Landing Page (pagină de destinație) este denumirea dată paginilor din magazinul tău online pe care clienții ajung pentru prima dată!
Banii investiți în publicitatea plătită sunt inutili dacă trimiți un trafic excelent către pagini de destinație proaste/greșite.
Un potențial client care ajunge pe o pagină de destinație care crează confuzie (sau este percepută greșit) ar putea să nu se mai întoarcă niciodată. Prima impresie este de durată, știm cu toții asta!
Asta înseamnă că arunci banii pentru a atrage potențiali clienți către produsele tale - doar pentru a epuiza aceste perspective pentru ca apoi s-o iei de la zero.
Adevărul este că până și unele dintre cele mai mari afaceri au pagini de destinație teribile. Este o problemă comună dar se poate rezolva cu pagini de destinație care sunt concepute conform publicului țintă.
Designul paginilor de destinație constă în elementele vizuale (dar și cele scrise - descrierea de produs) care alcătuiesc o pagină web optimizată pentru a converti vizitatorii în clienți și a încuraja achizițiile repetate (clienți care comandă în mod repetat).
Simplitatea aspectului vizual, textul orientat spre beneficii și imaginile de înaltă calitate ale produselor sunt trei dintre principalii piloni de ghidare către un design convingător al paginilor de destinație.
{{TOC}}
Pagini de destinație în funcție de nevoile publicului
Deși mulți recomandă tipizate (template-uri) pentru paginile de destinație cu o conversie mai mare, acestea sunt menite să fie un punct de plecare bazat pe publicul țintă și pe nevoile sale unice.
Testele care trebuie făcute privind conversia pentru a obține informații de bază este o parte esențială a configurării paginilor de destinație pentru a avea succes. Testele de conversie include lucruri precum:
- testarea utilizatorilor
- analiza sursei de trafic
- copytesting
- sondaje
Deseori, majoritatea uită că pagina de destinație este o parte a unui parcurs mai mare al vizitatorului (care ar trebui să devină client - adică să plaseze/finalizeze comanda). Drept urmare, ajung să piardă timp modificând lucruri "strălucitoare" care nu contează cu adevărat (designerii știu exact despre ce este vorba - când clienții au pretenții de design la pixel).
Există mulți alți factori, în afară de pagina de destinație în sine, care influențează procesul decizional al utilizatorului - totul, de la sursa anunțului (și dispozitiv) până la nivelul de conștientizare și motivație.
Cu cât înțelegi mai bine aceste aspecte, cu atât mai mari sunt șansele de a lua deciziile corecte și de a crea pagini de destinație care să facă într-adevăr mai mulți utilizatori să finalizeze o comandă (unicul scop al afacerii tale).
Analiza traficului și a dispozitivelor (mobil, tabletă, desktop/laptop)
Construirea unei pagini de destinație în funcție de dispozitivul cu care cumpără cineva este o modalitate de a începe cercetarea conversiilor.
Google Analytics este o unealtă excelentă pentru a te ajuta să descoperi de unde provine traficul și să afli ce tip de dispozitiv folosește/preferă publicul tău țintă atunci când finalizează o comandă.
Dacă majoritatea clienților folosesc un dispozitiv mobil (ceea ce este cazul, în zilelor noastre), ai dori să optimizezi paginile de destinație pentru o experiență excelentă pe mobil.
Sau, dacă afli că, clienții preferă desktop-ul (sau laptop-ul), vei fi mai bine echipat pentru a construi o pagină de destinație care să îmbunătățească experiența desktop.
Evident, este recomandat să analizezi și mai profund traficul, pentru a înțelege de pe ce platformă au venit oamenii (TikTok, Facebook, articol de blog etc).
Elementele unui design convingător
Ai captat atenția unui potențial client! Perfect! Acum ai la dispoziție doar câteva secunde pentru a transmite ceea ce face ca brandul și produsele tale să fie unice.
Transmiterea acestor lucruri este o sarcină relativ complicată deoarece trebuie făcută în doar câteva cuvinte sau imagini și este probabil mult mai dificil atunci când un potențial client are puțin context despre marca/brand-ul (afacerea ta).
În timp ce performanța va depinde de o multitudine de factori (publicul țintă, tipurile de produse pe care le vinzi), menținerea unui design general al paginii simplu poate ajuta la direcționarea vizitatorilor către informațiile pe care dorești cel mai mult să fie văzute.
Cât de important este design-ul?
Ar trebui să te concentrezi asupra fluxului de informații pe întreaga pagină, în loc să te concentrezi exclusiv pe proiectarea pentru partea de sus și de jos a paginii.
Majoritatea vizitatorilor nu vor face scoll
Partea de top a unei pagini web este vizibilă fără a face scoll și variază în funcție de dispozitivul pe care vizitatorul îl utilizează (telefon, tabletă, etc) - variază în funcție de dimensiunea ecranului de la un model la altul. În general, pliul este de 600 de pixeli din partea de sus a ferestrei unui browser.
Nu toți vizitatorii vor derula dincolo de această parte de sus a paginii pe desktop sau mobil. Statisticile spun că între 50% și 85% dintre vizitatori nu fac scroll.
Deoarece procentul de vizitatori care trec efectiv dincolo de top-ul paginii este atât de scăzut, mulți recomandă o strategie de design bazată pe două părți: ce incluzi în conținutul de deasupra și ce incluzi după el.
Importanța ierarhiei informației
Indiferent de ceea ce funcționează cel mai bine pentru clienții tăi, vei dori întotdeauna să fii atent la tipul de text și conținut pe care îl pui în partea de sus a oricărei pagini de destinație.
Încercarea de a înghesui conținut în partea de sus (top-ul paginii) poate sabota având ca rezultat o experiență foarte aglomerată care copleșește vizitatorul cu prea multe informații.
Marketerii ar trebui să se gândească mai puțin la parta de jos (în special din punct de vedere al design-ului - se pierde inutil foarte mult timp) și mult mai mult la ierarhia generală a informațiilor, inclusiv la fluxul de conținut de pe pagina de destinație.
Se recomandă să reflectezi la următoarele întrebări pe măsură ce construiești paginile de destinație. Răspunsurile vor depinde de înțelegerea pe care o ai despre călătoria globală a utilizatorului publicului țintă (vezi pâlnia de vânzări) și de rolul pe care ai dori să îl joace pagina de destinație.
- Pagina de destinație răspunde la întrebările corecte și abordează barierele corecte?
- Gestionează așteptările și urmărește respectarea "promisiunilor" făcute în sursa de publicitate?
- Furnizează conținutul în ordinea corectă și crează un impuls către obiectivul de conversie?
Testarea paginilor de destinație
Odată ce ai paginile de destinație și un trafic semnificativ care intră în magazinul tău online, poți începe să faci teste de tip A/B pe diferite părți ale designului paginii de destinație pentru a te asigura că se convertește la cea mai mare rată posibilă.
Testele tip A/B sunt de fapt minim 2 variante ușor modificate (ale aceleiași pagini de desinație) pentru a urmări care aduce mai multe rezultate. Asta înseamnă optimizarea ratei de conversie.
În ciuda a ceea ce crede mulțimea, nu este vorba doar de găsirea celui mai performant slogan.
Scopul testelor nu este acela de a dovedii opinii ci, mai degrabă, pentru a contesta strategia sau pentru a testa ipoteze legate direct de problemele clienților sau de oportunitățile de afaceri.
Concluzie
Pe măsură ce dezvolți diferite blocuri de design, nu uita că fiecare dintre ele face parte din povestea paginii de destinație. Nu ai citi un capitol dintr-o carte fără să înțelegi cum se leagă acesta de întregul context al cărții (pur și simplu nu ar avea sens).
Este fel cu fiecare pagină de destinație din magazinul tău.
Atunci când construiești elementele paginii de destinație, ar fi indicat să faci o verificare a coeziunii pe măsură ce le asamblezi. Se simte fluxul paginii ca și cum ar fi o narațiune completă care spune povestea produsului? Elementele se simt dezarticulate?
Această ultimă verificare permite să muți blocurile sau să modifici textul înainte de a lansa public pagina.
Libertatea pe care o ai pentru a constui aceste pagini, depinde de platforma de comerț online! Majoritatea nu-ți oferă această libertate iar dacă o oferă, trebuie să cunoști programare.
Motiv pentru care există platforma ecommerce Sellfy: creezi design-ul paginilor doar din mouse, în cateva momente! Toate elementele de design Sellfy sunt unice și create de către seniori cu 20 ani experiență în domeniu (având peste 15.000 de template-uri premium vândute în marketplace de profil).