Costuri magazin online în 2024

  • 6 minute citit
costuri magazin online

Costurile unui magazin online pot varia extrem de mult! L-ai putea plăti de 2-5 ori mai mult decât în realitate face!

73% dintre vizitatori vor ieși de pe un site conceput prost și vor intra pe unul conceput bine, pentru finalizarea unei comenzi online.

– Google

Este un subiect sensibil, neatins de către companiile care oferă servicii ecommerce de tip SAAS (Service As A Softare) - adică un magazin virtual pentru care plătești un abonament lunar.

Este un subiect neatins deoarece au costuri ascunse precum plata la numărul de comenzi iar pentru ei este riscant să facă un astfel de articol serios și detaliat (cu sinceritate) care să fie găsit în Google pentru că, să fim seriosi, scopul articolelor din blog este un mod de a atrage clienți, este un mod de a fi găsit pe google pentru anumite cuvinte cheie!

Acest subiect este uneori atins de către companiile care construiesc magazine online și cer un preț fix.

Cu Sellfy plătești doar pentru cât folosești - fără abonament lunar sau alte obligații. Ai 100 produse în magazin, plătești doar pentru 100 produse, nimic în plus! Fără taxe ascunse precum costuri adiționale pentru numărul de comenzi!


  Magazin Sellfy Magazin online cu preț fix
Preț inițial 0 lei 500 - 5000 euro
Hosting sau VPS 0 lei 5 - 99 euro / lună
Design 0 lei 15 - 300 euro (depinde de volum)
Funcții noi 0 lei 50 - 1000 euro (depinde de funcții)
Costuri comenzi adiționale 0 lei 0 euro

Atenție: spre deosebire de Sellfy, alte platforme percep un cost adițional în funcție de numărul lunar al comenzilor care în general depăsește costul lunar al abonamentul de bază.

1. Un magazin pentru care plătești o singură dată!

Este metoda clasică discutată aici, pentru care ai nevoie un hosting separat pentru care plătești lunar, mentanță pe care o plătești periodic (altfel poți găsi magazinul "hăcuit") și să colaborezi în continuare cu o agenție pentru a face modificări în structură, în caz că ai nevoie.

Pare că plătești o singură dată o sumă mare iar după aceea nu mai ai probleme! Doar pare! Dacă ai undeva spre 10.000 produse sau peste, problemele sunt complexe deoarece majoritatea platformelor gratuite (în general sunt folosite platforme gratuite gen woocommerce, magento, etc) sunt greoaie și afectează grav apariția în motoarele de căutare (este un fapt, nu o teorie) iar pentru un așa număr de produse ai nevoie de un VPS sau server dedicat, preț care poate ajunge la aprox 50 euro pe lună + mentenanță separată (deloc ieftină) deoarece trebuie constant întreținut de cineva care știe linux și securitate.

Pentru un magazin pentru care plătești o singură dată, costurile ar fi următoarele (cu aproxmație):

  • magazinul virtual propriuzis: câteva sute sau mii de euro - depinde de calitate, cu ce se lucrează și cine construiește magazinul respectiv
  • hosting: un hosting lunar modest dar serios de aprox. 6-7 euro / lună sau un VPS/server dedicat care poate ajunge până la 50 euro/lună (sau chiar peste dacă magazinul este construit pe Magento - platformă gratuită, foarte solidă dar foarte de greoaie ca viteză de răspuns iar viteza unui magazin online contează enorm)
  • În cazul VPS/server dedicat se mai adaugă costurile de administrare/mentanță iar fără astfel de servicii lunare este foarte de riscant; dacă ești cunoscător de linux și ai experiență, ai scăpat de costuri adiționale dar va trebui să aloci timp deoarece ai neapărată nevoie de backup zilnic și diverse verificări/monitorizări (se poate și windows în loc de linux dar costurile sunt puțin mai mari)
  • design: din când în când vei avea nevoie de mofdificări în structura de bază a design-ului iar pentru aceste operații vei plăti o agenție (agenția care a creat inițial magazin sau o cu totul alta cu care vei colabora mai departe) - fiecare mică modificare are un preț, indiferent cât de mică este modificarea - diferă de la o agenție la alta iar pentru a avea o idee, pentru exact aceeași modificare: o angenție poate avea prețul de 15 euro iar o alta poate avea prețul dublu!
  • bug-uri: perfecțiune nu există - este un fapt, nu un clișeu! Dacă în timp vei descoperi bug-uri la platforma pe care agenția ți-a creat-o, s-ar putea ca modificările să aibă costuri adiționale iar bug-uri apar (de fapt sunt descoperite - în special cele legate de securitate - vulnerabilități/exploit-uri) foarte frecvent la platformele gratuite și trebuie neapărat reparate/făcut update. Pare a fi curată nesimțire dar unele agenții chiar practică astfel de "tehnici" de a avea costuri la reparațiile platformei pe care ți-au vândut-o dar este o realitate (deoarece nu depinde de ei ci de platforma gratuită).
  • programare: orice nouă funcție pe care o dorești în magazin va avea un cost suplimentar - acest lucru este logic, nimeni nu muncește degeaba însă aici există un plus: fiind platforme gratuite, ai șansa să găsești plugin-uri gratuite (sau plătite) și le poți instala în câteva secunde/minute.
  • costuri comenzi adiționale: nu există

2. Un magazin pentru care plătești lunar (SAAS)!

Cu Sellfy plătești doar pentru cât folosești - fără abonament lunar sau alte obligații. Ai 100 produse în magazin, plătești doar pentru 100 produse, nimic în plus! Fără taxe ascunse precum costuri adiționale pentru numărul de comenzi!

Spre deosebire de metoda clasică, o platformă de tip SAAS te scutește de multe lucruri - te scutește de aproape toate problemele și costurile pe care le-ai citit la metoda clasică. Dar mare atenție doarece în unele cazuri ajungi să plătești de fapt mai mult decât abonamentul lunar promis (inclusiv la plaforme/companii cunoscute).

Spre deosebire de metoda clasică (și alte platforme saas), cu Sellfy hosting-ul este inclus și poți avea de la un singur produs până la un milion, design-ul este modular, modern și constant întreținut și testat păentru conversii, funcțiile noi sunt constant adăugate fără costuri adiționale.

Pentru un magazin online de tip SAAS costurile sunt următoarele:

  • magazinul virtual propriuzis: inclus
  • hosting: inclus doar cu Sellfy (cu alte platforme trebuie achiziționat și plătit separat)
  • design: inclus, elemente modulare și editabile din câteva click-uri (doar cu Sellfy)
  • bug-uri: gratuit - sunt reparate imediat cum sunt descoperite.
  • programare: gratuit - noi funcții sunt adăugate constant.
  • costuri comenzi adiționale: foarte mare atenție la acest cost practicat de către majoritatea companiilor care oferă un magazin online ca serviciu lunar cu abonament! Ați putea ajunge să plătiți pentru comenzile adiționale mai mult decât costul abonamentului lunar! Sellfy nu are astfel de costuri ascunse și este singurul!
Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Magazinul meu