Acesta este un curs Facebook Ads gratuit, pentru anul 2024.
Facebook este în continuare platforma socială numărul #1, având aproximativ 2.8 miliarde de utilizatori din care peste 200 milioane de utilizatori de afaceri.
Imaginează-ți că există o modalitate de a ajunge în fața acestui public într-o clipă. Această modalitate există și se numește Facebook Ads.
Cantitatea masivă de oameni la care poți fi expus este incredibilă. Poți decide cine poate vedea anunțurile și cine nu. Poți ajunge la un public țintă prin restrângerea publicului, atât cât de mult îți poți imagina.
Dar cum să începi pe Facebook Ads? Cum te asiguri că nu arunci bani în gol?
Nu există un răspuns direct și corect la aceste întrebări. Totuși, există multe instrumente, strategii și cele mai bune practici pe care le vom învăța împreună astfel încât să maximizăm rentabilitatea cheltuielilor publicitare pe termen lung.
Să trecem la treabă, să înțelegem elementele de bază în mai puțin de 20 de minute, cu ajutorul acestui curs gratuit Facbook Ads.
I. De ce să plătești pentru Facebook Ads?
Indiferent dacă ai un magazin online sau ai un magazin fizic care a îmbrățișat transformarea digitală, Facebook Ads poate fi un canal excelent pentru afacerea ta.
Există și o parte dură a adevărului: este ușor să pierzi mii de euro pe Facebook Ads dacă nu abordezi corect. De fapt, este posibil ca primele anunțuri să eșueze și vei vedea profituri pozitive abia după ce vei căpăta o experiență relevantă.
Asta înseamnă că nu ar trebui să investești în reclame Facebook? Ei bine, există motive pentru care 86% dintre marketerii americani folosesc Facebook Ads.
După ce ai investit în găsirea audienței profitabile și a campaniilor de marketing care funcționează, beneficiile investiției în reclame de succes sunt imense, cum ar fi:
- cel puțin triplicarea banilor într-un timp relativ rapid.
- generarea unui trafic considerabil către magazinul tău (dacă este public țintă, înseană o rată mare de conversie, adică mai multe vânzări).
- scalabilitate și potențial de creștere pentru afacere/magazin.
- Facebook are cel mai mare CTR (adică rată de click) din totate rețelele sociale.
- "a doua șansă" de a ajunge la vizitatorii pierduți (prin reclame de retargeting).
- Construirea rapidă a unui public online, un public solid.

Sursă imagine @socialinsider
Graficul arată că reclamele pe Facebook este cea mai bună strategie, deoarece rata de clic este mult peste alte canale, fiind de 3,90%. CTR-urile pe Instagram, Audience Network și Messenger fiind sub 1% .
Dacă ceea ce dorești este să domini pe Facebook Ads, de unde poți începe pentru a reuși cât mai repede?
II. Cum să începi cu Facebook Ads (pas cu pas)
Configurarea contului Facebook Ads și publicarea primului anunț necesită câțiva pași care nu sunt tocmai intuitivi.
Odată ce contul Facebook Business este creat, vei dori să instalezi un pixel (Numit Facebook Pixel), apoi să restul lucrurilor precum Facebook manager, etc. Le vom lua pe rând, pas cu pas!
Ești pregătit? O vom face acum, împreună!
Pasul 1: Crearea contului Facebook Business
Accesează Facebook Business și înregistrează-ți afacerea!
Acest lucru îți oferă acces la panoul "Facebook Business Suite" (panoul principal), de unde poți gestiona contul Facebook Business pentru a programa postări pe Facebook și Instagram. Fiecare pas pe care-l vom parcurge va porni din acest panou. Este un fel de "Acasă"! Redcart a fost redenumit în Sellfy - motiv pentru care vei observa în imagini logo-ul vechi "Redcart".

Cu acest cont Facebook Business vei putea crea și adăuga mai multe conturi de advertiser, pentru mai multe proiecte (în cazul în care vei avea nevoie).
Acum trebuie să-ți setezi contul de advertiser!
- Click pe opțiunea Settings, meniul din stânga jos (vezi în imagine).
- Click pe opțiunea Ad Account Settings. Se va deschide o pagină în browser! Aici setezi modalitatea de plată (nu este obligatoriu s-o faci acum) și poți adăuga advertiseri (Ad account roles). Dacă nu este niciun advertiser, adaugă unul (un cont facebook de-al tău sau al persoanei care se va ocupa de reclamele tale Facebook Ads). Acum vei putea accesa manager-ul de anuțuri (vezi pasul următor).
- Întoarce-te în panoul principal de unde ai plecat (imaginea de sus)
- Click pe opțiunea More tools, meniul din stânga. Se va deschide un meniu secundar iar aici click pe opțiunea Ads manager. Se va deschide Facebook Ads Manager într-o nouă pagină, așa cum poți observa în imaginea de dedesub.

Aici vei crea și administra absolut toate reclamele Facebook.
Cu toate acestea, înainte de a începe să te joci cu reclamele Facebook, trebuie să conectezi contul de Facebook cu magazinul tău online!
Pasul 2: Instalare Facebook Pixel
Facebook Pixel este un cod care conectează contul de Facebook cu magazinul tău online.
Este foarte important deoarece acest cod te ajută la retargetare! Retargetarea înseamnă că acest cod urmărește vizitatorii care au intrat în magazinul tău online iar apoi tu poți să le trimiți o altă reclamă (sau aceeași reclamă, cum dorești).
Practic te poți ține scai după ei! De ce? Pentru că inițial au fost interesați de ceea ce tu oferi (altfel nu ar fi intrat în magazinul tău online) dar din diverse motive nu au cumpărat nimic (poate nu au bani până la salariu, se mai gândesc, etc). În secunda în care au ieșit din magazinul tău online, au și uitat că exiști! Nu o lua personal, este un tipar pe care-l avem cu toții. Așadar, prin retargetare cu ajutorul Facebook Pixel vei avea oportunitatea să le reamintești! Ar putea incredibil de util și pentru campaniile monstruase gen Black Friday, etc.
Facebook Pixel te mai ajută să măsori traficul generat de campaniile Facebook pe care le-ai creat și câți clienți ai din aceste anunțuri (și din care campanii mai exact).
Să presupunem că platforma magazinulului tău online este una cunoscută precum Sellfy, Woocommerce, Magento, etc. Poți adăuga codul pixel direct din setări, fără a fi nevoie de programare! În acest caz, avem nevoie de codul Facebook Pixel penru a-l lga cu platforma magazinului online!
Dacă magazinul tău online nu are o astfel de opțiune în setări, pentru a adăuga codul, va trebui să o faci manual în codul platformei (este doar un cod HTML) sau să conatctezi un programator (eventual cel care ți-a creat magazinul).
Obținerea codului Facebook Pixel. Ne vom întoarrce în panoul principal "Facebook Business Suite", acel panou din imaginea de sus în care te aflai imediat după ce ai creat contul.
- Click pe opțiunea More tools, meniul din stânga.
- Click pe opțiunea Events Manager. Se va deschide o nouă pagină în browser. În meniul din stânga, click pe opțiunea Connect Data Sources (iconița cu plus, de culoare verde).
- Selectează opțiunea Web, așa cum se observă în imaginea de desub.
- Selectează Facebook Pixel și click pe butonul Connect! S-ar putea să apară o fereastră informativă, click pe butonul Continue.
- Aici vei introduce datele tale (numele pentru Facebook Pixel și adresa web a magazinului tău online). În imagine se vede că le-am introdus pe ale mele, tu le vei introduce pe ale tale!
- Acum, dacă magazinul tău are opținue în setări să introduci codul, selectează Use a Partner Integration. Dacă nu, va trebui să introduci codul manual, ceea ce voi face și eu pentru Sellfy (exact acest site pe care te afli acum). Așadar, voi alege opțiunea Manually add pixel code to website.
- Dacă ai ales Manually add pixel code to website, vei găsi codul pe care trebuie să-l copiezi.
Dacă ai ales Manually add pixel code to website, vei continua cu acești pași. În caz contrar vei trece peste!
- Vei găsi codul pe care trebuie să-l copiezi manual.
- Facebook spune că acest cod ar trebui introdus la început în
. Eu îl pun la sfârșit, voi detalia mai jos de ce!
În platforma ta custom, ar trebui să ai un fișier care de regulă poartă denumirea "footer.X" (.X poate fi orice extensie precum .html, .tpl, .php, etc). Dacă platforma a fost construită după regulile standard, acest fișier trebuie să existe. - Mai departe va trebui să dai click pe Continue în facebook și să setezi după preferințe.
De ce Faxebook Pixel la sfârșit și nu la început? Din cauza vitezei!
Facebook spune că acest cod ar trebui introdus la început în
. Motivul pentru vrea asta este ca "Facebook Pixel să se încarce primul, să nu scape vizitatori necontorizați" în cazul în care pagina nu s-a încărcat complet (să ajungă până la sfărșit).
Dacă pagina nu s-a încărcat complet astfel încât să ajungă până la codul Facebook Pixel (platforma Sellfy se încarcă în mai puțin de o secundă), înseamnă că vizitatorul oricum nu mai este pe pagină, a ieșit aproape instant! Atunci de ce vrea Facebook să contorizeze și astfel de vizitatori care intră și ies fulgerător fără să apuce măcar să vadă conținutul paginii? Ești sigur că vrei să retargetezi astfel de oameni?
Codul facebook se încarcă greu! Aș prefera să nu-l folosesc deloc dar din păcate este necesar!
Pun codul Facebook la sfârșit deoarece vreau ca toate scripturile Javascript să se încarce ultimele, după ce s-a încărcat conținutul paginii, iar browser-ul să facă rendering în timp ce javascript-urile sunt downloadate. Dacă se face invers, rendering-ul browser-ului, fiind de fapt cel mai greoi, se va face după ce codul Facebook Pixel este downloadat și procesat (browserul este în așteptate după Facebook care nu este deloc rapid). Conform Google, 53% vor părăsi site-ul dacă se încarcă în mai mult de 3 secunde. Alegerea este a ta unde pui scriptul Facebook Pixel. Cel mai corect ar fi să testezi personal.
Felicitări, în acest punct ai Facebook Pixel instalat.
Important! Dacă folosești AdBlock (acel plugin pentru browser care blochează reclamele pe youtube și alte site-uri), va trebui să-l dezactivezi pentru Facebook (și pentru magazinul tău, de preferat). În caz contrar, vei avea eroarea "Failed to load. Please reload the page"!

Pasul 3: Audiența
Odată ce totul a fost conectat corect (în acest punct ar trebui să fie în regulă), este momentul de a crea/filtra publicul țintă.
"Public țintă" înseamnă să știi cui te adresezi, sunt cei la care trebuie să ajungpă reclamele. Vei știi cui te adresezi în urma unui studiu de piață, despre care am discutat.
Fără un astfel de studiu nu știi exact cui vrei să vinzi! Desigur, ai vrea ca toată lumea să cumpere de la tine dar acest lucru nu se va întâmpla în acest univers pentru nimeni de pe această planetă (nici măcar pentru Coca Cola).
Va trebui să găseși publicul țintă, adică oamenii care ar putera fi interesați de ceea ce tu oferi (în funcție de vârstă, sex, locație, etc - funt filtre pe care le vei folosi când creezi reclamele pe facebook).
Oamenii interesați pot fi potențiali clienți! Cei neinteresați îți vor consuma banii prin click-uri inutile pe reclamă (sau prin afișarea reclamelor cui nu ar trebui). Așadar, va trebui să fii foarte specific cui te adresezi. Doar la acei oameni să ajungă reclamele tale pe Facebook!
Facebook oferă o multitudine de instrumente pentru a ajunge la oamenii potriviți și pentru a-ți optimiza rentabilitatea cheltuielilor publicitare, cum ar fi audiențe personalizate.
Crearea unui public țintă pe Facebook
Pornim din nou din panoul principal (Facebook Business Suite).
- Click pe opțiunea More tools, meniul din stânga.
- Click pe opțiunea Audiences. Se va deschide o nouă pagină în browser.
După cum vedem în imagine, avem patru opțiuni:
- A. Custom Audience - Public personalizat
- B. Lookalike Audience - Public asemănător
- C. Saved Audience - Public salvat
- D. Special Ad Audience - Public special
A. Custom Audience - Public personalizat
Această opțiune permite să încarci publicul curent, pentru a ajunge la el. Este o listă pe care se presupune că o ai deja: email-uri, numere de telefon sau profile Facebook (dacă ai deja urmăritori).
Te poți adresa acestui public astfel:
- Afișarea anunțurilor de upselling.
- Să excluzi anumiți clienți curenți, să nu vadă anumite reclame irelevante pentru ei.
- Să vizitatorilor magazinului tău online o a doua șansă prin reclame de retargetare.
- Reducerea publcului prin segmentare și testarea ideilor pe diferite nișe.

Această opțiune personalizată oferă o mulțime de opțiuni pentru a defini publicul, atât în afara cât și în interiorul Facebook. Acestea includ:
- Customert list (Lista de clienți): e-mailuri, telefoane, nume.
- Website: pentru retargetarea celor care au vizitat magazinul/produsul/etc.
- App activity (Activitatea aplicației): dacă magazinul are aplicație, se poate urmări vizitatorii și să fie vizați în funcție de comportamentul lor.
- Offline Activity (Activitate offline): pentru a urmări comportamentele offline. Opțiune excelentă pentru companiile fizice de a viza persoanele care au interacționat recent cu magazinul local.
- Facebook sources (Surse Facebook): aceasta include persoanele care au interacționat cu marca/brand-ul tău pe Facebook. Fie vizionându-ți videoclipurile, apreciind postările tale sau vizitând pagina ta.
Crearea unui public personalizat este adesea o idee bună atunci când se dorește vizarea clienților/persoanelor care deja te cunosc. Cei care te cunosc pot fi la citirea unei postări pe blog până la efectuarea unei comenzi online.
B. Lookalike Audience - Public asemănător
După ce ai efectuat teste cu mai multe segmente de public, această opțiune permite vizarea persoanelor care au un profil similar cu publicul tău actual.
Facebook va afișa reclamele celor care nu au mai auzit de tine până acum dar au trăsături/dorințe/etc asemănătoare cu publicul pe care-l ai deja. Un fel de a spune: cine se aseamănănă se adună. Facebook încearcă să-i adune pentru tine! Astea înseamnă "public țintă de calitate".
Asemanările sunt un instrument excelent pentru a crește gradul de cunoaștere a magazinului tău (numește-l brand, dacă dorești). Publicul asemănător reacționează similar la postările tale, la produsele tale, etc. Motiv pentru care sunt șanse mari să fie interesați să cumpere de la tine.
Crearea unui public asemănător este destul de simplă, deoarece trebuie doar să selectezi un public deja existent și să îl folosiți ca sursă.

După cum se poate observa în imagine, poate cere să adaugi o sursa similară care poate proveni fie de la un public personalizat, un public salvat sau chiar de la Facebook.
După ce ai făcut acest lucru, poți selectată locația și să adaugi mai multe surse asemănătoare, dacă dorești.
Bara procentuală din partea de jos face referire la cel mai asemănător procent din audiență. Cu cât procentul este mai mic cu atât publicul este mai restrâns (adică cel mai asemănător și mai precis).
Pe de altă parte, un procent mai mare înseamnă că ești dispus să vizezi un public mai larg, care nu este neapărat o potrivire exactă cu publicul sursă. Acest lucru va depinde de cât de "asemănător" dorești să fie publicul care să vadă reclama ta.
C. Saved Audience - Public salvat
În esență, Facebook permite să te adresezi tuturor celor din platforma de socializare, în funcție de caracteristici specifice. Opțiunea "Saved Audience" la care facem acum referire, este în principal pentru salvarea nișelor tale cele mai profitabile, pentru utilizare regulată.
Cu toate acestea, mare distracție apare când începi să te joci cu detaliile de țintire/targetare.

S-ar putea să arate simplu, având în vedere că vezi mai întâi informații de destul de elementare, cum ar fi locația, limba și vârsta.
Dar mai mult decât atât, poți "hiper-viza" publicul în trei categorii principale: demografice (locație), interese și comportamente.
Sub fiecare categorie, opțiunile pentru a restrânge publicul sunt vaste și poți obține atât de granular cât ai nevoie (adică extrem de specific).
De exemplu, nu este greu să țintești un public de oameni care lucrează de la distanță, cu un venit de 5000 lei, care călătoresc de trei ori pe an, sunt logodiți și doresc să găsească un loc pentru a forma o familie.
Ar putea fi amuzant la început (cu siguranță o să fie). Dar întreabă-te: acești oameni sunt clienții tăi ideali? Au nevoie de produsele tale? Acum înțelegi de ce am insitat mai devreme pe audiența țintă? Poate ar fi o idee bună să citești articolul referitor la rata de optimizare a conversiei, dacă nu ai făcut-o deja.
Pe scurt, trebuie să faci teste prin crearea de diverse segmente foarte precise. În acest fel vei ajunge la o înțelegere profundă a celor care sunt cei mai valoroși clienți ai tăi. Din acest punct vei începe să explodezi!
Nu există formulă magică, nu există rețetă, totul pleacă din testare. Pornești cu detaliile pe care le-ai strâns inițial din studiul pieței (poți pleca și pe ghicite dar cu siguranță șii ce înseamnă acest lucru).
D. Special Ad Audience - Public special
Fereastra pentru publicul spcial este la fel cu cea pentru "Lookalike Audience".

Preia toate informațiile posibile de la clienții tăi cu LTV mai mare (LTV reprezintă suma pe care clienții au cheltuit-o în magazinul tău) pentru a ajunge la persoane cu același comportament online.
Această opțiune este disponibilă numai pentru anunțurile dintr-o categorie specială de anunțuri. Includ numai reclame pentru credite, angajare și locuințe. Prin urmare, este aplicabil numai dacă ești angajator sau lucrezi în domeniul imobiliar.
Nu pierzi mai nimic din această opțiune deoarece face aproape același lucru cu Lookalike Audience depre care am discutat deja, și o poți folosi.
Pasul 4: Prima campanie Facebook Ads
Anunțurile de pe Facebook sunt realizate în clustere.
Mai întâi creezi o campanie publicitară cu un obiectiv specific (vânzări, generație de clienți potențiali, cunoașterea mărcii). În cadrul unei campanii publicitare, există mai multe seturi de anunțuri (compuse de mai multe anunțuri individuale) care vizează diferite audiențe.

Dacă scopul tău este să obții vânzări, trebuie să creezi mai multe audiențe pentru care va trebui să faci mai multe reclame cu care să testezi.
Să nu ne panicăm, Este un proces mai ușor decât pare!
Să începem! Pornim din nou din panoul principal "Facebook Business Suite".
- Click pe opțiunea More tools, meniul din stânga.
- Click pe opțiunea Ads Manager. Se va deschide o nouă pagină în browser.
- Click pe buton Create pentru a crea o nouă campanie.
Așadar, avem trei categorii/tipuri pentru a crea o campanie: Awareness, Consideration și Conversion. Fiecare categorie are propriile obiective, cum ar fi vânzări, trafic, etc. Vei alege în funcție de ceea este nevoie la momentul potrivit, pentru campania potrivită.
Să presupunem că am ales Brand awarness, cu ajutorul căreia să mă fac cunoscut.
Acum, poți denumi campania și să parcurgi câteva detalii. Indiferent dacă vei efectua sau nu teste A/B, activează Campaign Budget Optimization (optimizarea bugetului).
Tot aici poți configura bugetul zilnic sau bugetul maxim al campaniei (lifetime buget). După ce dai Next, vei avea mai multe opțiuni cu care să te joci precum audiență, etc. Hai cu următorul pas să vedem cum ne distrăm mai departe!
Pasul 5: Setări "Ad Set"
După ce ai denumit campania și ai dat click pe "Next", ți se cere să creezi un set de anunțuri.
Seturile de anunțuri sunt locul în care hotărăști ce public vei viza, cât buget vei aloca, unde dorești să afișezi anunțurile, în funcție de obiectivul campaniei.
Trebuie să creezi un set de anunțuri înainte de a publica primele anunțuri. Anunțurile au nevoie de un public țintă pentru a funcționa.
Când creezi un set de anunțuri, există trei secțiuni principale pe care trebuie să le completezi într-un mod înțelept (nu este atât de complicat încât să ai nevoie de barbă albă, precum înțelepții din filme):
- Bugetul
- Audiența
- Plasarea anunțutilor
Bugetul

Prima secțiune este pentru configurarea bugetului, alegând dacă dorești să aloci un buget zilnic sau un buget pe viață (adă un buget maxim al campaniei).
Bugetul pe care-l vei aloca poate depinde de mai mulți factori:
- Bugetul tău alocat pentru marketing, fiind suma maximă pe care o poți cheltui cu Facebook Ads.
- Valoarea produsului. Produsele scumpe sunt mai greu de vândut, evident.
- Obiective. Sales Ads (Reclamele pentru vânzări) sunt mai scumpe decât cele pentru Brand Awarness.
În ultima pagină poate fi setată optimizarea bugetului pentru a lăsa Facebook să gestioneze automat bugetul, pentru a obține cele mai bune rezultate (asta dacă ai încredere în Facebook).
Audiența

Pentru fiecare set de anunțuri trebuie să selectezi un public țintă. După alocarea bugetului, vei avea opțiunea de a crea un nou public de la zero, chiar în interfață. Dar de cele mai multe ori, vei selecta un public care l-ai creat deja.
Dacă nu ai creat încă o auduență, atunci poți să creați aici, alegând locații, genuri, vârste și limbi pentru a restrânge publicul țintă. Apoi poți folosi secțiunea de targetare detaliată pentru anumite date demografice, interese și comportamente.
Plasarea anunțutilor

Ultima secțiune este pentru selectarea locului în care doriți să fie afișate anunțurile. Locurile unde reclamele să fie plasate sunt diverse, atât pe Facebook cât și pe Instagram (nu numai în feed-uri). Dacă dorești ca reclamele să fie afișate numai în poveștile Instagram, atunci poți să le selectați și să excluzi orice altceva.
Opțiunile avansate de plasare a comenzilor sunt la opțiunea "Manual Placements". Este o listă lungă dar cu exemple în imagini, ușor de vizualizat.
Facebook recomandă plasarea automată. Poate ar fi o idee bună pentru început, până ai câteva date să le poți compara deoarece nu ai de unde să știi de la început care vor funcționa optim pentru tine. Facebook foloseste inteligența artificială pentru a determina plasarea lor.
Cu plasarea automată, Facebook va cheltui bugetul setului de reclame în mai multe destinații de plasare pe baza datelor lor, prezicând care locuri au mai multe șanse să maximizeze performanța anunțului.
Pasul 6: Imaginile/media
După ce ai creat setul de reclame, este momentul să creezi reclamele în sine!
Facebook oferă multe opțiuni pentru a formata anunțurile, pentru a edita și a alege imaginea/media (numește cum dorești). Va trebui să creezi un anunț pentru mai multe formate, inclusiv postări sponsorizate, povești și așa mai departe.
Chiar dacă sunt șanse să dai lovitura cu reclamele Facebook, după ce testezi mai multe versiuni (apelând la psihologia culorilor, psihologia trendului, etc), nu înseamnă că trebuie s-o faci complet random, la nimereală!
Anunțurile trebuie să respecte 4 lucruri de bază:
- Să atragă atenția
- Să genereze interes
- Să stârnească dorința
- Să îndemne la acțiune (să cumpere)
Să vedem care sunt cele mai bune metode pentru a obține aceste lucruri!
Ads Imagini
Aceste reclame sunt imagini simple care afișează produsul/serviciul în cel mai atractiv mod.
Dar atractivitatea nu se limitează la fotografii extra-mega calitative cu detalii deosebite. Include, de asemenea, un mesaj semnificativ și o poveste care obligă publicul să acorde atenție.
Imaginile sunt, de asemenea, probabil cea mai bună opțiune pentru a vinde produse reduse pentru a atrage clienți. De exemplu, poate fi un tricou redus de la 100 lei la 60 lei.
Există multe tipuri de anunțuri tip imagine. Iată câteva exemple excelente:
- O singură imagine a produsului Uneori, o singură imagine calitativă a produsului este suficientă. Nu tot timpul, uneori.
- Conținut generat de utilizatori Dovezile sociale pot fi utile. De exemplu, bucuria clienților care au achiziționat deja produsul respectiv.
- Infografice Practic oferi publicului ceea ce-și dorește să audă (nu fac referire la a minți), în sensul că produsul/serviciul pe care tu-l oferi este o soluție optimă la problemele lor.
- Utilitate Demonstrezi cum funcționează produsul/serviciul și la ce poate fi util. Practic asta se întâmplă la teleshopping!
Limita este cerul. Cu toate acestea, trebuie urmate specificațiile recomandate de Facebook pentru a profita la maximum de platformă.
Iată specificațiile necesare pentru anunțurile de tip imagine:
- File type: JPG or PNG
- Ratio: 1.91:1 to 1:1
- Resolution: At least 1080 x 1080 pixels
- Primary text: 125 characters
- Headline: 40 characters
- Description: 30 characters
- Maximum file size: 30 MB
- Minimum width: 600 pixels
- Minimum height: 600 pixels
Ads Video
Videoclipurile, în medie, au mai multă atracție pe rețelele sociale și sunt o opțiune excelentă pentru a vinde produse, arătând mai multe detalii sau spunând o poveste.
Reclamele video pot fi mai multe formate, de la videoclipuri scurte la videoclipuri lungi explicative. Ar trebi să depindă de oferta ta și de cât de receptiv este publicul tău.
- Videoclipuri scurte Scurte precum gif-urile pot fi excelente pentru a îmbunătăți chiar anunțurile de tip imagine despre care am vorbit înainte, prin adăugarea unor animații, chiar și foarte simple. Spre exemplu, de crăciun, poți face un clip cu o imagine statică de fudal și cum ninge (animat). Eventual și un clopoțel în colț mișcându-se. Nu este mare lucru dar atrage privirea.
- Testimoniale Dacă este posibi, roagă-ți clienții mai fericiți să înregistreze un videoclip cu folosind produsul pe care l-au comandat. Mulți vor avea rețineri dar nu trebuie s-o facă toți clienții, evident!
- Poveștile Poveștile au vândut dintotdeauna, nu este un secret pentru nimeni.
- Utilitate Demonstrezi cum funcționează produsul/serviciul și la ce poate fi util. Practic asta se întâmplă la teleshopping!
Iată specificațiile necesare pentru anunțurile de tip video:
- File type: MP4, MOV, or GIF
- Ratio: 4:5
- Resolution: At least 1080 x 1080 pixels
- Video captions: Optional, but recommended
- Video sound: Optional, but recommended
- Primary text: 125 characters
- Headline: 40 characters
- Description: 30 characters
- Video duration: 1 second to 241 minutes
- Maximum file size: 4 GB
- Minimum width: 120 pixels
- Minimum height: 120 pixels
Ads Carusel, Colecții
Reclamele de tipurile carusele și colecții pot include mai multe imagini sau videoclipuri.
Când creezi reclame pentru carusele sau colecții, asigură-te că incluzi cele mai solicitate produse și nu uita să adaugi câteva videoclipuri interesante, dacă este posibil!

Iată specificațiile pentru carusel:
- Image file type: JPG or PNG
- Video file type: MP4, MOV, or GIF
- Ratio: 1:1
- Resolution: At least 1080 x 1080 pixels
- Primary text: 125 characters
- Headline: 40 characters
- Description: 20 characters
- Number of carousel cards: 2 to 10
- Image maximum file size: 30 MB
- Video maximum file size: 4 GB
- Video duration: 1 second to 240 minutes
→ Google Ads: tot ce trebuie să știi în 2024
III. Facebook Ads, cele mai bune practici
Îmbrățișează retargetarea
Potrivit Mailchimp, 97% dintre vizitatorii site-ului pleacă și nu se întorc niciodată. Cu alte cuvinte, din 100.000 de vizitatori unici, probabil doar 3.000 își vor aminti.
Vestea nu este deloc una bună, mai ales știind cât efort se depune în marketing (chiar și numai să citești cu atenție un astfel de articol consumă o cantiutate colosală de energie)!
Vizitatorii trebuie să simtă că înainte de toate te cunosc. Anunțurile de retargetare (sau remarketing, este același lucru) au scopul să-i readucă pe cei care ți-au vizitat site-ul.
Cu toate acestea, există șansa de a oferi celor 97% o a doua șansă cu ajutorul retargetării, mulțumită lui nenea Facebook Pixel. Să sperăm că nu ai sărit pașii de la început pentru instalarea pixelului!
Cu pixelul la sub braț, poți direcționa reclame către persoanele care ți-au vizitat magazinul și nu s-au întors niciodată. Le oferi o nouă șansă!
Va trebui să accesezi în "Facebook Business Suite" pagina managerului de evenimente (More Tools -> Events Manager) și să creezi o audiență țintă personalizată bazată pe persoanele care au vizitat site-ul. Șoți include fie persoane care au vizitat orice pagină (adică nu una specifică), o pagină specifică de produs sau chiar o postare pe blog. Puteți restrânge după cum dorești.
Retargeting cu anunțuri dinamice pentru produse
Afacerile online pot folosi anunțuri dinamice pentru produse, în scopul retargetării.
Acest lucru este posibil din managerul de anunțuri (More Tools -> Ads Manager) și conectând catalogul de produse cu contul de Facebook în opțiunea din Tools -> Commerce Manager (vezi în imagine, jos-stânga). Aici, poți crea un catalog de produse pentru contul tău Facebook, care apoi vă va permite să vinzi produse pe Facebook, dar și să targetezi produse specifice către utilizatori specifici, în funcție de comportamentul lor în magazin tău.

După ce ți-ai conectat catalogul la contul Facebook, puteți crea apoi o nouă campanie (acum știm s-o facem că am învățat mai sus) cu obiectivul Catalog Sales (din coloana "Conversion") și poți personaliza cui dorești să arăți produsele, în funcție de profilul și comportamentul site-ului.

Cu anunțurile dinamice pentru produse, poți promova fiecare produs din catalog către publicul țintă. Această funcție poate fi adevărată o mină de aur!
Vom avea curând un ghid dedicat "cum să vă vinzi produse pe Facebook". Vom discuta pe larg despre implementarea unui coș de cumpărături și integrarea acestuia cu platformele exstente de comerț electronic (în mod special platforma Sellfy). Nu uita să urmărești blog-ul Sellfy!
Nu vinde produse tot timpul
Suntem condiționați să credem că reclamele sunt doar pentru vânzarea produselor. Dar asta nu poate fi mai departe de realitate.
Potențialii clienți trebuie să treacă printr-o călătorie pentru a deveni clienți. Problema noastră, a tuturor, este că privim clienții ca pe niște găini gata de jumulit. Ei bine, acele "găini" sunt ființe umane exact asemeni nouă!
Fiecare componentă de marketing (reclame, postări, bloguri, e-mailuri, etc) este concepută pentru a ajuta clientul să facă încă un pas către a deveni client.
Această regulă se aplică și reclamelor Facebook, tema acestui articol. De aceea primul pas înm Facebook Business este să alegi obiectivul campaniei iar apoi există amulte tipuri de reclame.
Pentru anunțurile tale, puteți împărți publicul în trei etape de tip funnel/pâlnie:
ToFU Top Funnel
Top Funnel este partea de sus a pâlniei în care oamenii nu sunt conștienți de existența ta și trebuie să te prezentați în fața lor cu conținut valoros (deseori, prin ghiduri de utilizare - exact ca acesta pe care-l citești). Publicul asemănător (despre care am pomenit mai devreme) și publicul larg tind să se încadreze în această categorie.
Obiectivul publicitar: să vă extindeți gradul de conțtientizare a mărcii (cunoscut sub denumirea de brand awarness).
Vrei să atragi clienți potențiali cu conținut, nu prin promovarea produselor imediat. Conținutul de calitate oferă valoare! Anunțurile facebook care spun o poveste despre magazinul tău, arată ceea ce faci și oferă valoare publicului țintă.
MoFU Middle Funnel
Sunt oamenii care și-au arătat interesul față de magazinul tău abonându-se la newsletter, consumând conținutul tău și/sau interacționând cu tine pe rețelele sociale. Audiențele de nișă ale persoanelor care ți-au vizitat blogul, care ți-au răsfoit produsul sau care au urmat un anumit comportament se află de obicei în mijlocul pâlniei (MoFU).
Obiectivul publicitar: generarea de lead-uri calificate.
Pentru a genera potențiali clienți, poți oferi ceva foarte valoros, precum un curs intensiv, un ebook sau orice altceva asmănător, care să ofere reală valoare. Oferirea de valoare gratuită, când se face corect, poate atrage potențiali clienți foarte calificați, care pot deveni clienți excelenți mai târziu.
BoFU Bttom Funnel
Aici, oamenii caută în mod activ să cumpere și iau în considerare magazinul tău ca opțiune. Persoanele care au abandonat un coș, au achiziționat câteva produse ieftine ori au manifestat un interes ridicat față de produsele pe care magazinul tău le comercializează, se află în mod regulat în partea de jos a pâlniei (partea îngustă, cea mai importantă parte deoarece este locul unde se află conversiile).
Obiectivul publicitar: generarea de clienti.
Publicul BoFu este publicul căruia vrei să vinzi produsele în mod direct prin intermedium reclamelor, arătând ceea ce poate rezolva produsul tău (o problemă, o necsitate, etc). Se adresează direct nevoilor clienților tăi.
Dorești să stârnești curiozitatea astfel încât să poată face clic pe linkul reclamei din Facebook, să-ți studieze pagina pe care au ajuns din acel link (probabil pagina de produs) și, în sfârșit, să finalizeze o comandă. Așadar, reducerile ar putea fi o idee bună.
Utilizarea conținutului performant în scopuri comerciale
Indiferent dacă ai un blog, un cont mare/serios de socializare, sau un canal ecommerce pe Youtube, principiul Pareto (20% -> 80%) se va aplica întotdeauna. Înseamnă că doar o mână de conținut (20%) va aduce majoritatea rezultatelor afacerii tale (80%).
Oportunitatea constă în faptul că poți reutiliza conținutul cu cele mai bune performanțe. Logica din spatele acestui lucru este să iei un mesaj care deja funcționează și să-l utilizezi pe audiențe Facebook Ads. În plus, servește ca sursă de idei pentru anunțuri pe Facebook, ținând cont că oricum trebuie să faci continuu teste.
Orice tip de conținut (precum un articol mare/cuprinzător) poate fi reutilizat.
Targetarea extrem de precisă
Pentru a obține rezultate excelente din reclamele Facebook, trebuie să țintești un public cât mai precis, nu orice tip de public (am mai spus acest lucru, ami sus, când am pomenit despre studiul pieței).
Succesul cu Facebook Ads implică afișarea celor mai bune reclame persoanelor potrivite. Adică să găsim potrivirea perfectă: reclamele perfecte cu publicul perfect! Perfecțiune nu există, trebuie doar să înțelegem ideea de bază.
Chiar și Facebook încurajează acest lucru (nu-mi imaginez cum ar putea fi altfel). Scorul de relevanță Facebook a arătat: cu cât rata de clic a anunțului este mai mare, cu atât este mai mic costul pe clic. Înseamnă că, costul pe conversie crește odată cu succesul.

Sursă imagine @adespresso
Pe scurt, o retargetare adecvată este ideea principală din spatele creării unei campanii Facebook Ads. Acest proces are patru pași:
- Organizare clienți Organizează-ți clienții cât mai precis posibil. Caută-le tiparele și înțelege-le convingerile, sentimentele și dorințele. Sunt oameni asemeni nouă, trebuie să aibă astfel de tipare și ei! Trebuie să vorbești cu ei de câte ori ai ocazia și să le pui întrebări pentru a aduna aceste informații. O poți face prin telefon, printr-un email cerându-le părerea după ce au comandat, pe chat-ul din Facebook, etc.
- Profilele cumpărătorilor Crează câteva profile ale cumpărătorilor (nu multe, 2-3 principale) în funcție de datele pe care le-ai strâns despre ei. Fii foarte specific, atât cât datele strânse permit.
- Tipuri de audiențe țintă Combină profilele cumpărătorilor cu tipurile de audiențe pe care le-ai strâns din urma testelor.
- Reclame specifice Reclamele trebuie să fie foarte specifice în funcție de datele pe care le strângi, altfel este totul complet inutil! În timp, reclamele trebuie să devină tot mai bune deoarece strângi constant date cu ajutorul cărora ajustezi reclamele.
Analizara valorilor relevante în vederea îmbunătățirii
Facebook calculează valorile de relevanță pentru a determina dacă reclamele tale au performanțe bune. Potrivit Facebook, relevanța ridicată este corelată cu performanța ridicată.
Poți verifica aceste valori atunci când verifici performanța în managerul de anunțuri (More Tools -> Ads Manager). Aceste valori sunt:
- Calitate Este o comparație între calitatea media din anunțurile tale (imagini, videoclipuri, fotografii) și standardele actuale (trendul actual).
- Implicare Măsoară modul în care publicul reacționează la anunțurile tale prin aprecieri sau comentarii și spune cât de multe recții obții.
- Conversie Spune care este rata medie de conversie în comparație cu restul.

Sursă imagine @socialmediaexaminer
Acest diagnostic arată cât de relevante sunt anunțurilepentru publicul țintă. Fie că este un like, un comentariu sau un click, Facebook îl măsoară pentru a determina cum să distribui anunțurile pentru o performanță maximă.
Totuși, Facebook recunoaște că performanța ridicată nu este legată de valori relevante deoarece obiectivele reclamelor depind adesea de modelul și obiectivele afacerii.
Facebook spune că nu ar trebui îmbunătățită valoarea relevanței a unui anunț dacă acesta atinge obiectivele de marketing. Ei recomandă să luăm măsuri numai dacă anunțurile au performanțe slabe.
Iată care sunt acțiunile pe care Facebook le recomandă:

Sursă imagine @facebook
Aceste valori din tablel ar trebui luate cu grijă deoarece nu sunt 100% corelate cu afacerea ta, ele doar au potențialul de a îmbunătăți reclamele cu performanțe slabe.
Folosirea regulilor automate
Regulile automate permit preluarea controlului asupra cheltuielilor publicitare fără a fi nevoie să pierdem ore întregi privind performanța reclamei.
Aceste reguli pot fi create în managerul de reclame (More Tools -> Ads Manager).
Regulile sunt, în esență, declarații de tip "if" care măresc sau micșorează bugetul pentru o campanie, în funcție de rentabilitate.
În primul rând, alegi setul de anunțuri pe care dorești să aplici regula și acțiunea pe care o dorești. Poți alege să activezi (sau să dezactivezi) anunțul, să creșteți bugetul cu un anumit procent sau să stabilești o limită.
Apoi, trebuie determinată condiția - dacă rentabilitatea cheltuielilor publicitare a fost mai bună decât se aștepta, dacă ați cheltuit mai mult decât era necesar pentru a atinge un anumit obiectiv sau dacă anunțurile au atins o anumită frecvență. Plus selectarea pentru cât timp se dorește executarea regulii.
În principiu, regulile automate sunt utile pentru:
- Întreruperea automată a anunțurilor atunci când se cheluie prea mult, fără a obține suficiente vânzări
- Mărirea bugetului pentru anunțurile care au performanțe excesive și când costul pe achiziție este mai mic decât se aștepta inițial.
- Reducerea bugetului pentru anunțurile care devin prea "consumate" (frecvență înaltă), astfel încât să se evite investișia prea mare într-un set de anunțuri înainte ca performanța acestuia să înceapă să scadă.
Scopul este gestionarea multor campanii publicitare din mers, fără a pierde mult timp.
Analizează rezultatele
Cea mai mare parte a activității pe Facebook Ads implică testarea reclamelor pentru mai multe segmente de public pentru a vedea ce funcționează și ce explodează.
Singura modalitate de a ști dacă ajungi la success este prin măsurarea rezultatelor. Adevărul este că va trebui să urmărești valorile, dacă vrei să îmbunătățești rentabilitatea cheltuielilor publicitare. În caz contrar vei merge legat la ochi (aproape sigur vei eșua).
Așadar, monitorizarea performanței publicitare este o parte esențială a reclamelor Facebook.
→ Merita sa vinzi produse pe Facebook?
IV. Potențialul Facebook
Facebook vă oferă instrumentele necesare pentru a reuși. Totul de pinde de a înțelege cum funcționează și de a obține experiență (pe care nu o poți obține fără să te joci în platforma Facebook).
După ce ai prins cum să captezi atenția publicului căruia te adresezi și să-i determini să acționeze, Facebook Ads devine un canal cu rentabilitate ridicată a investiției, care accelerează creșterea afacerii dincolo de ceea ce ai putea realiza vreodată organic (din SEO).
Totuși, reclamele Facebook ar putea să nu fie pentru toată lumea! Acest instrument este adesea folosit pentru a extinde afacerile. Dacă tocmai îți începi magazinul online, probabil îți permiți să pierzi prea mulți bani cu primele tale anunțuri.
Dacă într-adevăr dorești să intri în acest univers, nu sta prea mult pe gânduri, apucă-te să experimentezi!
V. Concluzie
Sper că acest ghid Facebook Ads să-ți fie util și să aplici ceea ce ai învâțat pentru a-ți crește afacerea. Dacă ai întrebări, poți contacta echipa Sellfy! Mult succes!