Google Core Web Vitals pentru ecommerce

  • 10 minute citit
core web vitals pentru ecommerce

Ai magazinul pregătit pentru Google? Sau pierzi vânzări deoarece Google te depunctează din cauza vitezei platformei de ecommerce pe care o folosești? Este magazinul tău optimizat corect, astfel încât să-ți aducă vânzări organice din Google?

Core Web Vitals este o inițiativă a Google pentru a oferi îndrumări esențiale astfel încât clienții tăi să aibă o experiență excelentă în magazinul tău online. Așadar, importanța este colosală pentru ecommerce!

{{TOC}}

Sunt factori cheie pe care orice platformă ecommerce ar trebui să-i aibă în topul priorităților (din punct de vedere tehnic), să acorde o atenție deosebită! Dacă nu se întâmplă astfel, tu ești cel care pierde deoarece Google este cu ochii pe tine!

Google a oferit de-a lungul anilor o serie de instrumente pentru a măsura performanța magazinului tău. Unii dezvoltatori web sunt experți în utilizarea acestor instrumente iar alții au considerat că este difici să ții pasul cu numărul ridicat al acestor unelte, care se modifică constant.

Core Web Vitals sunt o nouă adăugare la grupul Google de factori de clasare (poziția în rezultatele Google), care iau în considerare valorile privind stabilitatea paginii și viteza de încărcare.

Noile valori au fost anunțate de Google în 2020 și au intrat în vigoare în iunie 2021.

În acest articol, vom analiza care sunt aceste noi valori și cum pot avea impact asupra site-urilor ecommerce.

Ce este Core Web Vitals?

Sunt un set de valori pe care Google îl consideră cheie pentru experiența utilizatorului. Aparent, acesta este un efort al Google de a îmbunătăți UX-ul site-urilor pe care le clasifică și de a oferi o experiență mai bună pentru utilizator.

O mare parte din măsurarea UX este extrasă din testarea utilizatorilor - văzând modul în care oamenii reali folosesc magazinul și performanța benchmark, dar Google a selectat elemente pe care le poate măsura mai precis.

Potrivit Google: Fiecare dintre Core Web Vitals reprezintă o fațetă distinctă a experienței utilizatorului, reflectă experiența din lumea reală a unui rezultat critic centrat pe utilizator.

Aceste noi valori vor fi adăugate la valorile Google existente legate de UX, care acoperă compatibilitatea cu dispozitivele mobile, utilizarea HTTPS.

Aceste noi valori măsoară factorii care afectează experiența utilizatorului atunci când un vizitator ajunge pe o pagină:

LCP : Largest Contentful Paint

Aceasta este o măsură a timpului necesar pentru ca cea mai mare bucată de conținut de pe o pagină web să fie vizibilă. Pentru editori, acesta poate fi textul unui articol sau poate o imagine a produsului într-un magazin online. Google spune că acest conținut ar trebui să se încarce în 2,5 secunde.

FID : First Input Delay

Aceasta este timpul de așteptare înainte ca vizitatorul să poată interacționa cu magazinul tău. Pe unele site-uri, este posibil să observi că nu se poate face click pe un link sau nu se poate adăuga text într-un câmp de formular până când diferitele elemente ale paginii s-au încărcat complet. Google spune că această întârziere înainte de interacțiune ar trebui să fie mai mică de 100 ms (interesant, nici măcar Google nu o are).

CLS : Cumulative Layout Shift

Această valoare se referă la stabilitatea vizuală a unei pagini. Mutarea sau elementele instabile pe măsură ce se încarcă o pagină poate determina utilizatorii să facă clic pe linkuri incorecte și poate fi o experiență frustrantă. Google dorește să vadă un CLS mai mic de 0,1.

→   Cum optimizez imaginile la produse

Cum poți măsura performanța site-ului?

Se poate măsura în funcție de criteriile de performanță ale Google folosind diverse instrumente puse la dispoziție chiar de către Google.

Google recomandă utilizarea Search Console pentru a identifica paginile care nu îndeplinesc standardele sale și, prin urmare, necesită atenție.

Apoi, poți vizualiza aceste pagini în Page Speed Insights (opțiune în panoul Google Search Console), în timp ce alte instrumente, cum ar fi Lighthouse (în browser), poate oferi mai multe informații.

→   SEO în ecommerce și importanța lui

De ce are importanță pentru un magazin online?

De ce contează acest lucru pentru site-urile de comerț electronic? Aceste valori sunt utilizate de algoritmul Google începând cu luna iunie a anului 2021.

În esență, deși ponderea exactă dată acestor elemente vitale web de bază în comparație cu alți factori de clasare este neclară, performanța unui site în raport cu aceste valori ar putea afecta clasamentele sale de căutare.

Se pare că multe site-uri ar putea avea de lucru pentru a trece criteriile Google. Majoritatea platformelor de comerț online sunt mediocre!

În urma testării a mai multor website-uri, s-a constatat că doar 35% au obținut un scor "bun" pentru "Largest Contentful Paint", iar 32% au obținut același scor pentru "Cumulative Layout Shift". First Input Delay a fost singurul dintre cele trei elemente vitale în care majoritatea mărcilor au trecut testul, 83% obținând un scor „bun”.

Concluzie

Rămâne de văzut cât de mare importanță vor avea aceste lucruri pentru performanța căutării în comerțul electronic. Este cu siguranță un domeniu ce trebuie cunoscut de toți deținătorii de magazine online, mai ales dacă afacerea depinde de medium online.

Un bun UX contează pentru performanța magazinului tău. Magazinele care oferă o experiență mai bună utilizator, de la viteza de încărcare la ușurința de navigare și finalizarea fără probleme au mai multe șanse să convertească vizitatorii în clienți.

UX este o zonă pe care site-urile ar trebui să se concentreze oricum, dar dacă acesta devine un factor semnificativ de clasare, atunci unele site-uri ar putea trebui să acorde mai multă atenție.

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Optimizari