Blogul magazinului: Importanța unui blog pentru magazinul tău

  • 18 minute citit
blogul magazinului

Un magazin online care are și un blog integrat beneficiază de promovare adițională. Importanța unui blog nu ar trebui trecută cu vederea!

Un blog ar trebui să fie precum joaca unui copil. Dar noi am uitat ce înseamnă și să fim copii, și ce este joaca. Acum suntem "oameni mari", plini de probleme, plini de giji, plini de noi înșine. Nu da cu paru', este doar un fapt!

Un blog integrat în propriul tău magazin poate fi foarte benefic deoarece poți crea articole variate din aceeași nișă cu produsele pe care deja le vinzi. După cum am repetat de fiecare dată, conținutul este extrem de important deoarece fără conținut, magazinul tău nu apare în rezultatele Google.

{{TOC}}

Avantajele unui blog

Este clar pentru toată lumea că un magazin online are nevoie de trafic. Fără trafic nu vinde iar fără vânzări nu exită afacere! Dacă vrei să nu ai afacere, nu faci nimic pentru a obține trafic! Nu există rețetă mai simplă! Faci nimic, obții nimic!

Blogul este un canal excelent prin care să atragi trafic organic din motoarele de căutare (nu doar din Google) sau chiar din rețelele de socializare. Un articol de calitate poate aduce share-uri pe rețelele de socializare, ceea ce-ți face apoi magazinul cunoscut (cunoscut și sub denumirea "brand awarness"). Spre exemplu, un articol de tip diy pentru un magazin de bricolaj poate aduce share-uri pe rețelele de socializare.

Un alt beneficiu al unui blog este că în articole poți adăuga link-uri către produsele din magazin, astfel construiești ceea ce în SEO poartă denumirea "internal link building" (construire de link-uri interne). Aceste link-uri sunt foarte importante pentru Google deoarece un link pe un text (cunoscut sub numele de "anchor" sau "ancoră"), indică despre ce este vorba în pagina respectivă.

SEO-ul în ecommerce este foarte important deoarece îți aduce trafic organic pe termen lung. Acesta tocmai a fost un link în articol. Da, atât de simplu este! Ajută enorm să legi conținutul site-ului tău prin astfel de link-uri. Numai să nu faci din asta o obsesie iar link-urile să fie întotdeauna logice, cu legătură contextuală!

Articolele din blog de calitate, au șanse să primească link-uri și de la alte site-uri web. Acest lucru poate ajuta enorm, dacă site-ul respectiv este din aceeași nișă! Se numește "backlink". Foarte mulți încearcă să obțină astfel de link-uri plătind advertoriale la site-uri de renume (precum Forbes, Adevărul, Realitatea, etc).

Problema este că valoarea lor este aproape nulă deoarece site-urile respective nu sunt din aceeași nișă! În plus, pentru Google sunt ilegale. Revenind la oile noastre, un articol din blog, de calitate, poate fi recomandat prin link-uri de către alte blog-uri/site-uri și astfel ajută enorm. Este clar, nimeni nu te recomandă dacă nu ai calitate! Deci calitatea este foarte importantă!

Pe scurt, un blog poate genera trafic de calitate fiind de mare ajutor în a te scoate din zona comună în care toate magazinele se bat și inunda vizitatorii cu produse si oferte (chiar este un adevărat zgomot, la care făcea referire și Steve Jobs). Blogul te poate ajuta să ai un altfel de continut față de restul mulțimii.

→   Cum scazi rata de retur în 2024?

Cum ar trebui să postez pe blog?

Ei bine, noi postăm un articol pe zi aici pe Sellfy! Acesta este al 12-lea articol iar blog-ul fiind la început, înbcercăm să punem cât mai mult text, având grijă în același timp și la burn-out (articol foarte recomandat în acest sens). Dacă vei face ce am spus scris în acel articol, acest "burn-out" va fi de domeniul trecutului!

Totuși, trebuie îvut în continuare grijă să nu te împingi de la spate, să curgă totul natural! Nimic bun nu iese din efort deoarece efort înseamnă rezistență: nu vrei s-o faci dar te împingi de la spate s-o faci! Cum ar fi posibil să iasă ceva creativ și calitativ de acolo? Nu este posibil, desigur!

Frecvența cu care postezi pe blog are importanță, deoarece Google dorește activitate, nu pare să fie de partea site-urilor lăsate în paragină! Conținut nou și frecvent va ajuta enorm atât blog-ul cât și magazinul, evident! Poți urma regula noastră de a scrie câte un articol pe zi, de minim 1000 cuvinte până ajungi la 100 articole iar apoi unul pe săptămână!

O altă combinație care funcționează ar fi un articol de 3000 cuvinte pe săptămână și încă 1-2 articole de aproximativ 1000 cuvinte dar numai când ai "chef" (indiferent ce înseamnă asta pentru tine). Este fapt că dacă vezi motivul pentru care faci ceea ce faci, nu va exista rezistență astfel încât să te împingi de la spate ci vei face cu pasiune deoarece ști de ce o faci!

Dacă te împingi de la spate, înseamnă că o faci împotriva ta! Ce poate ieși bun când tu ești împotriva ta? Cine este cel care împinge de la spate, și pe cine anume împinge? Există un cuvânt specific pentru cei care se bat cu ei însiși și așteaptă ca unul din ei să câștige! Va trebui să găsești singur care este acel cuvânt! Da, o facem cu toții!

Foarte important de reținut: mulți sunt de părere să postezi pe blog un articol la aproximativ o lună! Părerile, opiniile și concluziile ar trebui să fie ilegale deoarece nimeni nu pare să mai lucreze cu fapte! Cei care spun astfel de lucruri, ori o fac din pasiunea de a împărți păreri, ori o fac pentru a menaja clienții, să nu-i sperie cu adevărul (după ce le-au luat banii pentru o platformă ecommerce, șli aia construită pe platformă gratuită).

Sellfy îți spune ca fapt: dacă nu postezi cel puțin un articol calitativ pe săptămână și să aibă minim 3000 cuvinte, va fi practic degeaba! Este un fapt iar tu ești liber să crezi pe cine vrei (sau în loc de credință, mai bine testezi)! Și da, un articol de 3000 cuvinte are mai multă importanță din pounct de vedere SEO decât 3 articole a câte 1000 cuvinte!

Noi aici la Sellfy scriem un articol de 3000 cuvinte pe săptîmână pe lângă articolele zilnice de câte 1000 cuvinte. Toate aceste articole de pe blog le scrie o singură persoană, pe lângă faptul că este și programator la platformă. Am ținut să precizez aceast fapt, să nu las loc descurajărilor!

Lumea devine din ce în ce mai complexă, din ce în ce mai mai nebună! Complexă în sensul că noi complicăm constant lucrurile, în nebunia noastră! Dar asta este societatea pe care tot noi am construit-o, trăim în ea! Când vezi realitatea pentru care trebuie s-o faci, vine totul de la sine deoarece realitatea nu are emoții, nu are sentimente! Realitatea lucrează cu fapte!

Despre ce să scriu?

Ei bine, partea cea mai bună la un blog este că poți fi liber atât în subiecte cât și în exprimare. Chiar este o parte bună! Chiar dacă vei scrie articole care să promoveze produsele pe care le vinzi în magazin, limbajul poate fi unul lejer și natural, nu unul formal/academic/rigid. Glumele și sarcasmul sunt binevenite pe un blog.

Articole pentru produsele din magazin

După cum deja am spus, poți scrie articole la produsele din magazin, eventual pentru cele care au cea mai mare margine de profit sau pe care le ai pe stoc (un stoc mai mare, etc).

Articolele pot fi de tip review iar pentru a scrie conținut de calitate, te poți inspira din comentariile site-urilor mari precum Amazon. Comentariile clienților nemulțumiți pot fi o mină de aur în acest sens. Avem deja și un articol cu privire la conținutul de calitate pentru produse.

Diverse tutoriale tutoriale de nișă

Poți scrie tutoriale de calitate, de tipul "How to". Spre exemplu, dacă magazinul tău comercializează jante auto, poți face tot felul de tutoriale interesante precum sablarea jantelor, întreținerea jantelor (cu link-uri către produse de întreșinere din magazinul tău), uzura jantelor, cele mai uzuale jante folosite în tuning în funcție de tipul bolidului, etc.

Poți scrie absolut tot ce-ți trece prin cap, de-asta am spus că poți fi liber atât în subiecte cât și în exprimare. Am folosit "jante auto" ca exemplu deoarece în alte articole am folosit același exemplu și probabil ar fi frumos să rămânem consistenți. :)

Unboxing

Ei bine, unboxing-ul este clar o dependență. Personal, nu am înțeles niciodată de ce lumea este pasionată să se holbeze la ce se află într-o cutie dar se pare că mulți o fac cu sufletul la gură! Un mister al universului! Indiferent cum am privi această acțiune stranie, oamenii au o plăcere la fel de stranie să urmărească unboxing. Nu are importanță ce credem noi, oamenii o fac iar asta este suficient!

Partea interesantă este că tu nu urmărești ci chiar faci acest unboxing - ceea ce are sens, în comparație cu a aștepta să vezi ce iese dintr-o cutie urmărind un ecran! Poți face video pentru youtube iar pe blog-ul magazinului, pe lângă clipul video, pui și text/rezumat la ceea ce se întâmplă înclip. Prin text vei obține și relevanță SEO. Practic împuști doi iepuri dintr-o lovitură: blog + vlog!

Top 10, cele mai bune, cele mai...

Probabil nu ai observat dar cu toții suntem atrași de top-uri! Este un motiv psihologic pentru care o facem dar nu este articolul potrivit pentru a discuta acest aspect. Așadar, poți face top-uri la produse. Poși lua câteva produse din aceeași categorie, să zicem 10 produse și scrii un paragraf sau două pentru fiecare produs - de ce este bun, de ce se află pe locul 3 și nu 2, etc.

Ai prins ideea: dacă magazinul tău are 10 categorii de produse, înseamnă că poți face 10 top-uri pentru fiecare:

  • Top 10 cele mai utile
  • Top 7 cele mai cumpărate
  • Top 5 cele mai evitate (pui 5 ce nu le ai pe stoc dar specifici și 2-3 care sunt cele mai cumpărate, prin contrast)
  • Top 10 produse pentru primăvară/vară/iarnă/toamnă
  • Top 15 cadouri pentru femei
  • Top 15 cadouri pentru bărbați
  • Top 15 cadouri pentru copii

Sunt 7 exemple care mi-au trecut prin minte în câteva secunde, aproape instant! Dacă pentru aceste 7 exemple ai scrie articole pentru toate cele 10 categorii de produse pe care am presupus că le ei, ar însemna un total de 70 articole! Ai din foc subiecte pentru 70 de articole iar acestea sunt doar comparații între produse - adică un conținut foarte ușor de scris! Dacă sunt articole de calitate și interesante, au șanse să fie chiar trimise pe facebook (prin share).

Povestiri legate de propria afacere

Ei bine, ziarele și show-urile de scandal au prins întotdeauna deoarece oamenii vor să le vadă! De ce? Ei bine, din nou un subiect psihologic dar pe scurt: oamenii se simt bine când alții o duc greu! Se simt bine deoarece și alții o duc greu sau pentru că ei o duc mai bine decât alții!

Sună penibil să te bucuri de necazul altuia dar este un fapt, este exact ceea ce noi ca ființe umane inteligente facem! Și pentru că suntem ființe atât de inteligente (nu are rost să mai folosim ghilimele, atât de grav este), iubim să vedem ce se întâmplă în spatele cortinei! S-ar putea ca alți antreprenori să îți citească articolele/pățaniile/rezolvările și să devină clienții tăi, poate chiar să colaboreze pentru comenzi mai mari între voi ca firme.

Se poate întâmpla orice, atâta timp cât există motiv să se întâmple ceva! Motivul este articolul - dacă-l scrii, se poate întâmpla orice sau nimic (la fel ca șli cum nu l-ai scrie). Dar dacă-l scrii, ai cel puțin 0.001% șanse și să nu uităm că evoluția spune că din cauza unui astfel de procent noi exităm. Iată că existăm, nu-i așa? 0.0001% nu este totuna cu 0 mare li rotund!

Poți povesti în blog chiar și despre echipă, despre excursiile voastre, hobby-uri, timpul vostru liber, etc! Important este să fie activitate pe acel blog, conținut nou săptămânal iar cel vechi îmbunătățit din când în când, dacă se poate!

Blog integrat sau pe un subdomeniu

Ei bine, un blog integrat în magazin (magazinulmeu.ro/blog/) are o valoare SEO mult mai mare decât un blog separat (blog.magazinulmeu.ro). De fapt, un blog separat nu are valoare aproape deloc!

Ar trebui să funcționeze în felul următor: crești blog-ul iar când a crescut suficient pentru Google, speri că link-urile din articole către produsele din magazin să aibă greutate (adică să transfere Pagerank). Ei bine, este fals! Este un fapt, nu o presupunere!

Am făcut multiple teste fără să plecăm urechea la ce spun alții! Rezultatul a fost mereu: o explozie în trafic imediat cum am mutat blog-ul de pe subdomeniu în magazin! Când spun explozie, fac referire de la 50-60 vizitatori pe zi la 500-600 vizitatori pe zi (nu este o glumă). Desigur, dacă blog-ul nu are articole calitative și sunt foarte superficiale (500 cuvinte sau mai puțin), beneficiul de a avea blog va tinde către zero!

Sellfy are blog-ul integrat, face parte din panoul de administrare, nu trebuie să stai cu altă fereastră deschisă pentru administrarea blog-ului! La fel și chat-ul, este intergat ca parte a platformei dar vom discuta despre el în alt articol (ah, tocmai am mai găsit un subiect pentru blog). :)

Acest articol are aproximativ 2600 cuvinte și a fost scris scris în aproximativ 2.5 ore. Inițial era plănuit un articol de 1000 cuvinte dar pur și simplu am fost prins de conținut și am uitat să mă opresc la 1000.

Când m-am apucat, nu am avut nici cea mai mică idee despre ce să scriu, am ales primul subiect care mi-a trecut prin cap. Exact precum o joacă de copii, motiv pentru care am ales poza principală care se vede! Asta și trebuie să fie un blog, să fii tu însuți, să fii liber. Va obține Sellfy ceva din acest post?

Mai este atunci precum o joacă de copil dacă doresc continuu să obțin ceva din ceea ce fac? Fiecare post contribuie la conținutul website-ului deoarece subiectele sunt din aceeași nișă! Dacă va fi un articol despre "jante auto" (heh), probabil va avea legătură cu un client care le vinde folosind platforma Sellfy. :)

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Magazinul meu