Optimizarea imaginilor la produsele din magazin au o foarte mare importanță.
Atât imaginile produsului cât și prețul acestuia, nu vor scăpa niciodată nevăzute de către vizitatorul magazinului (potențialul client).
Chiar dacă ai un conținut de calitate la produsele din magazin, nu toți vizitatorii citesc conținutul text al produsului. Conținutul de calitate la produse ajută enorm dar nu toată lumea citește!
Poate se vor uita peste specificațiile de bază dar în general vizitatorii știu ce specificații tehnice are un produs, sunt puțini cei care comandă un produs doar pentru că l-au văzut accidental!
Este motivul pentru care rata de upsell este undeva la 5% (5% din cei care plasează o comandă iar rata conversiei celor care plasează o comandă este de 1-2% din totalul vizitatorilor. Deci acel procent de 5% upsell este în realitate din procentul 1-2%).
Prin urmare, suntem ființe vizuale iar imaginile unui produs nu vor scăpa nevăzute. De aceea, optimizarea imaginilor de produs au o importanță foarte mare.
{{TOC}}
Imaginile copiate
Majoritatea magazinelor copiază imaginile de la alte magazine existente sau folosesc imaginile distribuite de producător. Culmea ironiei este că cei mai mulți dintre cei care copiază imaginile altor magazine, ei de fapt copiază niște imagini distribuite gratuit de către producător/furnizor.
Exact asta sunt magazinele online din ziua de azi: niște copii ale altor copii!
Fiind toate la similare, clienții vor alege strict în funcție de preț, logic! Altceva nu este nimic nou pentru a le atrage atenția! Imaginile copiate nu vor fi indexate nici măcar de către Google (nu că ar avea importanță, rata de conversie din Google Images nu e mai mare de 0.001% - cu greu putem considera pierdere).
Imaginile de calitate
O imagine de calitate poate fi și una oferită de produccător/furnizor, în ciuda faptului că și restul magazinelor le au! Da, ai citit bine! O imagine poate fi modificată astfel încât să arate diferit de restul magazinelor.
Un fundal diferit (de regulă este alb) poate face diferența. A se observa în aceste 3 exemple cum Sellfy poate folosi exact aceeași imagine în moduri diferite.

Imaginile proprii
Sunt puține magazine care își iau în serios afacerea și fac propriile poze la produse. Investiția nu este deloc mare iar calitatea finală este mult peste orice poate oferi o imagine gratuită (evident). Poți achiziționa un cort foto la prețuri accesibile.
Prețuriule variază între 120 Lei și 500 lei. În loc de cameră foto dedicată (precum DSLR) se poate folosi telefonul mobil, dacă este unul modern.
Camera foto a unui telefon mobil din zilele noastre este superioară sau foarrte aproape ca din punct de vedere al caliătății unei camere foto DSLR de acum 5-8 ani, spre exemplu.
Iată câteva exemple de cort foto, foarte util la crearea propriilor imagini de produs (click pentru mărire).



Se găsesc pe Google sub denumirile:
Dimensiunea imaginilor
Desigur, Sellfy redimensionează automat imaginile dar în același timp le și optimizează, astfel încât dimensiunea lor este cu 50-70% mai mică. Cu Sellfy nu este nevoie de optimizarea imaginilor înainte de la încărca în panoul de administrare dar pentru alte platforme ar putea fi necesar.
Poți folosi unelte care să facă automat această optimizare precum Imageoptim pentru Mac sau Caesium pentru windows. Probabil ar fi o idee bună ca înainte de a încărca imaginile să le redimensionezi, dacă sunt exagerat de mari (durează mai puțin upload-ul).
Imagini gratuite și de calitate
Acum nu facem referire la imaginile pentru produse. Despre imaginile produselor am discutat mai sus dar mai avem imagini și în pagina home a magazinului sau chiar în blog, nu-i așa? Chiar și acele imagini contează!
În pagina home a magazinului există slider și/sau casete dedicate unde poți folosi imagini.
Slider-ele sunt adesea `rotative` și pot avea un impact vizual plăcut. Dacă nu ai observat până acum, pe acest blog folosim imagini gratuite de pe unsplash.com.
Toate imaginile pe care legăsești acolo sunt 100% gratuite, chiar și pentru scopuri comerciale! Le poți folosi fără probleme și nu te obligă nimeni să specifici de unde le ai.
Imaginile de pe unsplash sunt foarte mari, au o foarte bună calitate. Deoarece sunt mari, va trebui să le redimensionezi înainte de a le folosi pe Sellfy - orice platformă are o limită pentru upload-urile de imagini.
Noi folosim chiar și pe acest blog o rezoluție standard a imaginilor de 1920px (width) pentru imaginile de tip landscape și 1080px (width) pentru imaginile de tip portret (extrem de puține aici pe blog, aproape deloc).
Platforma Sellfy redimensionează apoi rezoluțiile mai mici pentru mobil, etc și le optimizează pentru viteză (Sellfy are servere dedicate pentru procesare și stocare imagini).
De cele mai multe ori, va fi necesar să editezi imaginile - motiv pentru care ai nevoie de unelte pentru editarea imaginilor.