Influenceri social media: ghidul începătorului în ecommerce

  • 42 minute citit
influenceri social media

Importanța influencerilor - citește cu atenție aceste scurte scenarii:

1. Imaginează-ți: răsfoiești în feed-ul de socializare și vezi o postare a unui atlet cunoscut care susține un magazin de articole sportive.

Este o fotografie interesantă dar comercială - arată prea perfect - pe lângă faptul că ai văzut aceeași celebritate în diverse alte reclame.

2. Imaginează-ți: același scenariu, dar de această dată, în loc de fotografia celebrității este o postare a bloggerului preferat de fitness pe care tu-l urmărești.

Este tot postare promoțională pentru aceeași marcă sportivă, dar pare mult mai autentică.

Bloggerul și-a făcut în mod clar timp pentru a crea o postare atractivă, o postare care să rezoneze cu publicul său.

Care dintre cele două fotografii te-ar determina să verifici marca sportivă menționată?

Dacă ai optat pentru cel de-al doilea scenariu, atunci faci parte din cei 92% dintre consumatorii care au mai multă încredere în influenceri decât în celebritățile tradiționale.

{{TOC}}

De ce influenceri?

Totul s-a schimbat în lumea publicității și a sponsorizărilor.

În prezent, consumatorii nu mai au încredere în reclamele lustruite care promovează produse și servicii.

În schimb, cumpărătorii își îndreaptă atenția către influenceri - oameni relativ normali care au acumulat o mulțime de adepți (urmăritori/followers).

Dacă influencerii nu fac parte din strategiile tale de marketing pentru magazinul tău online, ai putea pierde oportunități de a ajunge în fața clienților țintă.

În acest ghid, vom trata împreună toate aspectele legate de marketingul influencerilor în ecommerce.

Vom învăța împreună cum să găsim influenceri, ce instrumente ar trebui să folosim și cum să ne asigurăm că îi selectăm pe cei potriviți.

De asemenea, am inclus câteva sfaturi despre cum să lucrezi cu ei și cum să cultivi relații armonioase cu colaboratorii tăi.

Pentru a ne ajuta să menținem campaniile pe drumul cel bun, vom avea atât exemple bune cât și exemple rele de tip `influencer marketing`.

Ești gata? Să-i dăm drumu!

Cercetarea audienței

Cunoaște-ți clienții țintă înainte de a încerca să cauți influenceri. Fii clar: cui te adresezi?

Acest lucru este deosebit de important dacă produsele tale se adresează mai multor tipuri de public.

De exemplu, un magazin online care vinde îmbrăcăminte de fitness poate atrage consumatori care variază de la femei singure de 20 de ani până la mame care doresc să revină în formă.

În acest caz, selectează un singur segment de piață pentru fiecare campanie de influențare, astfel încât mesajele să ajungă la publicul țintă.

Odată ce te-ai hotărât care este piața țintă a afacerii tale, pune pe hârtie informațiile cheie - informațiile demografice și cele sociale:

  • Câți ani au?
  • Care este nivelul lor de educație?
  • Ce site-uri web vizitează?

Dacă deja colectezi date despre clienți, atunci majoritatea acestor lucruri ar trebui să fie destul de ușor de găsit. Dar dacă doriți să mergi mai departe, poți încerca următoarele:

Trimite sondaje: Sondează-ți clienții pentru a descoperi informații psihografice și sociale suplimentare de care s-ar putea să nu fii încă la curent. De asemenea, poți profita de această ocazie pentru a-i întreba despre site-urile pe care le vizitează și despre influencerii pe care-i urmăresc.

Verifică-ți cumpărătorii: Dacă-i cunoști personal pe unii dintre clienții tăi, atunci poți face câteva cercetări online și în rețelele sociale. Acestea sunt doar câteva dintre întrebările pe care ar trebui să ți le pui:

  • Pe ce rețele sociale sunt activi?
  • Ce tipuri de conținut împărtășesc ei?
  • Ce hashtag-uri folosesc?

De ce să te chinui cu cercetarea audienței?

Cunoașterea publicului tău țintă va ajuta mai multe aspecte ale campaniei tale de influențare.

  1. Cercetarea aprofundată a publicului te va ajuta să elaborezi mesajele potrivite.
  2. Îți va permite să identifici cei mai buni influenceri (vom aborda și acest aspect).
  3. Te va ajuta să identifici cele mai bune platforme pentru campania ta.

→   Cum să faci vânzări prin social media

Determinarea platformei social-media

Determinarea platformei pe care să-ți desfășori programul este un pas esențial în marketingul de influență.

Ar trebui să o faci pe Instagram sau pe TikTok? Ce zici de Facebook și YouTube? Dar de Twitter?

Răspunsul depinde de două lucruri: publicul și obiectivele tale.

În primul rând, trebuie să afli ce site-uri sau aplicații sunt populare în rândul publicului tău țintă.

Ce rețele frecventează aceștia și cum folosesc diferitele platforme sociale?

Apoi, trebuie să iei în considerare obiectivele campaniei tale:

  1. Cauți să atragi atenția? (brand awarness)
  2. Vrei ca din campanie să rezulte trafic și vânzări?

Pentru o mai multă claritate cu privire la acest pas, iată o scurtă prezentare generală a platformelor sociale populare pentru influenceri:

Influenceri Instagram

  • Excelent pentru a ajunge la grupuri demografice tinere - peste 90% dintre utilizatorii Instagram au sub 35 de ani (potrivit Business Insider).
  • Instagram este mai bun pentru creșterea numărului de urmăritori sociali și pentru creșterea notorietății mărcii.
  • Deși poți genera trafic și vânzări prin intermediul Instagram, procesul este încă destul de greoi.
  • Instagram Stories continuă să câștige popularitate, ceea ce o face o platformă excelentă pentru a furniza conținut în timp real sau spontan.

Influenceri Facebook

  • Facebook este ideal pentru a ajunge la mileniali. Facebook a început să piardă utilizatori însă cei mai prezenți sunt cei peste 25 ani.
  • 56% din utilizatorii Facebook își iau informațiile de acolo (de aici și cunoscuta problemă a știrilor false).
  • Facebook încă este cea mai mare platformă socială și are cei mai mulți useri activi.

Influenceri TikTok

  • Excelent pentru a ajunge la un public chiar mai tânăr decât Instagram. Potrivit Statista, 83,4% dintre utilizatorii de telefoane mobile din cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani sunt activi pe TikTok.
  • TikTok este ideal pentru promovarea conținutului în timp real. Influencerii TikTok pot fi eficienți pentru a crește gradul de conștientizare (brand awarness) și a crea rumoare în jurul evenimentelor în timp real, cum ar fi lansările de produse sau produsele care vizează publicul tânăr.
  • Dacă dorești să atragi trafic sau vânzări direct din campani, TikTok s-ar putea să nu fie cea mai bună alegere.

TikTok și Snapchat sunt foarte similare când vine vorba de influenceri pentru magazinul tău online (marketing de influență)!

Influenceri Twitter

  • Twitter ar putea fi excelent pentru a ajunge la mileniali. Românii folosesc twitter în mod special pentru a urmări pe alții - prezența lor este mai mult pasivă. Utilizarea scade pe măsură ce vârsta crește - 22 la sută dintre cei cu vârste cuprinse între 30 și 49 de ani folosind serviciul, 18 la sută dintre cei cu vârste cuprinse între 50 și 64 de ani și doar 6 la sută dintre cei cu vârste de peste 65 de ani.
  • Nu este clar dacă, campaniile cu influenceri pe Twitter sun eficiente în vreun fel - în special în România.
  • Twitter poate fi ideal pentru conversații. Discuțiile pe Twitter continuă să fie populare și ajută influencerii și mărcile să spună povești și să își informeze publicul despre anumite subiecte.
  • Mulți utilizatori twitter au devenit mai activi în a-și lua știrile de acolo, odată cu războiul dintre Rusia și Ucraina.

Influenceri Youtube

  • YouTube este ideal pentru a ajunge la mileniali și la cei (mai tineri) din generația Boomers. Cercetările au arătat că persoanele cu vârste cuprinse între 25 și 44 de ani urmăresc cele mai multe videoclipuri YouTube.
  • 62% dintre spectatorii YouTube sunt bărbați, iar 38% sunt femei. Este important de remarcat, totuși, că baza de utilizatori YouTube este incredibil de mare (peste 1 miliard de utilizatori), astfel încât audiența este semnificativă în ambele cazuri.
  • YouTube poate fi folosit atât pentru campanii de branding, cât și pentru campanii de trafic. YouTube este special deoarece funcționează bine în fiecare parte a pâlniei - oferind oportunități de branding vizual dar și trafic către magazinul tău online.

Cum găsești influenceri pentru magazinul tău online?

În acest moment, ar trebui să te fi decis cu privire la cea mai bună platformă de social media pentru campania de influenceri a magazinului tău online.

Următorul pas este să identifici persoanele cu care să lucrezi. Acum, dacă ai cercetat audiența, ar trebui să ai o idee destul de bună cu privire la ce influenceri sunt potriviți pentru tine și pentru afacerea ta.

Totuși, în cazul în care ai nevoie de ajutor în acest sens sau dorești să găsești mai mulți influenceri, poți apela la următoarele:

Urmăritorii tăi existenți

Cei mai buni influenceri ar putea fi chiar sub nasul tău (sau, mai degrabă, în CRM-ul tău). Înainte de a merge "acolo" pentru a găsi oameni cu care să lucrezi, uită-te mai întâi la clienții existenți.

Probabil că un sfat foarte bun - pentru brandurile care caută influenceri loiali cu care să lucreze - este să înceapă să urmărească cine îi reprezintă deja.

Cine sunt cei mai mari fani ai tăi? Cine te etichetează în Instagram Stories, în conținutul lor vizual original sau în videoclipurile de pe YouTube?

Este uimitor când uneori, brandurile ratează oportunități aflate chiar sub nasul lor. Oamenii care postează despre tine sunt deja loiali brandului tău.

Ei au stabilit deja legitimitatea în ochii urmăritorilor lor. Poți cultiva aceste relații!

Așadar, verifică-ți urmăritorii sociali și identifică persoanele care vorbesc deja despre brandul tău.

Uită-te în profilurile lor sociale și, dacă au un număr `mare` de urmăritori, poți lua în considerare posibilitatea de a-i aborda pentru oportunități de colaborare.

Rețele sociale

Vei descoperi o mulțime de potențiali influenceri cu ajutorul unor căutări iscusite în rețelele sociale.

De exemplu, dacă ai de gând să desfășori o campanie de marketing cu influenceri pe Instagram, atunci explorează postările sub hashtag-uri relevante.

Dacă ai de gând să fii pe YouTube, folosește cuvinte cheie pe care clienții tăi țintă le-ar folosi pentru a căuta canalele care acoperă subiectele respective.

Instrumente marketing pentru influencerii din social media

Există, de asemenea, instrumente care pot simplifica căutarea.

Cele mai multe dintre ele se suprapun în ceea ce privește caracteristicile, așa că cel mai bine este să le verifici individual și să vezi ce funcționează cel mai bine pentru brandul, bugetul, nișa și campania ta de marketing.

Peg

https://peg.co/

Peg permite să identifici cu ușurință persoanele cu care să colaborezi folosind funcții precum căutarea avansată, compararea influencerilor și verificatorul de siguranță a mărcii. În ceea ce privește gestionarea campaniilor, acest instrument te poate ajuta să urmărești rezultatele datorită monitorizării în timp real, rapoartelor și comparațiilor din industrie.

Reachbird

https://www.reachbird.io/

Reachbird, la fel ca Peg, are instrumente care să te ajute în toate etapele campaniei, de la găsirea persoanelor până la măsurarea succesului. Printre caracteristicile sale notabile se numără motorul de căutare bazat pe cuvinte cheie, informații bogate în date, planificarea conținutului și analize cantitative și calitative.

Scrunch

https://scrunch.com/

Această platformă de influencer marketing oferă o serie de instrumente care te ajută să găsești influenceri și să gestionezi campaniile. Dispune de capabilități precum căutarea de influenceri, marcaje, alerte și multe altele.

Buzzoole

https://buzzoole.com/

Ceea ce este interesant la Buzzoole este că, pe lângă funcțiile de căutare a influencerilor și de gestionare a campaniilor, oferă și automatizare prin intermediul inteligenței artificiale. Potrivit site-ului Buzzoole, instrumentul lor automatizează selecția creatorilor, "găsindu-i pe cei care sunt aliniați cu brand-ul tău și permițând să implici în mod natural publicul țintă.

Selecția potențialilor influenceri

În afară de instrumente, existența unei metode de identificare și de contactare a influencerilor poate ușura enorm de mult viața. Fii organizat și elaborează o procedură pentru campania ta de marketing.

De exemplu, atunci când încei să faci outreach pentru clienții tăi, construiești o listă de 20-50 de potențiali influenceri, cu un target demografic aparent similar. Bineînțeles, toate acestea sunt speculații bazate pe ceea ce se poate vedea și pe orice informație care poate fi găsită pe internet.

După ce faci această listă, iei legătura cu fiecare influencer pentru a afla mai multe despre ceea ce cred ei că este piața lor, dacă au costuri asociate cu postarea, dacă postarea va fi pe mai multe platforme sociale sau doar într-un singur loc, etc.

După ce i-ai selectat, vor rămâne în listă doar câțiva influenceri (în funcție de produs și de costuri) pentru fiecare dintre clienții tăi țintă (dacă ai mai multe categorii) și sunt foarte potriviți pentru piața în care afacerea ta se află - atât din punct de vedere demografic, cât și al strategiei de brand.

Cum decizi cu ce influenceri lucrezi?

Acum ai o listă de potențiali influenceri!

Este timpul să îi verifici pentru a afla care ar fi cei mai potriviți. Poți face acest lucru prin contactarea și discuția cu ei despre publicul și conținutul lor.

Dacă dorești să-i iei pe influenceri la bani mărunți:

Atenție la influencerii care publică NUMAI conținut sponsorizat

Trebuie să parcurgi feed-ul fiecărei persoane pentru a te asigura că există un amestec sănătos de conținut promoțional, precum și de conținut autentic de calitate/de valoare.

Dacă există o cantitate disproporționată de reclame și sponsorizări, ar trebui să găsești pe altcineva.

Unul dintre principalele lucruri la care ar trebui să ne uităm sunt persoanele care fac doar postări comerciale.

Este imperativ pentru strategia ta de marketing ca mesajul brandului tău să fie transmis de influencerii potriviți.

Poate ar trebui să eviți în totalitate acei influenceri care se concentrează doar pe compensații monetare pentru postări. Feed-urile lor apar ca niște panouri publicitare, iar adepții lor nu sunt adesea foarte implicați.

În plus, ai grijă la numărul mare de urmăritori și la implicarea scăzută în postări - este un semn că numărul de urmăritori poate fi umflat cu conturi cumpărate/false!

Apropos de numărul mare de urmăritori...

Măsoară implicarea, nu doar numărul urmăritorilor

Numărul de urmăritori nu este totul! Nu te lăsa hipnotizt de numere mari.

Mulți comercianți de comerț electronic fac greșeala de a presupune că persoanele care au sute de mii de urmăritori (sau chiar milioane) sunt cele care vor avea cel mai mare impact.

În timp ce numărul de urmăritori ai unui influencer este un factor important de luat în considerare, angajamentul este cel mai bun indicator al potențialului succes.

Acestea fiind spuse, ar mai fi de adăugat: comercianții din domeniul comerțului electronic ar trebui să încerce să lucreze cu influenceri care au cel puțin 10.000 de urmăritori, cel puțin atunci când vine vorba de Instagram.

Influencerii care și-au configurat pagina ca profil de business și au peste 10.000 de urmăritori pot include link-uri în cadrul Stories-urilor lor, oferind mărcilor posibilitatea de a urmări câte persoane au dat click pe link și câte au convertit efectiv.

Prin intermediul Google Analytics poți vedea ce influenceri sunt de efect - asta te va ajuta să identifici cu care din influenceri ar trebui să lucrezi în viitor. Din păcate, nu poți scăpa de teste - chiar va trebui să testezi!

Așadar, nu te uita doar la numărul de urmăritori ai unui influencer; asigură-te că măsori și angajamentul acestuia.

Pentru a face acest lucru, poți următoarea formulă:.

Rata medie de implicare (%) per postare = Implicare totală / număr de urmăritori / număr de postări x 100

O rată de implicare aparent "bună" variază în funcție de platformă!

Au fost analizate milioane de date pentru a stabili ratele medii și peste medie de implicare pe fiecare platformă socială.

Analiza a arătat că rata medie (adică percentila 50) de implicare pe Twitter este de numai 0,06%, iar percentila 99 (adică 1%) este de numai 2,7%.

Poți compara acest lucru cu Instagram, unde analiza a arătat că profilul mediu are o rată de implicare de 2,7%, iar profilurile cu cele mai bune performanțe au o rată de implicare uriașă de 17,8%.

Lucrul cu influencerii

În acest punct ai deja o listă scurtă de persoane cu care să lucrezi și ești pe cale să le contactezi (dacă nu ai făcut-o deja).

Iată câteva indicații te-ar putea ajuta să asiguri o relație armonioasă între tine și influencer.

Construiește relații

Nu grăbi procesul de găsire a influencerului ideal! Este foarte important!

Propietarii de magazine online ar trebui să se concentreze pe cultivarea relațiilor chiar înainte de a ajunge la influenceri!

Poți construi o relație prin interacționarea cu conținutul lor, poate chiar oferindu-le like-uri pe propriul cont sau repostând conținutul lor fără a aștepta ceva în schimb.

Acest lucru îi poate face să te remarce și, așa cum arată `legea reciprocității`.

Fii autentic, sincer

Nu ai dori să primești mesaje standard (precum niște clișee) de la alte companii - la fel, nici influencerii sociali. Totul pare automat, fără pic de respect uman!

Decât să trimiteți un mesaj prestabilit tuturor celor de pe lista pe care o ai, fă-ți timp pentru a parcurge profilurile lor sociale și site-ul web (dacă au) și folosește acele informații pentru a personaliza mesajul.

Va părea mult mai autentic dacă prezentarea campaniei și comunicările tale sunt adaptate pentru ei.

Asigură-te că folosești numele lor real, nu numele lor de utilizator.

Discutați de ce conținutul lor special se potrivește bine - ai putea face referire la videoclipurile sau blogurile lor vechi, dacă este posibil.

Mostrele gratuite ar putea funcționa, dar respecă faptul că alți influenceri vor trebui să fie compensați financiar.

Oferirea de produse gratuite ar putea funcționa pentru influencerii care sunt la început de drum, dar recunoaște și respectă faptul că cei care sunt deja stabiliți în industria lor vor cere compensație monetară.

Ai puta lua în considerare timpul de care va avea nevoie influencerul pentru a-și crea conținutul.

O relație bună cu un influencer în creștere ar putea valora mult mai mult mai târziu, dacă îl vei compensa corect pe parcurs. Practic poate fi o investiție!

În aceeași ordine de idei, fii întotdeauna profesionist atunci când tratezi cu influencerii. Influencerii își petrec timp, energie și expertiză dobândită cu greu creând conținut (adesea în colaborare cu mărcile), astfel încât să poată prezenta cea mai bună imagine posibilă și cea mai de impact poveste pentru publicul lor drag.

Din aceste motive simple, influencerii se așteaptă să fie tratați ca profesioniști și plătiți în consecință.

Tratează-i pe influenceri așa cum ai trata orice alt angajat, contractor sau freelancer - cu respect reciproc. Suntem cu toții ființe umane!

Influencerii muncesc la fel ca oricine altcineva pentru a obține un venit și a-și menține reputația, iar atunci când sunt tratați și recompensați în consecință, este mult mai probabil să lucreze cu tine din nou și din nou.

Lasă influencerii să fie creativi

Campania de marketing influențare trebuie să pară autentică, așa că evită să oferi influencerilor scenarii rigide.

Este în regulă să le oferi puncte de discuție și direcții de orientare, dar asigură-te că le oferi un spațiu amplu pentru creativitate.

Așadar, oferă influencerului o listă cu principalele beneficii și lăsă-l să le reconstruiască folosind propriul limbaj (deoarece este același limbaj cu care și-a construit publicul).

Propriul lui limbaj este mult mai natural și mai demn de încredere.

Ca să nu mai vorbim de faptul că majoritatea influencerilor buni vor refuza mărcile care impun un conținut scriptat.

Partea întunecată a marketingului de influență în comerțul electronic

Există multe elemente `întunecate` în marketingul de influență, la fel cum există și multe elemente pozitive.

Iată ceva despre care puțini vorbesc:

Marketingul cu influenceri funcționează "cel mai bine" pe anumite grupuri. Mai exact - adolescenți și la începutul anilor douăzeci.

Oamenii maturi sunt mai greu de influențat - au propriile păreri, opinii, concluzii sau pur și simplu le `crește inteligența` pentru a decide singuri! :)

Dacă vei căuta pe internet studii de caz cu privire la marketingul de succes al influencerilor, probabil că vei găsi lucruri de genul:

  • Kylie Cosmetics - se adresează fetelor tinere - sute de milioane de dolari de venituri.
  • GymShark - se adresează în principal tinerilor.
  • Daniel Wellington - ceasuri purtate în mare parte de persoane în vârstă de adolescenți/începutul anilor 20.
  • Glossier - un alt brand de frumusețe, care se adresează adolescenților/începutul anilor 20.
  • HiSmile - aparat de albire a dinților care se adresează (în principiu) adolescenților.
  • Triangl - marcă de costume de baie care se adresează adolescenților.

Am putea lua exemple românești dar... mai bine nu! :)

Dacă arunci un ochi la exemplele din domeniul modei (sunt câteva mărci de lux care fac presiuni puternice în cadrul marketingului de influență), și te limitezi la cele în care acestea au un succes real în vânzări, vei observa faptul că acestea tind să fie cele către linia marginală de lux sau articole cu prețuri relativ mici, comercializate pentru cumpărătorii de la sfârșitul adolescenței/începutul anilor 20.

Evident, există și excepții! Dar în general, domeniile în care se înregistrează cel mai mare succes sunt cele care se adresează adolescenților și celor puțin peste vârsta adolescenței.

Pentru a fi clar, acest lucru nu este neapărat un lucru rău! La urma urmei, există multe canale de marketing care au o eficiență mai mare în cadrul anumitor grupuri demografice:

  • Radioul pentru cei care fac naveta cu mașina (sau lucrătorii la birou)
  • Pliantele pentru persoanele cu vârsta de peste 55 de ani
  • ... etc

În plus, mulți dintre comercianți se încadrează ei înșiși în această categorie de vârstă (HiSmile din lista de sus - a fost fondată de un individ de 20 de ani). Un fel de a spune: chiar ei sunt victime ale societății!

Dar de ce marketingul de influență funcționează mai bine cu aceste categorii de public?

  • Oamenii în adolescență/începând cu 20 de ani tind să fie mai impresionabili decât (să zicem) oamenii de 40 de ani.
  • Oamenii la această vârstă tind să fie mai impulsivi. (util dacă un agent de marketing încearcă să convingă pe cineva să treacă direct de la o mențiune despre ceva pe Instagram la o achiziție; poate că acest lucru se datorează angajamentelor)
  • Oamenii la această vârstă nu s-au stabilit încă pe anumite mărci - ei sunt în proces de experimentare.

Primul dintre aceste motive tinde să fie zona în care marketingul de influență nu mai aduce bucurie, ci se transformă în exploatare: alegerea unei ținte în mod special pentru că este impresionabilă, folosirea influencerilor pe care aceștia îi urmăresc intens și crearea unui produs conceput pentru a exploata acest lucru.

Un foarte bun exemplu la nivel mondial este Kim Kardashian, încurajându-și adepții să cheltuiască 30 dolari pe acadele (cele recomandate, evident) pentru a-și suprima pofta de mâncare, în scopul de a obține un abdomen plat.

Cine plătește pentru reclamă?

Kim Kardashian a fost plătită pentru acea reclamă, dar nicio sursă de știri nu a întrebat cu adevărat "cine anume o plătește?".

Când te gândești la asta și la motivul pentru care au ales-o în mod special pe Kim Kardashian, pare un pic dubios:

Kim a fost aleasă pentru că are un profil uriaș, dar și pentru că o mare parte din baza ei de urmăritori se încadrează în categoria adolescenților "sensibili la marketingul de influență".

Aceștia sunt cei care, în esență, au plătit-o pe Kim Kadashian să facă asta:

Aceștia sunt directorii de la "Synergy CHC". Aceștia cumpără sau lansează mărci care vizează creșterea prin intermediul marketingului de influență.

Unul dintre marile lor succese este că au cumpărat un brand numit 'Flat Tummy Co' în anul 2015, de la un cuplu australian (Tim & Bec Polmear) pentru 10 milioane de dolari australieni, și l-au împins mai departe până la 1,5 milioane de urmăritori pe Instagram.

Au avut un mare succes cu 'Flat Tummy Tea', s-au împins în alte câteva branduri (unul numit 'Sneaky Vaunt' - un articol conceput pentru a fi vândut pe piața wonderbra).

Acadelele pentru suprimarea apetitului sunt noul lor produs cu marjă mare de profit și, bineînțeles, îl promovează prin aceeași tactică care a funcționat bine pentru ceai.

Cu alte cuvinte: Kim Kardashian este un mare magnet de trafic social și, prin urmare, toate site-urile de știri se concentrează pe asta.

Adevărul poveștii este mult mai greu de explicat - prin urmare nimeni nu a acoperit faptul că cei care încearcă să vândă adolescentelor "abdomen plat cu ajutorul acadelelor" este de fapt un grup format din 4 bătrâni din Maine care pur și simplu exploatează aceasă latură.

Oamenii sunt liberi să mănânce așa cum doresc, să vrea să arate așa cum doresc, să cumpere ceea ce doresc și, de fapt, să promoveze - în limitele legii - produsele așa cum doresc.

Dar, dacă acceptăm faptul că marketingul funcționează și reușește să schimbe comportamente, este păcat că acești 4 bătrâni din Maine au ales să plătească pe cineva cu o influență uriașă pentru a convinge adolescentele că abdomenele plate ar trebui să fie una dintre prioritățile lor majore, pentru a vinde pungi de acadele de 30 de dolari.

Concluzie

Influencerii pot schimba radical fața afacerii tale - în bine sau în rău - depinde de ceea ce alegi.

Probabil cea mai eficientă metodă este să folosești influcencerii pentru conștientizare (brand awarness) iar vânzarea dfirectă să o faci prin Google Ads, Facebook Ads.

Indiferent că ai hotărât să lucrezi cu influenceri sau nu,
Sellfy îți dorește mult succes!

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Ghiduri