Ca în fiecare an, de Black Friday mulți își pregătesc bugetele pentru cheltuit.
Toată lumea vorbește despre Black Friday iar acest articol există datorită unui comentariu oarecum straniu găsit pe un blog foarte cunoscut.

Traducerea în limba română: Pentru a vă pregăti pentru cea mai mare vânzare de vacanță, ar trebui să planificați câți bani veți cheltui pe cadouri. Întâlniți-vă cu familia și prietenii pentru a discuta despre modul în care toată lumea va împărți costul cumpărării unui cadou unul pentru celălalt. Alocați o sumă adecvată din bugetul dvs. pentru a cumpăra un cadou pentru dvs. sau, mai bine, cereți un cadou anul acesta de la altcineva în loc să ieșiți și să le dați unul!
Acest comentariu sună straniu deoarece, mulți iau foarte în serios perioada cadourilor! Este chiar dus spre extrem, dacă au ajuns cu astfel de comentarii pe un blog citit de milioane de oameni! Așadar, Single's Day (ziua celor singuri) este pe 11 octombrie iar apoi urmează Black Friday, o altă zi plină de vânzări cu reduceri! Cu alte cuvinte, reducerile masive necesită pregătiri masive, nu-i așa?
Acum se explică de ce în anul 2020, oamenii au cheltuit de Black Friday 9 miliarde de dolari! Trebuie că iau foarte în serios această zi! Probabil chiar este! Pentru comercianți cu siguranță este o zi importantă deoarece se fac multe vânzări.
Black Friday 2021
Deoarece eMag este cel mai mare marketplace din România și majoritatea comercianților vând pe eMag, ar fi natural să folosim datele lor.
Interesul cumpărătorilor pe eMag în ziua Black Friday 2021 (12 Noiembrie) - statistici live pe care le-am urmărit și notat:
Vizitatori live pe eMag de Black Friday
Fiecare categorie de produse a avut constant mii de vizitatori. Iată câteva date:
- 18,644 TV, Audio-Video, Gaming si Carti
- 6,729 Electrocasnice
- 5,529 Laptopuri, IT, Birotica si Papetarie
- 5,129 Telefoane, Tablete si Gadgeturi
- 3,450 Parfumuri, Ingrijire personala si Cosmetice
- 2,472 Jucarii si Articole pentru copii
- 3,337 Mobila si Casa
- 2,764 Fashion si Sport
- 1,718 Bauturi, Bacanie si Petshop
- 2,724 Auto si Bricolaj
- 3,449 Produse surpriza
Așadar, se observă că prima categorie a avut constant cei mai mulți vizitatori. De altfel, a fost și pagina de landing, motiv care poate duce în eroare.
Oricum este vizibil faptul că românii preferă tehnologia.
→ Pâlnia de vânzări (sales funnel): ce este și cum se folosește?
Ce este Black Friday?
Wikipedia spune că este denumirea informală a zilei care urmează după Ziua Recunoștinței în Statele Unite, și care deschide sezonul de cumpărături de Crăciun. Reducerile Black Friday sunt în prima vineri după Ziua Recunoștinței, și are loc în fiecare an între 23 și 29 noiembrie (la americani, evident).
Pe de altă parte, Black Friday în românia are cu totul altă dată deoarece nu avem ziua recunoștinței! Oare trebuia să preluăm de la americani și ziua recunoștinței? Nu, că nu aduce profit!
→ Măsurători e-mail marketing: Cum măsori sănătatea campaniilor
Ratele de conversie prin e-mail
Există un articol foarte detaliat cu privire la optimizarea ratei de conversie pentru magazinul tău.
În ciuda a cea ce crede mulțimea, marketing-ul prin e-mail de Black Friday este mult peste așteptări! Probabil nu foarte mulți folosesc această metodă în România (cu excepția eMag și a altor marketplace-uri care practic ne bomabardează cu email-uri în această zi), prin urmare, ar fi o idee extraordinară să faci o strategie de email marketing deoarece la clienții existenți sunt cel mai ușor și ieftin de ajuns.
Marketing-ul prin email va funcționa deoarece este o zi plină de reduceri despre care toată lumea vorbește, cu toții sunt deja setați pe ideea de a achiziționa tot felul de lucruri, chiar dacă nu au neapărată nevoie de ele. Această manie a reducerilor poate fi în avantajul tău să vinzi mai mult decât de obicei.
Concluzie
Cu vineri negre sau fără, unamnitatea va găsi tot timpul un pretext pentru a face cumpărături! Nimeni nu face cumpărături strict pentru reduceri în sine, este mai mult de atât! Cine vrea să economisească nu cheltuie și astfel ar economisi 100%!
Dar vezi tu, reducerile au o legătură foarte puternică cu impulsul de a achiziționa, un impuls psihologic extrem de puternic pe care tot societatea (din care facem și noi parte) l-a implantat iar apoi l-a întărit zilnic. Așadar, dacă ești la început de drum și nu ai avut o campanie Black Friday eficientă (sau nu ai avut deloc una, până acum), ai suficient timp să te pregătești pentru data viitoare.
Organizează-ți bine clienții existenți pentru a profita de campaniile prin e-mail deoarece au cea mai mare rată de conversie (aproape 5%).