Comerțul online în pandemie

  • 7 minute citit
comertul online in pandemie

Este foarte evident că toate industriile au avut un salt uriaș în domeniul comerțului online datorită pandemiei COVID-19. A schimbat radical modul în care cu toții facem cumpărături iar înainte de a le face, cum planificăm cumpărăturile pentru câteva zile înainte.

Competiția online

Cu siguranță, această creștere a comerțului online, creștere ce a fost propulsată de pandemia COVID-19, va încetini la un moment dat (nu neapărat din cauza crizei care va urma după).

Foarte multe magazine fizice au trecut în domeniul online, competiția crescând brusc.

Desigur, un magazin online are nevoie de timp pentru a crește organic deoarece Google este de așa natură (câteva săptămțni sau chiar luni), și după cum ne place să repetăm, cea mai puternică diferență o va face conținutul de calitate al produselor, conținut care lipsește cu desăvârșire la majoritatea magazinelor online existente.

Fără conținut la produse (în plus față de specificații care oricum sunt duplicat - copiat de pe alte site-uri), chiar dacă se vor mai deschide milioane de magazine, vor fi la fel de inexistente în căutările Google deoarece fără conținut, nu va exista cuvinte cheie și zero calitate (calitatea este cea mai importantă pentru Google).

Cei care doresc să dea ascultare și să scrie conținut de calitate pentru produsele comercializate, măcar pentru cele mai importante, va avea enorm de câștigat pe termen lung!

→   Statistici comerț online

Comerțul online se schimbă

Era de așteptat ca totul să se mute în mediul online însă perioada pandemiei a împins brusc toată această mutare, precum un șoc! Chiar și mâncarea comandată online a explodat în această perioadă.

Pandemia COVID-19 a crescut aproape instant pofta de comoditate. Este foarte posibil ca nu peste mult timp, companiile gigant să scoată pe piață realitatea augumentată mult ptomisă care să aducă comerțul online mult mai aproape de realitate (precum cumpărăturile în magazinele fizice).

→   Vânzări online: Ce produse pot vinde? (Sugestii google)

Comerțul online de azi

Realitatea este vizibilă cu ochiul liber: fără transport rapid și gratuit, comenzile de succes sunt o raritate! Desigur, transportul gratuit trebuie să aibă un prag minim pentru a fi posibil (precum o sumă minimă).

Trebuie avut mare grijă la cheltuieli deoarece costurile de livrare pot varia însă pe lângă transport există întotdeuna și variabilele "surpriză" precum neridicarea comenzilor și retururile (rata foarte mare de retururi în domeniul fashion).

Construirea unui brand

Construirea unui brand în zilele noastre este foarte dificilă. Competiția este mare (în sensul că sunt multe magazine online) iar clientul sare la câteva secunde dintr-un magazin online în altul, făcând foarte dificilă reținerea elementelor de branding (indiferent care ar fi ele).

Pandemia a afectat negativ mentalitatea tuturor, în sensul că devenim ușor mai nevrotici, răbdarea noastră este aproape inexistentă iar atenția pare să fie împrăștiată peste tot, în gândurile interminabile.

Aproape jumătate din comenzile online sunt ale clienților care caută soluții, nu branding - poate fi un foarte mare beneficiu pentru începători în domeniul comerțului online. În plus, puteți transforma oricând pagina produsului într-o experiență unică pentru clienți (foarte puține magazine fac acest lucru).

Costurile în creștere

Costurile de achiziție ale clienților sunt în creștere la nivel mondial pe toate canalele, ratele de pe Facebook revenind la valori maxime pre-pandemice. Mărcile acordă prioritate păstrării, recompensează și stimulează clienții existenți să cheltuiască mai mult.

Consecințele rămânerii în urmă cu digitalul

Unele afaceri au suferit mai mult decât altele în timpul pandemiei. Prin aceasta mă refer la afaceri care au întârziat să adopte canale digitale pentru a comercializa și a vinde către baza lor de clienți.

Pandemia a avut un efect negativ asupra multor afaceri și anumite sectoare (precum fashion) s-au luptat mai mult decât altele. Cu toate acestea, cei cu canale de comerț electronic puternice au avut mai multe șanse să mențină veniturile în timpul blocării sau cel puțin să compenseze o parte din pierderile lor de la punctele de vânzare fizice.

LVMH este grupul din spatele multor branduri celebre de lux, precum Guerlain și Christian Dior, este un astfel de exemplu.

Produsele LVMH au fost vândute în mod clasic prin buticuri și magazine universale, iar grupul (în comun cu alte companii de lux) a fost relativ lent în adoptarea canalelor digitale.

Creșterea canalelor online, atât pentru marketing, cât și pentru vânzări, și schimbarea preferințelor de cumpărare ale clienților (în special demografii mai tinere) au făcut ca argumentele pentru digital să fie greu de rezistat.

Numirea unui "Chief Digital Officer" în anul 2015 a semnalat începutul transformării digitale a grupului. A fost începutul unui proces care era încă în desfășurare atunci când a lovit pandemia.

Închiderea forțată a magazinelor la începutul anului 2020 a dus la o scădere cu 27% a veniturilor grupului. Doar parțial compensată de vânzările de comerț electronic (LVMH nu a furnizat date privind veniturile online).

Un alt exemplu este Primark, un retailer care nu vinde direct online, a pierdut 650 de milioane de lire sterline pe lună în timpul blocării.

Poate că această accelerare a transformării digitale va arăta cât de ușoară este dacă doar companiile au agilitatea și impulsul de a lua decizii rapide, deși o altă perspectivă este că această accelerare a activității îndepărtează spațiul pentru experimentare sau pentru a planifica proiecte cu mai multă precizie.

Este posibil ca unele dintre aceste proiecte accelerate să fie adaptate atunci când timpul va permite, dar cred că demonstrează, fără îndoială, cazul transformării digitale.

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Diverse