Marketing afiliat: vinde mai mult fără riscuri

  • 10 minute citit
marketing afiliat

De ceva vreme ai un magazin online iar acum te gândești la marketing afiliat în România, cauți pe internet păreri despre marketing afiliat - adică te documentezi! Perfect!

Desigur, ai muncit din greu pentru crearea site-ului de comerț electronic și ai trecut prin labirintul PPC (Pay Per Click - plata la click), publicitatea pe rețelele sociale și multe altele. Atunci s-ar putea să fii ușurat să știi că există oameni care `vor să te ajute` să-ți vinzi produsul. Bine ai venit în lumea marketing-ului afiliat.

Marketing-ul afiliat este îmbrățișat de către mulți antreprenorii deoarece pur și simplu nu există riscuri.

În esență, vei avea mai mulți oameni de vânzări, toți lucrând pe bază de comision.

Nu le plătești absolut nimic până când aceștia fac o vânzare, așa că le dai un procent din banii pe care s-ar putea foarte bine să nu-i fi văzut niciodată fără ei.

Există o întreagă industrie în marketingul afiliat unde cei care cred că pot să vândă (dar nu au un produs propriu de vândut), vând produse și servicii pentru alte firme/companii.

Te afli aici deoarece ai produse de vândut! Atunci hai să vindem!

Platforme de luat în considerare

Pentru a da startul la marketing-ul afiliat, evident, ai nevoie de platformele disponibile. Hai să vedem care sunt printre cele mai importante platforme din România care oferă servicii de marketing afiliat, sau similar.

Cu unele platforme de marketing afiliat vor exista costuri însă în mare parte merită deoarece se acoperă. Nu este o promosiune sau un îndemn - va trebui să testezi deoarece depinde enorm de nișa și produsele vândute!

Platforma eMag

Desigur, eMag este un marketplace însă face exact același lucru pe care-l face orice rețea de marketing afiliat: percepe un comision din tot ceea ce se vinde!

Dacă ești dispus să renunți la o parte substanțială din profitul tău și să te concentrezi pe volum, poate ar trebui să iei în considerare cel mai mare marketplace din România: eMag.

Foarte mulți vând produse pe eMag chiar de la început, imediat după ce și-au creat magazinul online (unii vând acolo și fără magazin propriu - chiar dacă este foarte riscant).

În cazul eMag este mai mult un parteneriat de tip B2B (Business to Business) decât o simplă afacere de afiliere, așa că verifică cu atenție cifrele înainte de a te arunca - eMag are anumite categorii cu comisioane foarte mari.

Profitshare

Iată profitshare cum se laudă singuri:

Profitshare este cel mai bun aliat pentru businessurile care vor să crească pe termen lung în ritm susținut.

Afiliații și advertiserii Profitshare urmăresc rezultate direct măsurabile. Platforma Profitshare a fost construită astfel încât bugetele investite de către advertiseri să fie mereu în corelație directă cu rezultatele obținute.

Scopul nostru este de a sprijini businessurile online prin oferirea unei soluții de comunicare și promovare eficiente, ușor de adoptat. Focusul produsului nostru este generarea de vânzări și lead-uri!

Obiectivele partenerilor noștri sunt realizate prin intermediul unui mix de promovare divers.

– Profitshare

Despre ei este clar - este platforma de marketing afiliat cu cele mai mari vânzări din România. La ei se află giganți precum eMag, Flanco, etc.

2performant

Este un sistem vechi iar pentru a fi direcți, iată cum se laudă singuri:

Credem cu tarie in democratizarea marketingului si in marketingul de performanta.

Asta inseamna ca marketingul online poate deveni accesibil oricui are cunostintele potrivite, iar efortul va fi intotdeauna rasplatit pe masura rezultatelor.

Sustinem noua clasa de profesionisti independenti si de antreprenori vizionari. Aceste doua categorii pot lucra impreuna pentru a revolutiona mediul de business online din prezent.

Misiunea noastra este de a face sa se intample aceasta democratizare si sa asiguram sistemul potrivit si transparent de performance marketing. Suntem aici sa cream si sa mentinem spatiul perfect de intalnire a specialistilor din online cu antreprenorii.

Ne ghidam zilnic activitatile dupa criteriile de performanta, integritate, transparenta, focus, de knowledge share si de inovare continua.

Si da, suntem extrem de competitivi...

– 2Performant

Probabil acum vine întrebarea: Ai recomanda 2performant?

Personal, nu recomand nimic nimănui - ți le punctez iar tu le testezi și după aceea alegi!

Succesul depinde de nișă și de produsele pe care le vinzi.

Cei care-ți promovează produsele prin această tehnică de marketing afiliat, vor să facă la rândul lor bani - așa că vor fi selectivi cu produseler pe care le vor promova - nu o lua niciodată personal deoarece chiar nu este!

Găsește singur

Faptul că nu avem prea multe platforme/servicii pentru afiliere, nu înseamnă că este sfârșitul lumii!

Foarte multe firme/companii caută în mod direct indivizi doritori de a le vinde produsele iar pentru asta să primească un comision.

Este foarte similar cu influcencerii - de fapt, chiar asta și sunt, chiar dacă e vorba de un site/blog, nu neapărat conturi pe rețelele de socializare!

→   Psihologia culorilor în marketing

Produsul ideal/corect pentru marketing afiliat

Înainte de a porni pe drumul către un program de afiliere de succes, asigură-te că produsul de bază este unul excelent.

Asigură-te că magazinul tău online arată bine, că prețurile sunt corecte și că oferi un nivel de servicii adecvat.

Cu toții știm că prima impresie contează enorm și este de durată!

Pune totul la punct înainte de a căuta afiliați, deoarece aceștia sunt comercianți experimentați și s-ar putea să nu mai ai o a doua șansă de a face o "primă impresie".

Agenții de marketing afiliat își pot alege dintre ofertele pe care să le promoveze.

Deci, dacă produsul tău nu strălucește sau dacă magazinul tău online pare amatoricesc (majoritatea sunt astfel, motiv pentru care există platforma ecommerce Sellfy), atunci pur și simplu vor trece direct pe lângă tine, vor trece la următoarea ofertă.

→   Măsurători e-mail marketing: Cum măsori sănătatea campaniilor

Marketing afiliat nișat

Atunci când te orientezi către afiliați, este întotdeauna recomandat să urmărești și o nișă, deoarece există atât de multă concurență pentru categoriile principale, încât te vei lupta cu jucători importanți.

Ai putea ajunge în mod inevitabil să ai un număr mai mic de afiliați, deoarece vor fi prea multe opțiuni dacă lucrezi într-un domeniu larg. De exemplu:

  • Auto = domeniul larg
  • Jante auto = nișă restrânsă

Așadar, chiar dacă în magazinul tău online vinzi câte puțin din toate, în marketing afiliat poți avea succes din secțiunile nișate ale magazinului tău (exemplu: jante auto) - nu încercând să vinzi tot ce ai, prin toți afiliații existenți - pratic asta înseamnă să fugi după mai mulți iepuri și să nu prinzi niciunul.

Poți găsi mai mulți parteneri pe măsură ce vă faci oferta din ce în ce mai relevantă pentru fiecare afiliat și vi beneficia, de asemenea, de publicul lor de nișă (public țintă, interesat de ceea ce tu vinzi).

Dacă site-ul/blog-ul unui afiliat are trafic considerabil, înseamnă că s-a stabilit ca expert și publicul este, fără îndoială, fidel. Asta înseamnă că poate vinde produsele de nișă mult mai ușor.

De asemenea, trebuie să vii cu materiale publicitare convingătoare.

Facilitează afiliaților să vă vândă produsul cu o varietate de bannere publicitare, șabloane de e-mail și postări gata făcute pentru rețelele sociale (dacă este posibil).

Ar fi de preferat ca ei să aibă cât mai puțină muncă pe care s-o depună.

→   Email Marketing: soluții gratuite pentru campaniile tale

Nu te opri din marketing afiliat (odată intrat)

Odată ce ai intrat în acest domeniu, ar fi de preferat să nu încetezi să lucrezi la programul de marketing afiliat. Nicăieri altundeva nu vei căpăta o experiență atât de solidă! Din păcate, în România nu este ca afară însă se poate face treabă și aici, într-o oareare măsură!

În afară, există afiliați care fac zeci de mii de dolari pe lună (da, ai citit bine) - doar din marketing afiliat, promovând produse pe blog.

Așadar, poți învăța pe parcurs lecții valoroase și este pur și simplu o afacere bună să continui să speculezi și să extragi noi perspective.

Adoptă aceeași abordare față de programul de marketing afiliat ca și cum tu însuți atragi noi clienți.

Tratează-i pe afiliații ca pe niște clienți și vei constata că vor lucra mai bine în numele tău.

Și nu uita niciodată: întotdeauna să fii o persoană corectă!

Așadar, dedică o parte din marketingul de conținut căutării de noi afiliați, asigură-te că promovezi intens ofertele prin comunitățile de marketing (la un moment dat, chiar ei te vor găsi pe tine - trebuie doar să existe persistență și răbdare).

Rămâi activ în grupurile și forumurile de marketing afiliat și veți găsi o mulțime de oameni dispuși să facă munca grea pentru tine (uneori ai putea fi uimit).

S-ar putea să ți se pară că nu ai timp să îi urmăriți cu adevărat pe acești oameni atunci când lucrezi la propriul marketing, dar pur și simplu trebuie să-ți faci timp.

Dacă ai o armată de oameni care vând pentru tine, atunci te vei bucura de toate beneficiile venitului pasiv și poți chiar să-ți reduci din propriile eforturi.

Nu spun că ar trebui s-o faci - spun doar că este posibil!

Tratează-i pe afiliați ca pe niște clienți

Cu toate acestea, nu trebuie doar să cauți persoanele potrivite!

Asigură-te că programul de afiliere este configurat corect. Dacă ai o pagină de destinație care colectează adresa lor de e-mail, atunci asigură-te că primesc o confirmare de tip opt-in cu aspect profesional, cu ajutorul unui furnizor de e-mail precum Mailchimp (sau orice altceva preferi).

Apoi, trimite un e-mail de bun venit, arătă-le cât de bine funcționează programul tău, include mărturii/feedback de la partenerii tăi de bază și oferă link-uri care să arate programul de afiliere în acțiune.

Crează o pâlnie de vânzări completată cu e-mailuri de follow-up.

Cei care se ocupă de marketingul afiliat sunt zburători, iar durata lor de atenție este scurtă, așa că asigură-te că ții legătura cu ei în mod automat și că le oferi fiecare șansă și fiecare motiv să colaboreze cu tine.

Apoi păstrează-i prin comunicare constantă (email-ul este suficient) - povești de succes de la alți afiliați și noi oferte pe care le pot împinge către audiența lor.

Fii disponibil! Oferă afiliaților un număr de telefon la care te pot contacta, precum și contactele tale din social media.

Pe de o parte, îi liniștește că au de-a face cu oameni adevărați și, pe de altă parte, le va permite să te contacteze direct și să rezolve problemele fără a le face publice și a-ți crea probleme.

Plătește-ți afiliații

Așadar, care este ultimul truc pentru un program de afiliere excelent?

Probabil există sute de trucuri și sfaturi, imposibild de aplicat tot ceea ce există pe internet!

Un program de afiliere bun este o formă de artă în sine.

Ultimul nostru truc pentru această zi este unul extrem de important: plătește-ți afiliații și plătește-i bine.

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Marketing