Elaborarea unei campanii de marketing prin e-mail este unul din cei mai importanți pași atunci când ne gândim la e-mail marketing. Email-ul încă are cea mai mare rată de conversie în mediul online, așa că nu are voie să lipsească!
Unul dintre cei mai importanți factori este cum să măsori succesul campaniei tale și cum să folosești aceste date pentru a îmbunătăți următorul e-mail pe care îl trimiți clienților tăi.
Ca propietar de magazin online, trebuie să măsori performanța campaniilor tale de email și să le optimizezi, dacă dorești succes de la magazinul tău!.
În acest articol vom evidenția împreună cele mai importante măsurători pe care trebuie să le cunoaștem pentru afacerea noastră.
{{TOC}}
Email marketing: top 5 măsurători
Așadar, hai să vedem împreunp care sunt cele mai importante măsurători fără de care nu ar trebui să pornim o campanie de e-mail. Este chiar simplu!
Deschide-ți un magazin online Sellfy: plătești doar pentru cât folosești - fără abonament lunar sau alte obligații. Ai 100 produse în magazin, plătești doar pentru 100 produse, nimic în plus! Fără taxe ascunse precum costuri adiționale pentru numărul de comenzi!
1. Rata de livrare
Rata de livrare arată procentul de e-mailuri trimise care au fost livrate cu succes unui destinatar. Această măsurătoare este una dintre primele urmărite odată ce un e-mail a fost trimis.
Dacă ai o rată de livrare ridicată înseamnă că lista de e-mailuri este validă și că e-mailul se află în căsuța de primire a clientului tău. Dar dacă începi să observi că rata de livrare scade, acest lucru ar putea însemna că ai fost blocat.
Urmărește obținerea unei rate de 99%
Dacă rata de livrare este de mai mică de 97%, atunci verifică modul în care colectezi adresele de e-mail. Află mai multe despre construirea unei liste de e-mail.
2. Rata de deschidere
Rata de deschidere este procentul de destinatari care au deschis email-ul pentru a-l citi. Această măsurătoare este determinată în funcție de conștientizara brand-ului sau de modul în care subiectul email-ului este conceput.
Urmărește obținerea unei rate de 20%
Există multe modalități de a îmbunătăți rata de deschidere a email-ului prin teste de tip A/B a momentului de trimitere sau a diferitelor subiecte care captează atenția și stârnesc curiozitatea.
3. Rata de click (CTR = Cick Through Rate)
Rata de click este procentul celor care au deschis emai-lul iar apoi au dat click pe un produs sau un link pe care-l sugerezi în email.
Aceasta evaluează doi parametri într-unul singur, numărul de persoane care au deschis e-mailul și numărul de clicuri. Mulți folosesc acest parametru pentru a măsura succesul general al campaniei.
Urmărește obținerea unei rate de 3.5%
Asigură-te că, conținutul pe care îl creezi este relevant pentru publicul tău. Pe lângă trimiterea unui email la momentul potrivit, un apel puternic la acțiune care să includă un stimulent (de exemplu, o reducere) și optimizarea pentru mobil sunt alte câteva sfaturi.
4. Rata de conversie
Rata de conversie a unui email reprezintă procentul de abonați care au efectuat o anumită acțiune (de exemplu, o achiziție). Acesta este unul dintre cei mai importanți parametri ai unei campanii de email, deoarece, de obicei, acesta este obiectivul general.
Urmărește obținerea unei rate de minim 2%
Există o varietate de modalități de a-ți îmbunătăți rata de conversie, cum ar fi adăugarea unei reduceri în subiectul email-ului, un design receptiv pentru mobil și un CTA (Click To Action - să determine clientul să facă click) clar care să permită cititorilor tăi să știe cu ușurință unde să efectueze acțiunea specifică pe care dorești să o facă.
5. Rata de dezabonare
Rata de dezabonare reprezintă procentul de utilizatori care au renunțat la o listă de abonați după ce a fost trimisă o campanie de email.
Urmărește obținerea unei rate de cel mult 0.5%
Pentru a menține acest indicator la un nivel scăzut, poți testa frecvența email-urilor și poți păstra conținutul digerabil și relevant. Când vorbim despre frecvența email-urilor ne referim la numărul de ori de câte ori le trimiți email-uri abonaților tăi.
Aceștia nu vor să primească vești de la tine în fiecare zi, așa că este important să integrezi acest aspect în strategia ta încă de la început. Acest lucru merge mână în mână cu relevanța și digestibilitatea.
Concluzie
Acum că ai o listă de indicatori de măsurat, este important să-i urmărești în mod constant deoarece ai vrea să-ți optimizezi campaniile, în timp.
Deoarece rata de conversie prin email este momentan una mare, ai vrea să profiți la maxim de ea, atât timp cât încă mai merge (o bună perioadă va merge, cu siguranță).
Dacă vei obține o rată de conversie de 2%, înseamnă că este una bună. Majoritatea magazinelor onlline (deci nu vorbim de email) au o rată de conversie de maxim 1% - adică din 100 vizitatori doar unul cumpără! În cazul campaniilor prin email, rata de conversie poate fi cel puțin dublă!