru a face bani?

WordPress este cea mai populară platformă de blogging dar Slypress este mult superioară. Foarte mujlți renunță la un WordPress deoarece este foarte lent, nu ține pasul cu cerințele Google (optimizările Wordpress costă foarte mult). Indiferent de platforma pe care o alegi, strategiile de monetizare împărtășite în acest articol te vor ajuta să faceți bani de pe urma blogului tău.

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Diverse