Cum vinzi pe eMag în 2024? (dezavantaje + avantaje)

  • 12 minute citit
cum vinzi pe emag
  • Vrei să vinzi pe eMag?
  • Ar trebui să vinzi pe eMag?
  • De ce ai vrea să vinzi într-un marketplace?

eMag este un marketplace, nu un simplu magazin online. Dacă ai o afacere, poți vinde pe eMag fără probleme, oricine o poate face. Oare sună prea bine pentru a fi bine?

Ce este un marketplace?

Un marketplace este o platformă de comerț online dedicată antreprenorilor pentru a-și vinde online produsele și/sau serviciile. eMag este o astfel de platformă de comerț online, este un marketplace.

Un marketplace precum eMag are un nume cunoscut, implicit un public foarte mare - adică o piață foarte mare. Listând produsele pe un astfel de marketplace, produsele pot ajunge la acești clienți (mai mult sau mai puțin, vom vedea de ce).

→   Strategie prețuri: cum să vinzi mai mult în 2024

De ce să vinzi pe eMag?

eMag se laudă cu o piață mare, peste 500.000 vizitatori (nu contestăm acest lucru) dar oare merită să vinzi pe eMag? Unde este piața mare, și competiția este pe măsură. Această piață mare ajunge la tine, la produsele tale? Dacă nu ajunge la produsele tale, înseamnă că nu vinzi! Ei bine, putem deduce observând comportamentul vizitatorilor pe eMag.

Mulți vizitatori intră pe eMag, puțini ajung la finalul unei comenzi! Este o regulă de bază pentru orice magazin online din această lume, inclusiv pentru gigantul Amazon! Rata de conversie pentru magazinele online nu este ceva tocmai strălucit!

eMag nu o să ne pună la dispoziție niciodată contul Google Analytics, așa că-l vom analiza cu alte unelte. Am apelat la datele oferite de Alexa pentru a culege câteva informații de bază dar între timp a fost închis de Amazon. Dar cifrele sunt valabile și acum în 2023.

Așadar, avem câteva date, ceea ce reprezintă o medie. Să vedem ce putem învăța din ele.

4.9 Daily Pageviews 1. Un vizitator se plimbă pe aproximativ 5 pagini după ce a intrat pe eMag. De aici putem deduce că vizitatorii cam știu ce caută, nu se plimbă prin site precum niște oi rătăcite!

4:16 Daily time on site 2. Timpul petrecut de vizitatori pe aceste 5 pagini pe care le vizitează este în total de aproximativ 4 miunute. Asta înseamnă că un vizitator petrece aproximativ 1 minut pe o pagină (fie de produs, fie de categorie).

41.4% Bounce Rate 3. Bounce Rate de 41% înseamnă că acest procent de vizitatori nu vede mai mult de o singură pagină! Asta poate fi o problemă - demonstrează că 41% din vizitatori ies imediat cum au ajuns.

Sau doar intră din pură curiozitate să vadă specificatiile produsului, prețul, etc. Dar cel mai probabil au ajuns acceidental, din rezultatele Google. Dar din moment ce nu vizitează mai mult de o pagină, înseamnă că nu finalizează o comandă. Este clar, da?

Așadar, eliminând 41% din vizitatori (deoarece foarte probabil au ajuns accidental), înseamnă că din cei 500.000 vizitatori cu care eMag se laudă, mai rămân din start doar 59%.

Acum, din cei 59% pe care-i mai avem, putem să ne facem o idee cu privire la rata de conversie. Numai că vezi tu, această rată de conversie este în funcție de categorii (nișă), adică în funcție de ceea ce tu vinzi pe eMag și poate fi chiar și de 0.5% pentru produse de lux. De exemplu, produsele pentru animale pot avea o rată de conversie chiar și de 5%.

Din această rată de conversie per categorie, cât crezi că vei obține tu? Vezi tu, concurezi direct au alți comercianți care vând pe eMag exact aceleași produse ca tine + eMag care-și vinde propriile produse!

eMag în rapoartele Semrush

Vom folosi date oferite de Semrush. Abonamentul lunar este foarte scump (peste $100/lună) dar se poate folosi un cont trial.

Sunt date informative, nu avem foarte multe de spus despre ele. Semrush poate fi o unealtă extraordinară dar nu pentru acest articol, așa că vom afișa câteva date informative cu privire la eMag.

După cum se vede în imaginea de jos, eMag, ca toate site-urile web de altfel, a avut în 2021 record de 47 milioane vizitatori. Asta se datorează perioadei COVID, majoritatea site-urile web la nivel global au avut trafic aproape dublu. eMag nu este excepție, toată lumea s-a orientat să cumpere online iar cine a vândut pe eMag, ei bine... a avut de câștigat.

eMag semrush 2023
trafic eMag (estimare SEMRush, în realitate este ceva mai mare)

Apropos, obervă în primul grafic din imaginea de deasupra (Organic Traffic), cum pandemia a schimbat RADICAL comerțul online (iar asta e la nivel global).

Înainte de pandemie, eMag avea un trafic (adică vizitatori/clienți) de aprox. 11 milioane lunar. A explodat în perioada pandemiei (din 2020) până la 47 milioane iar acum în 2023 este undeva la 27 milioane. Este mai mult decât dublu! Asta înseamnă că obiceiurile românilor de cumpăra online a fost modificat de perioada pandemiei!

Și cel mai probabil, acest o bicei va râmâne definitiv - încă este foarte ridicat (deși pare că a scăzut la 27 milioane de la 47 milioane), ținând cont că suntem în criză iar românii cumpără  lucruri neesențiale de aproximativ 2 ori mai puțin. Așadar, tu cum vinzi pe eMag? Sunt sigur că te întrebi asta. :)

eMag are anumite perioade în care primește mai multe click-uri din Google Ads.

Cam așa arată reclamele plătite de eMag.

→   Idei de Craciun sa vinzi mai mult

Avantaje să vinzi pe eMag

Emag vinde, este un fapt real! Dacă dorești să vinzi pe eMag, avantajele pot fi vaste dar în același timp subiective. Pentru afacerea ta, eMag poate fi o rampă de lansare în comerțul online și poate ar fi bine să rămână doar o rampă de lansare.

eMag are piață mare

eMag se laudă cu peste 500.000 vizitatori zilnici (ceea ce-l plasează pe locul 2467 ca website la nivel mondial). Am văzut mai sus că aceștia nu sunt clienți, doar vizitatori din care 41% nici nu intră cu intenția de a cumpăra!

Totuși, comparativ cu un magazin online obișnuit, eMag are nu doar o piață foarte mare ci și o rată de conversie foarte bună.

Poți vinde `mai mult`

"Mai mult" nu înseamnă mult. Înseamnă mai mult decât vinzi acum. Sau "mai mult decât doar cu magazinul tău online" - ceea ce și o singură comandă pe lună înseamnă "mai mult"! Orice este mai mult decât nimic, foarte adevărat! Totuși, să nu ne facem iluzii cu privire la vânzări monstruase sau lucruri de acest gen. Unii au ajuns în acel punct dar foarte puțini (nu, nu sunt cei care vând cursuri pe facebook "cum să vinzi pe eMag").

Realitatea este există șanse reale ca prin eMag să vinzi mai mult decât cu propriul magazin. Facem referire la trafic organic, nu la trafic plătit (Google Ads, Facebook Ads).

Traficul organic al unui magazin online oarecare (deci nu marketplace) este mediocru! Trafic organic înseamnă vizitatori care vin din căutările google, fără a plăti reclame.

Propietarii magazinelor nu scriu conținut de calitate la produse și nici în blogul magazinului! Conținutul este unicul ingredient care ajută pe termen lung, ajută să vinzi din inerție! Facem referire la SEO (Search Engine Optimization). Dar cum magazinele online nu au conținut de niciun fel, nu vând aproape nimic din căutări organice.

Așadar, este logic să "vinzi mai mult cu eMag" din moment ce vinzi aproape nimic cu magazinul tău online în mod organic! Dacă plătești Google Ads, atunci vinzi mai mult cu magazinul tău, evident!

Vinzi prin eMag fără să plătești

Așadar, dacă pentru magazinul tău online trebuie (cel puțin la început) să plătești reclame Google și/sau Facebook pentru a atrage clienți, cu eMag nu trebuie s-o faci deoarece are trafic masiv și din când în când primești câte o comandă prin eMag!

Realul avantaj de a vinde prin eMag

Clienții s-au deșteptat și au înțeles că există comision mare prin eMag, ceea ce-i forțează pe comercianți că adauge acel comision la prețul produsului. Asta înseamnă că prețul produsului pe eMag este mai mare decât în mod normal.

Vizitatorii observă numele tău de comerciant pe eMag și apoi te caută pe Google deoarece știu că-ți vor găsi produsul mult mai ieftin! Acum ai un motiv solid să deții propriul tău magazin online! Acum, nu mai târziu!

Dezavantaje să vinzi pe eMag

Dacă afacerea ta este să vinzi doar prin eMag, poate ar fi bine să te mai gândești! Poate ar fi bine să-ți deschizi un magazin online sau să ai un magazin online la cheie. Poți construi astfel un brand - ceea ce nu vei reuși niciodată cu eMag (sau alt marketplace)!

Competiția

Un marketplace este precum o arenă cu lei! Nu există un alt loc mai competitiv decât un marketplace, în ciuda faptului că ți se promite că vinzi "mai mult" (am văzut deja ce înseamnă de fapt să vinzi mai mult).

Când decizi să vinzi pe eMag, nu scăpa din vedere faptul că exact același produs îl vând și alții - în exact acelașiu loc. Nu ești singurul! Competiția este foarte directă, o luptă corp la corp.

eMag îți este competitor direct

eMag îți oferă o platformă de comerț online unde tu să-ți vinzi produsele, este clar. Dar eMag își vinde și propriile produse acolo. Poate fi asta o problemă? Pentru unii da, pentru alții nu.

eMag are access la absolut toate datele, ceea ce înseamnă că știe exact care sunt cele mai vândute produse, cum sunt vândute, care este comportamentul clienților, etc. Sunt foarte multe date importante la care tu, ca și vânzător pe eMag nu ai acces.

Asta înseamnă că eMag poate să-ți devină competitor direct și să vândă exact ceea ce tu vinzi. Nu spun că asta face dar poți garanta că nu face asta?

Nu poți folosi baza de date a clienților tăi (pentru că nu sunt tocmai ai tăi)

Indiferent că ai făcut o vânzare sau un milion de vânzări, nu ai acces la baza de date a clienților pe eMag. Nimănui nu-i pasă de tine, de afacerea ta, de cum vrei tu să crești!

Ai putea să extragi datele clienților dar este ilegal fără să ceri acordul fiecărui client în parte și să-i spui exact ce faci cu datele lor. Așadar, baza de date a clienților nu este tocmai baza ta de date.

Așadar, nu poți să trimiți oferte și promoții "propriilor tăi clienți" atunci când dorești! Practic tu nu deții absolut nimic! Totul este deținut de eMag care crește zilnic pe seama ta! În secunda în care ai plecat de pe platforma eMag (fie că decizi tu, fie că ți se blochează contul) s-a terminat orice poveste - ești 100% al nimănui, dacă nu ai și magazinul tău online.

Nu poți să crești așa cum ai vrea tu

Emag are propriul algoritm cu care te punctează în funcție de comenzile livrate, comenzile nelivrate, comenzile refuzate, comenzile returnate, etc!

Indiferent cât ai încerca să-ți promovezi colțișorul tău de pe eMag, o vei face mai mult spre binele altora, nu spre binele tău! Nu este o modalitate ideală de a vinde mai mult pe eMag!

Concluzie

Așadar, merită să vinzi pe eMag?

Ei bine, după cum am spus și prietenilor: orice este mai bine decât nimic! Dar dacă te bazezi strict pe vânzările din eMag, ești deja pe marginea prăpastiei!

Profită atâta timp cât merge. Este gratuit, nu te costă nimic, trebuie doar să livrezi comenzile clienților și să nu-i ignori. Asta este tot ce trebuie să faci pe eMag.

Dar niciodată nu-ți baza afacerea doar pe vânzările prin intermediul eMag (sau Amazon, Cel - indiferent care este marketplace-ul).

Prezența ta pe eMag poate fi benefică pentru propriul tău magazin online deoarece vor fi clienți care te vor căuta pe Google știind că magazinul tău are aceleași produse mai ieftin. Este de fapt unicul avantaj când ești prezent pe eMag, nu pentru că vinzi deoarece nu vinzi mare lucru încât să conteze foarte mult!

Focusează-te întotdeauna pe propriul tău magazin online. Crește-l cu conținut de calitate la produse și conținut de calitate în blog. Astfel, vei avea un magazin online care crește în timp și care vinde tot mai mult deoarece conținutul de calitate înseamnă SEO de calitate, ceea ce va duce la rezultate relevante în căutările Google (implicit clienți, adică vânzări).

"Magazin online propriu" înseamnă că tu deții datele de contact ale clienților tăi, poți să le trimiți oferte personalizate, promoții speciale, etc. Ai propria ta comunitate, poți să-ți crești afacerea!

Poți avea succes pe eMag?

Ei bine, poți avea succes în absolut orice domeniu - unii s-au îmbogățit din scobitori. Nu-ți pot da rețeta succes-ului pe eMag (nimeni nu o are) însă există persoane care fac bani serioși vânzând pe eMag. Evident, procentul acestor persoane este foarte mic - dar există!

Mult succes!

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Marketing