eCommerce: ce este și cum îl pot înțelege în 2024?

  • 24 minute citit
ce este ecommerce

Ecommerce sau comerțul online face referire la tranzacțiile efectuate pe internet. De fiecare dată când cumperi sau vinzi online, indiferent că este vorba de produse sau servicii, este ecommerce.

Ecommerce, comerț electronic, comerț online - înseamnă același lucru, sunt doar cuvinte diferite!

Termenul de comerț electronic include și activități precum licitațiile online, serviciile bancare, procesoare de plată cu cardul, etc. Practic este orice tranzacție monetară prin intermediul internetului.

Cum a luat ființă ecommerce-ul

Prima tranzacție online a fost făcută în a anul 1994 de către Phil Brandenberger. Acesta a folosit un card Mastercard pentru a cumpăra Sting’s Ten Summoners’ Tales pentru suma de 12,48 USD. Această tranzacție a făcut istorie și a semnalat lumii potențialul tranzațiilor online, ceea ce acum numim comerț electronic (sau ecommerce). A fost prima dată când tehnologia de criptare a fost folosită pentru a permite o achiziție pe internet.

Este clar pentru toată lumea, trend-ul ecommerce a fost în urcare de atunci. Ascensiunea giganților comerțului electronic precum Amazon și Alibaba la mijlocul anilor 1990 a schimbat fața industriei de retail. Ei au valorificat în mare măsură penetrarea globală a internetului și digitalizarea sistemului financiar, ceea ce a contribuit la scăderea vânzărilor pentru multe companii fizice.

Creșterea în ecommerce a schimbat și forța de muncă din retail. Biroul de Statistică a Muncii din SUA (BLS) a dezvăluit că din 1997 până în 2016, ocuparea forței de muncă în sectorul ecommerce a crescut cu 80%. BLS prezice, de asemenea, că numărul de locuri de muncă în ecommerce va continua să crească și va ajunge la 450.000 în SUA până în 2026.

Este clar că natura extrem de competitivă din ecommerce va continua să schimbe industria de retail și va influența comportamentul clienților. Deschiderea unui magazin online în zilele noastre pare o idee atractivă pentru mulți antreprenori dar înainte ca cineva să se scufunde în acest sector dinamic de afaceri, trebuie mai întâi să învețe despre comerțul electronic.

Este exact motivul pentru care există acest ghid. Vom arunca o privire profundă asupra industriei ecommerce! Vom învăța cum a apărut, ce tipuri de comercianți există și ce platforme permit vânzarea online. De asemenea, vom face lumină asupra poveștilor de succes notabile și a eșecurilor în comerțul electronic, pentru a oferi o idee mai bună despre ceea ce este nevoie pentru a reuși în această industrie.

Fie că dorești să înființezi un site ecommerce sau că conduci deja unun existent și vrei doar să afli mai multe despre magazinele online, vei găsi o mulțime de informații în acest ghid complet despre ecommerce.

→   Viitorul în ecommerce

Statistici importante în ecommerce

Dacă dorești o afacere online, este important să fii la curent cu cele mai recente statistici ecommerce. Știm cu toții că cel mai bun mod de a înțelege un sector comercial este prin fapte și date concrete. Nu din vorbe, idei, opinii, păreri și concluzii - acestea sunt doar cuvinte.

Putem începe cu câteva statistici care demonstrează că, comerțul electronic crește într-un ritm constant la nivel global. Experții în comerțul online prevăd că vânzările cu amănuntul vor ajunge la 4,13 trilioane de dolari anual.

  • Aproximativ 43% din traficul de comerț electronic provine din căutarea Google (organic).
  • China este piața ecommerce cu cea mai rapidă creștere, cu o valoare estimată de 672 de miliarde de dolari
  • Cele mai mari rate de penetrare ecommerce le are Statele Unite, aproximativ 80% dintre toți utilizatorii de internet efectuând cel puțin o comandă online.
  • Comoditatea este principalul motiv pentru care oamenii fac cumpărături online, deoarece au acces oricând, fără nici cel mai mic efort.
  • 95% din achiziții vor fi online până în anul 2040
  • Site-urile web cu încărcare lentă înregistrează un abandon de 73%. Vezi de ce viteza unui magazin online este extrem de importantă pentru Google!

    73% dintre vizitatori vor ieși de pe un site conceput prost și vor intra pe unul conceput bine, pentru finalizarea unei comenzi online.

    – Google

Analiza pieței de date și acțiuni de la Finance Online arată că, ecommerce înflorește în sectorul B2C dar și în sectorul B2B și pot chiar depăși profiturile B2C.

Să vedem câteva date ionteresante din acest raport:

  • Se estimează că vânzările totale ecommerce la nivel mondial vor ajunge la 4,9 trilioane USD până în 2021 (Shopify).
  • Până în 2020, vânzările de comerț electronic B2B vor depăși vânzările de comerț electronic B2C (Shopify)
  • 72% dintre femei cumpără online, comparativ cu 68% dintre bărbați (Optinmonster)
  • Vânzările ecommerce au reprezentat 14,1% din vânzările globale cu amănuntul. Se estimează că aceasta va ajunge la 22% în 2023 (Statista).
  • Micii comercianți cu amănuntul sunt mai susceptibili de a vedea o rată de conversie mobilă cu 30% mai mare în comparație cu marii retaileri (Optinmonster).
  • Există o probabilitate de respingere de 32% pentru paginile mobile care durează 1-3 secunde pentru a se încărca (Think with Google).
  • 85% dintre consumatori au spus că au cumpărat cadouri online folosind smartphone-ul, în timp ce 45% le folosesc pentru a face cumpărături tot timpul (Marketing Dive).
  • 84% dintre consumatori nu vor cumpăra de pe un site ecommerce dacă nu este scurizat (WHSR).

Statista spune că vânzările ecommerce au reprezentat 14% din totalul vânzărilor online la nivel global și se așteaptă că aceste cifre să crească atingând 22% până în 2023.

  • Aproximativ 55% dintre toți cumpărătorii online au spus că recenziile online au un impact asupra deciziilor lor de cumpărare.
  • Generația X cuprinde 34% din populația care face cumpărături online, urmată de Boomers, care reprezintă 31%. Aproximativ 30% sunt Millennials.
  • Aproximativ 42% dintre cumpărătorii online au declarat că preferă să plătească cu un card de credit (asta în anul 2017).

Este cât se poate de clar: ecommerce este aici pentru a rămâne.

Așadar, cum vom începe? Primul pas este să ne asigurăm că ne familiarizăm cu elementele de bază ale comerțului online.

Tipuri ecommerce (sau tipuri de afaceri online)

Avem modalități variate pentru a clasifica site-urile de comerț electronic (adesea numite magazine online). Le putem clasifica în funcție de produsele sau serviciile pe care un magazin online le vinde, de părțile cu care fac tranzacții sau chiar de platformele pe care operează.

Spre exemplu, Sellfy este o platformă de comerț online, cu ajutorul căreia poți avea un magazin online la cheie pregătit să vândă!

Să începem cu produsele și serviciile vândute online!

1. Magazine online care vând produse fizice

Îmbrăcămintea, mobilierul, uneltele și accesoriile sunt toate exemple de produse fizice. Cumpărătorii pot achiziționa online bunuri fizice prin intermediul magazinelor online vizitând site-urile magazinelor, adăugând articole în coșul de cumpărături și astfel efectuând o achiziție.

Următorul pas este livrarea produsului de către magazin, la ușa clientului. Desigur, există și posibilitatea de a ridica personal produsul din magazin sau pachetomat (pare să fie tot mai mult la modă).

eMag este un exemplu bun de un astfel de site ecommerce. Sau alte exemple: Cel, F64, etc.

2. Magazine online care vând servicii online

Și serviciile pot fi achiziționate online, nu doar produsele fizice.

De exemplu, Sellfy este o platformă ecommerce cu ajutorul căreia poți să-ți deschizi un magazin online. Este motivul pentru care o astfel de platformă poartă de numirea de SAAS - Service As A Software.

Procesul de cumpărare a serviciilor online depinde de comerciant. Unele pot permite achiziționarea imediată, așa cum este cazul Sellfy.

Pe de altă parte, unii furnizori de servicii online cer să iei legătura ei. De exemplu, cu excepția Sellfy, toate platformele de ecommerce din România cer să-i contactezi (oferă doar un cont demo pentru a te atrage, dar mai departe trebuie să-i contactezi pentru a plăti - banuiesc că este clar de ce). Cu Sellfy poți porni afacerea din prima secundă și plătești online, fără să fie nevoie să iei legătura cu compania.

3. Magazine online care vând produse digitale

Deoarece tranzacțiile ecommerce sunt efectuate online (prin internet), în domeniul comerțului electronic, produsele sunt uneori denumite "produse digitale". Termenul de "produse digitale" face referire la toate articolele care sunt într-un format digital, cărți electronice, cursuri online, software, grafică și bunuri virtuale.

Exemple de comercianți care vând produse digitale sunt Coursera (o platformă de învățare online) și Audiobooks (un site web de unde poți cumpăra cărți audio).

→   Campanii email marketing (în ecommerce)

Clasificarea ecommerce

Cu siguranță ai mai auzit termenii B2B, B2C, etc. Hai să vedem împtreună la ve fac de fapt referire acești termeni!

B2C Business to Consumer

După cum sugerează și numele, modelul ecommerce B2C reprezintă o tranzacție online între o companie și o persoană fizică. Comerțul electronic B2C este cel mai răspândit model de afaceri atât printre comercianții fizici, cât și online.

Ikea, Adidas, Netflix - sunt toate exemple de companii care se angajează în comerțul electronic B2C. Cu siguranță le-ai folosit, chiar dacă nu le-ai văzut până acum ca fiind un astfel de model de afaceri!

B2B Business to Business

În modelul de comerț electronic B2B ambele părți implicate sunt companii, nu persoane fizice. În acest tip de tranzacție online, o afacere oferă celeilalte produse și/sau servicii.

C2B Consumer to Business

Modelul de afaceri C2B reprezintă o tranzacție în care indivizii creează valoare pentru afaceri, spre deosebire de modelul tradițional business-to-consumer, în care companiile sunt cele care oferă valoare. Consumatorii oferă companiilor produse și/sau servicii, cooperează la proiecte și, în cele din urmă, ajută companiile să-și crească profiturile.

Freelancer, o platformă independentă care conectează lucrătorii de la distanță și companii, este un exemplu de companie care aduce două părți să se angajeze în tranzacții C2B.

C2C Consumer to Consumer

Comerțul electronic C2C are loc atunci când cele două părți implicate sunt consumatori care comercializează unul cu celălalt. OLX este un exemplu de o astfel de comerț online în care indivizii cumpără și vând produse unul altuia.

G2B Government to Business

Comerțul electronic G2B apare atunci când guvernul oferă companiilor bunuri și servicii. Achizițiile guvernamentale, centrele de date și e-learning sunt toate exemple de comerț electronic G2B.

B2G Business to Government

Modelul B2G face referire la companii și afaceri care furnizează bunuri și servicii pentru guvern. De exemplu, OpenGov este o companie care oferă guvernelor platforme bazate pe cloud pentru comunicare, raportare și bugetare.

C2G Consumer to Government

De fiecare dată când plătim taxe, asigurări de sănătate, facturi electronice sau solicităm informații despre sectorul public, asta înseamnă C2G.

Aceste secțiuni au rolul de a ne oferi o idee generală cu privire la clasificarea ecommerce. Modele G2C sau C2G fac parte din comerțul electronic doar în definiția sa cea mai vagă. În 80% din cazuri, când vorbim despre B2C sau B2B, atunci face clar referire la comerțul online.

Platforme ecommerce

Am vorbit despre tipurile de tranzacții ecommerce, precum și despre produsele și serviciile pre care le-am putea vinde online. Dar unde și cum au loc aceste tranzacții? Ei bine, depinde!

Hai să facem lumină asupra unora dintre cele mai comune platforme ecommerce deoarece, fără acestea, nu ar exista comerț online!

Care sunt cele mai bune platforme de comerț electronic?

Comercianții cu amănuntul deschid magazine online în care își prezintă produsele și serviciile. Există un număr mare de platforme ecommerce iar alegerea potrivită depinde de bugetul, preferințele și nevoile tale.

Nu există perfecțiune, prin urmare nu există platforma ecommerce perfectă. Dar asta nu înseamnă că nu putem găsi cea mai bună opțiune pentru afacerea ta online!

Shopify

Shopify este, probabil, cea mai cunoscută platformă ecommerce. Se laudă cu 1,700,000 magazine online (nu știm dacă toate sunt active).

Are o interfață simplă și ușor de utilizat. Din păcate, lipsesc multe funcționalități de bază precum review-uri la produse, listă de favorite, etc. Aceste lipsuri pot fi compensate cu ajutorul aplicațiilor dar pot afecta viteza de încărcare și în plus, fiecare aplicație are un cost lunar, ajungând astfel să plătești 200-300 dolari pe lună, în ciuda faptului că abonamentul de bază este $27.

Shopify rămâne ideal pentru afacerile mici, dacă nu vinzi în România!

Magento

Magento este o soluție ecommerce foarte flexibilă, utilizată de întreprinderile mijlocii. Această platformă oferă funcții robuste care permit comercianților să personalizeze toate aspectele magazinului online, inclusiv teme, extensii și module personalizate. Dacă ai nevoie să extinzi și mai mult funcționalitatea magazinuluio, o poți face oricând folosind plugin-uri pentru a transforma viziunea magazinului într-o realitate.

Considerată de mulți o platformă de comerț electronic complexă, Magento sprijină clienții prin menținerea unei comunități operative de dezvoltatori și experți în ecosistemul Magento, care sunt gata să-i ajute pe începători cu întreținerea magazinului lor online.

Problema este că Magento este foarte complex, prin urmare foarte greoi. Necesită resurse dedicate (VPS sau server dedicat) iar viteza de răspuns ar putea fi o problemă din punct de vedere SEO - otimizarea poate fi o provocare. Costurile de întreținere și dezvoltate sunt, probabil, cele mai ridicate dintre platformele ecommerce exitente!

Sellfy - platformă ecommerce pentru România

Sellfy este o platformă ecommerce de tip SAAS, la fel ca Shopify. Nu ai nevoie de hosting, VPS sau server dedicat.

Spre deosebire de Shopify, Sellfy include toate funcționalitățile de bază fără costuri adiționale. Cu Sellfy poți începe azi și plătești doar cât folosești, fără costuri ascunse.

Este o platformă proiectată de la zero pentru comerțul online românesc, având ca puncte forte, unice pentru o platformă de comerț online:

  • platformă ecommerce proiectată de programatori cu 20 ani experiență în domeniu
  • teme modulare premium (fondatorii Sellfy au peste 15.000 teme premium vândute în marketplace)
  • design auto-actualizat în funcție de trend-ul psihologic - niciodată nu vei avea un magazin învechit
  • scalabilitate, până la 1.000.000 produse
  • SEO live - toți clienții beneficiază instant de modificări SEO
  • rată de conversie ridicată - deoarece temele sunt modulare, fiecare bloc este testat pentru o rată de conversie optimă
  • nu necesită întreținere (deci fără costuri adiționale)

WooCommerce

WooCommerce este una dintre cele mai mari platforme de comerț electronic open-source (adică gratuit). A fost conceput pentru a se integra cu WordPress.

WooCommerce are o mulțime de teme care pot ajuta la construirea unui magazin online personalizat. Primești toate funcțiile esențiale, poți avea produse nelimitate (doar teoretic deoarece în realitate sunt probleme după un anumit prag de câteva mii de produse), personalizare fără restricții, gestionarea comenzilor.

Este o platformă ecommerce dedicată magazinelor mici.

Problema WordPress (este o reală problemă pentru orice altă platformă gratuită de tip open-source) este că necesită întreținere și actualizare constantă. În cazul în care nu se actualiează, poți găsi într-o dimineață magazinul cu mesaj "hacking". Se întâmplă astfel deoarece oricine poate citi codul (fiind gratuit = public) și să găsească vulnerabilități pe care apoi să le exploateze. Aceste vulnerabilități din WooCommerce sunt rezolvate dar tu trebuie să actualizezi platforma.

Așadar, în cazul unui magazin online folosind WooCommerce, trebuie să actualizezi constant WordPress, WooCommerce și fiecare plugin în parte pe care-l folosești!

Actualizările trebuie făcute foarte atent deoarece pot afecta întregul magazin! Șansele de eroare sunt mai mari când trebuie făcute actualizări majore (versiune majoră nouă de WordPress sau WooCommerce).

eMag

eMag este tot o platformă ecommerce - un marketplace, mai exact - cel mai mare marketplace din România. Cu siguranță nu are nevoie de prezentare, am auzit cu toții de eMag.

eMag are bonitate, a câștigat încredere de-a lungul timpului, motiv pentru care cei mai mulți români aleg să facă acolo cumpărăturile.

Totuși, din cauza prețurilor ridicate (cauzate de comisionul pe categorii aplicat vânzătorilor), există clienți care intră pe eMag doar pentru a se orienta cu privire la produse iar apoi caută pe Google magazinul vânzătorului deoarece știe că va găsi exact același produs dar mai ieftin (fără comisionul aplicat de eMag)!

Vrei să vinzi pe eMag? Trebuie doar să te înscrii pe platforma lor, este chiar foarte simplu.

Amazon

Amazon este tot o platformă ecommerce cu ajutorul căreia poți vinde, fiind un canal adițional de vânzări! Oferă clienților o gamă largă de produse de la comercianți cu amănuntul din întreaga lume și permite companiilor să ajungă la un public foarte larg.

Cu siguranță ai auzit despre nenumăratele cursuri "cum să vinzi pe Amazon" care făceau valuri pe Facebook și aveau un preț destul de mare (1500-4000 euro)! Așadar, oricine poate vinde pe Amazon. Poate fi un canal bun de a-ți extinde vânzările online însă nu este deloc ușor, competiția este un adevărat măcel!

eMag este de fapt o copie Amazon, adaptată pieței din România! eMag a copiat de la Amazon funcționalitatea de marketplace, promovare internă Ads, chiar și eMag Genius fiind de fapt o copie Amazon Prime.

eBay

eBay este la fel de cunoscut ca Amazon.

eBay conectează comercianții cu amănuntul și clienții din întreaga lume. Este un marketplace care ajută afacerile mici și mijlocii să stabilească o bază internațională de clienți.

Este ușor de utilizat, intuitiv și oferă o serie de opțiuni pentru a plăti. Un lucru care distinge în mod special eBay de alte piețe online este că permite comercianților să organizeze licitații online.

Ideal pentru: mărci consacrate care vând articole unice și urmăresc să-și extindă audiența.

Etsy

Etsy este o platformă ecommerce perfectă dacă ești creativ și dorești să-ți vinzi creațiile! Este un marketplace care facilitează prezentarea produselor unice și realizate manual. Este deosebit de popular printre creativii independenți și oamenii care doresc să cumpere articole unice, exclusive și rare.

Ideal pentru: afaceri mici care vând articole handmade și/sau vintage.

Alibaba / Aliexpress

  • Aproximativ 960 de milioane de oameni fac anual minim o achiziție pe Alibaba
  • Alibaba a înregistrat un venit de 109 miliarde de dolari în anul 2020
  • Alibaba a vândut de ziua oamenilor singuri produse în valoare de 84.5 miliarde dolari
  • Are în plan să servească 1 miliard clienți până în 2024

Alibababa se află printre cele mai mari marketplace-uri din lume. Platforma este deosebit de eficientă pentru a ajunge la mari producători și pentru a cumpăra produse în vrac. Alibaba a dominat piața chineză în 2019, cu un număr estimat de 960 de milioane de clienți activi.

eCommerce și social media

Social media sau rețele de socializare - ambele înseamnă același lucru!

Platformele sociale pot ajuta magazinele online să-și extindă acoperirea și să stabilească o identitate de marcă recunoscută. Rețelele sociale pot crește vânzările și pot facilita călătoria cumpărătorului fie direcționându-l către magazinul tău online, fie permițând să cumpere direct de pe pagina de socializare.

Cum facilitează rețelele de socializare comerțul online

Cele mai populare platforme de social media precum Facebook, Instagram, Twitter și Pinterest, nu sunt de obicei folosite de vânzători ca alternativă la magazinele online.

Mai degrabă, comercianții folosesc aceste platforme pentru a-și prezenta produsele folosind elemente vizuale, cum ar fi fotografii și videoclipuri, și copii atractive pe rețelele sociale pentru a atrage clienți și a ajunge la un public mai larg.

Consumatorii care dau peste un articol pe care îl consideră interesant pe platformele de socializare sunt direcționați apoi către magazinul online, astfel încât să poată plasa o comandă.

Tranzacțiile ecommerce pe social media

Unele platforme sociale duc lucrurile mai departe, permițând clienților să vândă produse direct din conturile lor, chiar în platforma de socializare. De exemplu, un magazin online care își prezintă produsele pe Instagram poate folosi opțiunea de plată a Instagram. Această funcție le permite clienților să cumpere produsele fără a fi nevoiți să părăsească Instagram.

Începând cu finalul anului 2018, companiile pot folosi Instagram Shoppable Stories, o funcție care permite adăgarea de stickere pentru produse pe o poveste. Clienții care întâlnesc un produs dorit pot face click și vor fi redirecționați către pagina produsului care conține mai multe detalii. Aici contează calitatea descrierii produsului, pentru a transforma vizitatorul în client.

Poate ar fi important de menționat faptul că nu toate proiectele de tip "social selling" au succes. Să luam ca exemplu butonul "Buy" al celor de la Twitter, care nu a avut succes - în 2014, Twitter lansat o funcție care permitea clienților să cumpere articole direct dintr-un Tweet. Această funcție a fost oprită doi ani mai târziu deoarece nu a avut succes!

Poți avea success precum un marketplace?

Sunt 4 puncte de care poți profita cu magazinul tău online, nu este valabil doar pentru marketplace-uri!

  • Clientul în prim plan Nu forța clienții să se potrivească modului în care tu dorești să vinzi deoarece comportamentul clienților de a cumpăra este schimbător și foarte variabil. Abordează preocupările clienților oferindu-le un centru de ajutor detaliat unde pot găsi informații despre achiziție, rambursări și tarifele de expediere. De fapt, există un paradox al clienților loiali despre care am discutat.
  • Creativitate Trebuie să faci constant experimente pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor/cumpărătorilor. Poți realiza în mod regulat sondaje online prin e-mail, unde poți solicita clienților să-și evalueze experiența pe care au avut-o cumpărând din magazinul tău online. Acest lucru oferă afacerii tale îndrumări despre ariile în care ar trebui să lucrezi pentru a îmbunătăți experiența clienților.
  • Experiența clienților Facem referire la implicarea clienților și la transformarea lor într-o parte vitală a procesului de cumpărare. Spre exemplu, o dovadă concretă a acestui fapt poate fi chiar eMag deoarece are un număr impresionant de recenzii la produse. Clienții doresc să-și împărtășească experiența cu platforma ecommerce unde plasează comanda deoarece simt că opinia lor contează.
  • Optimizare și îmbunătățire continuă Este important să folosești bine datele pe care le ai. Este ideal să analizezi constant cifrele și să folosești datele în aproape fiecare aspect al afacerii, inclusiv experiența clienților, depozitare, operațiuni, finanțe și marketing. O afacere trebuie să lucreze cu date/cifre reale, nu cu păreri, opinii și concluzii!

În orice caz, atunci când construiești o afacere de comerț online de la zero, este inutil să te compari cu un marketplace (precum eMag). Comparația în sine este o iluzie iar unicul lucru inteligent pe care-l poți face, chiar de la început, este să ai în prim plan clientul și nevoile lui.

Întrebări și răspunsuri

Câte tranzacții ecommerce există la nivel global?

Statisticile arată că vor fi peste 2,5 miliarde de consumatori online până la sfârșitul anului. Cu o populație globală de 7,7 miliarde de locuitori, asta înseamnă că practic 25% din populația lumii face tranzacții online.

Care este valoarea tranzacțiilor ecommerce?

Comerțul online a realizat vânzări de aproximativ 4.2 trilioane de dolari în 2020 și se anticipează o creștere și mai mare în viitor.

Este ecommerce în creștere?

Nu există umbră de îndoială! Toate studiile arată că, comerțul online va înregistra o rată de creștere de peste 250% în viitor, de la 1,3 trilioane de dolari în 2014 la 4,9 trilioane de dolari în 2021.

Câte magazine online există în lume?

Există peste 24 de milioane de magazine care vând online iar numărul lor este în continuă creștere! Aproape orice afacere există și în mediul online.

Care este cel mai mare magazin online din România?

Cel mai mare magazin online din România este eMag, fiind de fapt un marketplace unde oricine poate să-și vândă produsele și/sau serviciile.

La nivel global, Amazon este cel mai mare marketplace iar pe piața din China este Alibaba, deținând aproximativ 56% din cota de piață.

Ce procent din traficul ecommerce este pe dispozitive mobile?

Estimările spun că aproximativ 73% din totalul vânzărilor ecommerce este pe dispozitive mobile.

În ce zile se cumpără online cel mai mult?

Ziua de luni și ziua de duminică este un trafic mai mare decât în celelalte zile ale săptămânii. Dacă vorbim despre zile speciale, ziua oamenilor singuri pare să depășească usor-ușor black friday! În China a depășit deja!

La ce oră din zi se fac cele mai multe cumpărături?

Ora de vârf când clienții efectuează cele mai multe comenzi este între orele 20:00 și 21:00. În orice caz, poate să difere în funcție de nișa magazinului, publicul țintă, etc. Tinerii până în 25 ani au mai mult timp liber, motiv pentru care pot lansa comenzi pe toată eprioada zilei. Depinde cui te adresezi, un studiu de piață poate să-ți spună acest lucru.

Concluzie

Acum știm ce este comerțul online și tipurile de comercianți care fac afaceri online. Care este următorul pas? Să trecem la acțiune!

Degeaba citim astfel de ghiduri dacă nu trecem la acțiune, dacă nu aplicăm ceea ce învățăm! Este doar o pierdere de timp! Așadar, acțiunea este unicul lucru care contează!

Oriunde te-ai afla acum în aventura ecommerce, sper că acest articol ți-a oferit câteva informații pe care le poți aplica în propria ta afacere online. Dacă ești la început și ai nevoie de ajutor pentru a alege o platformă sau pentru a decide publicul țintă, poți reveni pentru a citi articolele acestui blog care au exact acest scop!

În sfârșit, dacă acest articol nu este suficient, poți studia următoarele ghiduri complete, scrise special pentru tine, cu scopul de a te ghida pas cu pas:

  1. Ghid deschidere magazin online
  2. Ghid optimizare rată conversie
  3. Ghid SEO (optimizare motoare căutare)
  4. Cross-Sell: exemple și cele mai bune practici
  5. Up-Sell: exemple și cele mai bune practici
  6. Facebook Ads
  7. Google Ads

Dacă ai nevoie de sfaturi sau informații suplimentare, suntem aici pentru a te ajuta.

Antreprenorii care doresc să pornească la drum cu o afacere online și au nevoie de profesioniști cu care să-și discute ideile sau să rezolve o problemă, pot contacta echipa noastră în orice moment.

Echipa noastră cu experiență în ecommerce pot ajuta noile afaceri să implementeze strategia potrivită în această industrie în creștere rapidă.

Indiferent dacă ai nevoie de sfaturi SEO (optimizarea pentru motoarelor de căutare), promovarea produselor, urmărirea progresului sau branding, echipa Sellfy va fi bucuroasă să te îndrume în ecommerce și să te ajute să crești și să prosperi.

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Ghiduri