Magazinele de lux au fost întotdeauna diferite, au avut un aer aparte chiar de la intrare. Desigur, facem referire la intrarea în magazinele fizice.
Este motivul pentru care mărcile de lux cu renume au fost reținute să-și facă prezența pe internet deoarece devine foarte complicat să transmiți acel "feeling aparte" pe care-l transmiți într-un magazin fizic cu ajutorul distanței între produse, miros specific al interiorului, etc.
{{TOC}}
Cum se remarcă un design de lux?
Dacă privești un magazin al unui brand de lux, acesta se remarcă prin design-ul grozav și locațiile exclusiviste, precum și prețurile pe măsură.
Acest lucru nu este ușor de recreat cu un maghazin online iar unele mărci de lux încă nu sunt sigure cum să se adapteze comerțului electronic.
Unele brand-uri fost reticente să vândă online de teamă să nu dilueze exclusivitatea care face un brand de lux. de exemplu, Chanel a început abia recent să vândă online. S-a întâmplat abia la sfârșitul anului 2017.

Sursă @thefashionlaw
Un site bun de lux, ar trebui să combine un design excelent cu experiența utilizatorului și un serviciu excelent. Altfel ar fi în condradictoriu cu magazinele fizice!
Așadar, cum ar putea mărcile de lux, să creeze în mediul online, același aspect și acelați sentiment exclusiv pe care-l oferă în mediul fizic?
Vom analiza câteva moduri prin care mărcile de lux pot face acest lucru pe paginile lor, în special paginile home. Pot fi aplicate indiferent că ești un brand de lux sau nu.
Video fullscreen
Foarte multe brand-uri de lux folosesc video fullscreen, ca fundal. Un bun exemplu este Rolex, având un video fullscreen cu imagini extrem de calitative.
Un astfel de video poate adăuga daramatism paginii, ajutând la prezentarea efeicientă a produselor de lux.

În orice caz, pot exista dexavantaje la utilizarea unui video foarte calitativ, în cazul unui magazin online care nu este un brand de lux.
Există vizitatori care nu sunt împăcați cu ideea de a avea un video de tip fullscreen (probabil sunt cei grăbiți?). În plus, un video foarte calitativ înseamnă dimensiune mare a fișierului video, ceea ce înseamnă că trebuie descărcat de către fiecare vizitator în parte.
Ținând cont că peste 60% din vizitatori folosesc telefoane mobile, ar putea fi o problemă cu timpul de așteptare, în cazul fișierelor video de mari dimensiuni.
Dacă vei obține combinația ideală între calitatea video și dimensiunea fișierului și vei fi hotărât să-l folosești în magazinul tău online, nu uita să oprești sunetul deoarece cu siguranță alungă vizitatorii. De fapt, dacă elimini complet sunetul din fișierul video, va avea în final o dimensiune mai mică a fișierului. Sunetul este oricum total inutil în acest caz!
Imgini fullscreen
Imaginile de tip fullscreen (să acopere întregul ecran - atât laptop cât și pe dispozitive mobile) sunt oarecum des folosite de magazinele online, indiferent că sunt brand-uri de lux sau nu.
Utilizarea de imagini mari și calitative pot produce un efect izbitor pentru vizitatori. Poate fi o singură imagine sau mai multe, poate chiar de tip carousel iar utilizaztorii să facă slide (autoslide poate deranja).

În acest exemplu poți observa cum Burberry folosește imagini care acoperă întregul ecran. Desigur, poți combina imagini și video, care să cuprindă întregul ecran, în cazul în care folosești un carousel.
Pagina home este mai curată, este mult mai aersită în comparație cu magazinele clasice de comerț electronic cu care suntem obișnuiți. Magazine online cu design clasic afișează mai multe produse împreună cu promoții și alte elemente care parcă strigă din disperare "cumpără-mă".
Pe de altă parte, imaginile mari și clare ale magazinelor de lux aduc produsele în atenția vizitatorului, fără ca vizitatorul să fie distras de alte lucruri îngrămădite.
Font-uri
Probabil ai observat un lucru relativ comun la brand-urile de lux, și anume că folosesc litere mari, în special meniurile principale. Într-un timp, chiar și Nike, cu toate că nu este un brand de lux, folosea literele mari în meniu.
Icon-uri
Magazinele de lux adoptă adesea o abordare mai simplă a designului iar aceasta include utilizarea icon-urilor pentru elementele cheie cum ar fi autentificare, ajutor și coș de cumpărături.

Fii diferit
Probabil nu ești un brand de lux dar poate ești un magazin online care comercializează brand-uri de lux. Așadar, să fii diferit contează atâta timp cât nu împingi către extrem, în punctul în care mai mult creezi confuzie potențialilor tăi clienți.
"A fi diferit" în mediul online poate fi un aspect dificil pentru mărcile de lux. În trecut, unele mărci au optat pentru design cu prețul experienței utilizatorului.
Cu toate acestea, luxul ar trebui să fie despre exclusivitate și a fi diferit este o modalitate de a face acest lucru.
Sunt brand-uri de lux care au împins lucrurile către extrem, chiar elminând complet imaginile de pe prima pagina a magazinului.