Conținut de calitate pentru produsele din magazin în 2024

  • 8 minute citit
continut de calitate pentru produsele din magazin

Este foarte important ca produsele din magazinul tău să aibă conținut de calitate pentru a vinde. Descrierea de produs este absolut necesară pentru a genera vânzări. Oricât ai fi de entuziasmat cu privire la a scrie conținut pentru blog-ul sau produsele din magazin, la un moment dat se stinge.

De fapt entuziasmul este un fel de balon care se desumflă. Spre exemplu, când am început să scriu articole pentru Sellfy, totul părea bine și frumos la început.

Părea să fie o infinitate de subiecte despre care să scriu. Chiar sunt dar când te pui la lucru și trebuie să faci puțin research pentru cuvintele cheie astfel încât să le atingi mai frecvent în conținutul articolului, parcă acel entuziasm începe să se stingă.

Dacă pentru tine este ceva nou, ei bine, nu va dura foarte mult până vei fi ca restul lumii, cei care se bat cu ei însiși să mențină viu acel entuziasm pentru a avea conținut de calitate (la produsele din magazin, blog sau orice tip de website).

{{TOC}}

Entuziasmul de a scrie conținut

Entuziasmul este o capcană sau mai bine spus o monedă cu două fețe. Este foarte puternic pe moment, motiv pentru care este folosit de toți speakerii motivaționali - vinde bine deoarece oferă ceva credibil, chiar acă doar pe moment.

Problema entuziasmului este că stimulat zilnic, se va transforma în depresie. Entuziasmul apelează în realitate la plăcere iar despre problema plăcerii am discutat pe larg într-un articol dedicat pentru plăcere și burn-out (pe care-l recomand să-l citești deoarece schimbă radical viața dacă faci pentru tine acele lucruri).

Că tot am pomenit de "speakeri motivaționali", poate ar fi bine să te ferești de ei, inclusiv de cărțile lor (nu că ti se spune ci trebuie să observi în tine realitatea - ceea ce-ți fac acele lucruri - va trebui să le observi în tine, deoarece nu le vei citi aici).

→   Primii pași pentru a avea un magazin online

Inpirație pentru a scrie conținut

Înainte de a scrie acest articol, evident, mă gândeam despre ce să scriu deoarece nu aveam nici cea mai mică idee! Ultimele 7 zile am scris câte un articol pe zi, unul singur de 3000 cuvinte iar restul 1000-2000 cuvinte (unul singur de aproximativ 500 cuvinte). Prin urmare, căutam pe Google Trends ce alte cuvinte au urcat în top în ultimul timp pentru "magazin online".

google trends

Ultima săptămână am observat foarte frecvent cuvintele "magazin jumbo online", motiv pentru care am decis să scriu acest articol, în ciuda faptului ca nu are nici cea mai mică legătură cu "jumbo".

Estența acestui articol este că poți găsi inspirație de scris chiar și din accidente sau din pură curiozitate. În principiu, blog-ul Sellfy ar trebui să trateze subiecte pentru crearea unui magazin online deoarece trebuie ca următoarele luni să se stabilească în Google ca "autoritate" în domeniu iar acest lucru ar fi imposibil fără conținut serios (cel puțin 100 articole a câte 2000 cuvinte) - fiind necesar conținut de calitate iar acest lucru consumă ore întregi.

Poți folosi https://wordcounter.net/ pentru a verifica câte cuvinte ai scris la articol.

Transparență înainte de toate

Încerc să fiu foarte transparent cu privire la ceea ce fac personal pentru Sellfy + ce fac inclusiv pentru mine din punct de vedere psihologic. Sunt complet transparent iar dacă vrei să asculți și să testezi pentru tine, poate vei avea ceva de câștigat (în ciuda faptului că este o mare problemăfaptul că întreaga omenire nu mai face absolut nimic dacă nu obține ceva de acolo - dar să trecem peste).

→   Magazin construit sau închiriat

Structura conținutului (pentru produse sau blog)

Să ai o structură specifică pentru conținutul pe care-l scrii produselor din magazinul tău (chiar și pentru articolele din blog) ar putea avea un impact suprinzător, în special pentru clienți. Desigur, Google este și el foarte capabil să înțeleagă conținutul în mod contextual, s-a dus vremea în care putea fi păcălit!

Structurând articolele după un template bine gândit, ar putea fi un lucru benefic deoarece creierul uman folosește tipare. Având același tipar pentru conținutul tuturor produselor din magazin, creierul clienților nu va depune efort pentru a-l parcurge.

Nu este un secret faptul că în ziua de azi nimeni nu mai dorește să depună efort iar dacă trebuie s-o facă, dezvoltă incredibil de rapid antipatie sau mai corect spus: o stare de repulsie!

Poți găsi template-uri bune pe internet dar ar fi de preferat să folosești propriul tău template - o structură cu care ești tu comod deoarece va trebuie s-o folosești la toate produsele. Desigur, nu este obligatoriu s-o folosești chiar la toate produsele, dar ar fi de preferat s-o folosești în mod special la produsele care au conținutul cel mai calitativ dar și cantitativ (minim 1000 cuvinte).

Folosind un template, practic folosesești o strategie.

Calitatea conținutului

Aici vei găsi ce înseamnă mai exact calitatea conținutului. Pe scurt, trebuie să fie conținut original și nu copiat de pe alte magazine (nici măcar de pe site-ul producătorului). Desigur, va trebui să folosești specificațiile tehnice ale producătorului însă întotdeauna să considieri acele specificații ca fiind ZERO conținut!

Toate magazinele online vor folosi aceleași cuvinte șla specificații, prin urmare, Google vede doar un text copiat, numit și "conținut dupilicat" pe care-l ignoră în totalitate. Dacă toate produsele magazinului tău au doar conținut copiat de la producător sau de la alte magazine, practic întregul tău site este ignorat de Google! Exact asta se întâmplă de ani de zile cu majhoritatea magazinelor online!

Deoarece specificațiile sunt singurul conținut al produsului (pe lângă alte 50-100 cuvinte dar sunt prea puține pentru a avea valoare), practic nu ai pe pagina produsului decât niște poze iar vorba fie între noi, probabil și pozele sunt copiate din altă parte (probabil furnizate chiar de către producător).

Imaginile nu au prea mare importanță dar fără conținut nu există cuvinte cheie pentru a apare în rezultatele Google. Dacă cineva caută produsul pe google, produsul din magazinul tău nu apare în căutări.

O să apară în căutări un alt site care are conținut și/sau este foarte vechi (vechimea unui domeniu contează, chiar dacă nu la fel de mult precum conținutul - Google are sute de variabile de care ține cont).

Pe scurt, calitatea conținutului face referire la texte originale pentru produse. Textul trebuie să fie util atât pentru clienți cât și pentru Google. Dar dacă este util pentru clienți, automat este util și pentru Google (deoarece Google ține cu clienții tăi).

Toți clienții Sellfy au monitorizare pentru conținut, deoarece este foarte important. Este atât de important încât o facem chiar și pentru acest blog, exact la fel.

Această secțiune de blog este intergrată în admin și pentru magazin dar aici vom afișa foar secțiunea acestui blog - monitorizarea cuvintelor chiar este importantă (motiv pentru care am spus că voi fi transparent).

screen admin blog sellfy

Actualizarea conținutului

Google dorește actualizări ale conținutului. Nu te speria, este chiar foarte simplu! Indiferent că ai un magazin online sau un blog ca hobby, trebuie să un uiți acest lucru!

Articolele cele mai importante (pentru produsele cele mai importante) și articolele cele mai vizitate din blog (implicit cele din top în căutări Google) trebuie actualizate măcar la 2-3 luni.

Nu trebuie făcut mare lucru, măcar o frază în plus, astfel încât Google să vadă că articolul nu este lăsat în paragină. Dacă Google consideră că este lăsat în paragină, va urca în rezultate un alt articol asemănător al competiției (dacă și competiția ta are un articol similar).

Este important de reținut un fapt foarte simplu: dacă vei scrie un articol similar cu al competiției tale dar mult mai calitativ având minim 1000 cuvinte peste, articolul tău va avea șanse să urce în căutări deasupra competiției pentru aceleași cuvinte cheie. Pentru găsirea cuvintelor cheie vom avea un articol separat.

Deci dacă nu ai un articol "perfect" (indiferent ce ar însemna asta), va fi floare la ureche să-l îmbunătățești în timp! Partea bună este că perfecțiunea nu există. :)

Cum procedez dacă nu am timp?

Desigur, timpul poate fi o problemă când vine vorba de conținut de calitate. Deși am precizat mai sus că scriu un articol pe zi de minim 1000 cuvinte, nu am precizat ca în acelși timp și lucrez ca programator la platformă și trebuie s-o pun la punct pentru lansare. Acum scriu doar articole pe blog pentru a prinde avans în următoarele luni, până la lansarea definitivă Sellfy (ca platformă 100% SAAS).

Nu este deloc ușor să dedici 2-3 ore din zi pentru a scrie un articol calitativ și util, chiar și știind ce trebuie făcut. În plus, aceste cuvinte "calitativ" și "util" sunt foarte subiective, nici pe departe obiective!

Nimeni nu poate stabili cum este exact un articol calitativ și util, decât prin teste - ceea ce demonstrează că totul este subiectiv, nu există o formulă exactă. Problema testării este că vezi rezultatele abia în câteva săptămâni sau chiar luni - deci nu ai ce face decât să continui cu sau fără greșeli (vom face greșeli cât timp vom trăi, este un fapt).

Spor la creat conținut calitativ!

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Magazinul meu