Optimizarea magazinului online înseamnă optimizarea ratei de conversie, adică mai multe vânzări! Fără vânzări nu ai profit - este exact ceea ce nu-ți dorești!
Te-ai întrebat vreodată care sunt cele mai importante pagini din magazinul tău online care determină vizitatorul să plaseze o comandă? Aceste pagini determină succesul afacerii tale!
Optimizarea magazinului online are o importanță majoră deoarece este unicul mod de a converti vizitatorii în clienți (ceea ce numim optimizarea ratei de conversie)! Nu te poți gândi la o afacere online fără aceste optimizări deoarece ele sunt cele care-ți aduc vânzări.
Dacă dorești să deschizi un magazin online, sau dacă ai deja unul, hai să vedem împreună care sunt cele mai importante pagini și cum le putem optimiza.
Cum optimizez un magazin online?
Iată cele mai importante pagini într-un magazin online, exact în ordinea lor:
- Pagina de produs
- Pagina listării produselor (categorie)
- Pagina home
- Coșul de cumpărături
- Pagina de plată
- Pagina de mulțumire (ultima pagină după ce comanda a fost plasată)
Fără o optimizare corectă a acestor pagini, magazinul tău o să vândă foarte puțin, spre deloc!
Nu facem referire la optimizarea pentru motoarele de căutare (cu toate că este la fel de important). Facem referire la optimizarea internă a celor mai importante pagini ale unui magazin online, din punct de vedere uman (psihologic). Este tot optimizarea ratei de conversie deoarece, într-un final, scopul este ca un vizitator să finalizeze o comandă.
Vrei să știi cum rezolvă Sellfy aceste probleme?
Vrei un magazin online care vinde?
Înainte de a discuta fiecare punct în parte, Sellfy este unica platformă ecommerce proiectată de la zero special pentru a rezolva astfel de probleme.
Majoritatea platformelor ecommerce au o rată foarte mică de conversie deoarece nu sunt optimizate special pentru clienții tăi! Un magazin online trebuie constant optimizat în funcție de trendul psihologic deoarece ființele umane sunt dinamice, în continuă schimbare.
Dar vezi tu, majoritatea platformelor ecommerce (sau agențiilor de dezvoltare web) îți oferă un magazin care rămâne în timp exact cum l-ai primit iar în câteva luni se pierde trend-ul psihologic, trebuie să pompezi constant bani în actualizarea design-ului, opimizărilor. Asta dacă au fost inițial optimizate din punct de vedere psihologic, majoritatea nici nu au această noțiune - evident, programatorii nu sunt și psihologi (se cere tot mai mult de la ei în materie de programare, dar nu și psihologie)!
Sellfy este unica platformă ecommerce care include: actualizări constante ale elementelor de design ce sunt testate pentru o rată ridicată de conversie și în timp ajustate, în funcție de trendul psihologic - nu vei mai avea niciodată un magazin online învechit, nu vei mai plăti niciodată designeri și programatori!
Asta înseamnă un magazin online optimizat care vinde!
1. Pagina de produs
Pagina de produs este cea mai importantă pagină din magazinul tău online, motiv pentru care trebuie acordată o atenție deosebită atunci când se face optimizarea magazinului! Este motivul pentru care am dedicat unele articole:
Pagina de produs este locul în care clientul ia decizia dacă va cumpăra de la tine produsul, pe baza informațiilor și imaginilor pe care magazinul tău le are în această pagină.
Un cumpărător poate ajunge pe o pagina produsului din diferite alte pagini ale magazinului, din blog sau chiar din link-uri externe (link-uri din e-mail, din google, etc).
De exemplu, un vizitator poate porni de pe pagina home și să dea click acolo direct pe produs (se întâmplă destul de rar dar se întâmplă). Sau poate ajunge din categorie în pagina de produs. Este posibil să fi dat click pe un link dintr-un e-mail promoțional, să fi căutat direct de pe pagina principală sau să fi ajuns prin intermediul unui motor de căutare.
Așadar, pagina produsului trebuie să se ocupe de toate tipurile de vizitatori. De exemplu, vizitatorii din Google pot ajunge fără cunoștințe anterioare despre site, așa că pagina cu detaliile produsului trebuie să se adreseze oricărui tip de vizitator. Informațiile produsului și modul în care sunt prezentate au o foarte mare importanță.
Iată câteva caracteristici și informații cheie care vor varia de la un comerciant cu amănuntul. De exemplu, un magazin online fashion va depune mai mult efort pe imaginile de produs (eventual și video) decât pe informații despre produse.
- Imagini și video Imaginile pot prezenta produsele în lumini atractive (fashion, bijuterii etc.) sau pot ajuta la transmiterea rapidă a informațiilor cheie (cum ar fi numărul de porturi USB pentru un laptop).
- Informații despre produs Este bine să transmiți punctele cheie ale produsului, cât mai simplu de înțeles: dimensiune, material, detalii tehnice etc. Multe magazine aleg să evidențieze punctele cheie în mod vizibil, cu informații mai detaliate prezentate mai jos pe pagină.
- Prețul Este indicat ca orice reduceri sau oferte aferente să fie evidențiate în pagina produsului, alături de informațiile cu privire la livrare și retur. Aceste informații sunt importante în decizia clientului de a cumpăra și ar trebui să fie vizibile sau ușor accesibile pe pagina produsului.
2. Pagina listării produselor (categorie)
Aceste pagini sunt de fapt acele categorii, subcategorii sau chiar pagina cu rezultatele căutării, atunci când un vizitator caută un produs specific.
Aceste pagini au scopul de a ajuta clienții să găsească exact ceea ce caută într-un timp cât mai scurt. Filtrele din categorii pot fi de ajutor în acest sens deoarece ajută clientul să restrângă numărul de produse - de exemplu după culoare, mărime, etc.
De exemplu, dacă te afli într-un magazin online fahion și cauți o pereche de blugi, filtrele din pagina categoriei te pot ajuta filtrând după marcă, culoare și mărime. Nu va trebui să cauți manual printre sutele sau chiar miile de produse existente în categoria respectivă. Nimeni nu o face.
În acest exemplu, pagina listării produselor este acolo pentru a ajuta clientul să-și restrângă alegerea și să găsească perechea de blugi care se potrivește cel mai bine cerințelor sale.
Pagina trebuie să prezinte produse, astfel încât cumpărătorii să poată vedea informațiile cheie dintr-o dingură privire, ceea ce-i ajută să decidă și, în multe cazuri, să le ofere instrumentele de care ar putea avea nevoie pentru a-i ajuta să-și restrângă decizia/căutarea.
În exemplul de mai sus, se poate observa cum cumpărătorii pot adăuga mai multe filtre pentru a restrânge și a face selecția lor de produse mai relevantă sau pot elimina unele filtre dacă văd mai puține rezultate și doresc să verifice diferite mărci, caracteristici sau intervale de preț.
Filtrele de categorie pot funcționa bine pentru magazine cu game mari de produse, precum și pentru produse cum ar fi laptop-urile deoarece au o multe specificații de luat în considerare. Este important să păstrezi filtrarea relativ simplă, astfel încât să nu devină o distragere a atenției sau chiar un obstacol în calea achiziției. În ciuda a ceea ce crede majoritatea, prea multe filtre pot dăuna!
Detaliile produsului prezentate în categoriile magazinului sunt mai degrabă o "mini pagină de produs", prezentând informațiile cele mai importante pentru decizia clientului de a cumpăra.
Există și abordări diferite. Pentru magazinele de electronice, prezentarea tehnică contează mai mult decât imaginile, în timp ce magazinele fashion trebuie să acorde mai multă importanță imaginilor.
Așadar, produsele în categorii trebuie să conțină prețul redus (dacă există reducere de preț), discount-ul aplicat în lei sau procentual (motiv psihologic) iar titlul să fie cât mai scurt posibil dar să conțină cele mai importante detalii!
3. Pagina home
Ar putea fi un șoc pentru mulți! Pagina de home este vizitată accidental în 99.99% din cazuri, datorită obiceiului de a da click pe logo! Tinde spre zero numărul celor care vizitează pagina home cu intenție, pentru a căuta un produs!
Așadar, dacă ai obsesia de a-ți aranja pagina home a magazinului tău cu o mulțime de bizbizuri, bannere, imagini, etc - sunt doar o obsesie care te ajută extraordinar de eficient să arunci timpul vieții la coșul de gunoi!
Deciziile de cumpărare directă nu sunt luate pe pagina de pornire, dar sunt totuși importante. Acest lucru se datorează faptului că există trafic care intră în continuare pe site prin această pagină, în timp ce poate fi, de asemenea, un punct în care cumpărătorii se reorientează, poate făcând clic înapoi la pagina de pornire după ce au vizualizat alte pagini.
Pagina home poate fi totuși folosită cu succes afișând istoricul navigării și chiar recomandări în funcție de produsele/categoriile pe care vizitatorul le-a vizitat deja. Sellfy are implementat Machine Learning (unii numesc "Inteligență Artificială" însă este fals) pentru a învăța ceea ce caută clienții în funcție de navigare și produsele deja comandate de alți clienți (produse de interes) - un algoritm oarecum complex.
Tot în pagina home poți evidenția câteva produse familiare/generale care au reducere de preț.
Această pagină este precum introducerea unei cărți: nimeni nu o citește dar unele persoane o scanează vizual poate-poate privirea găsește ceva interesant!
4. Coșul de cumpărături
Dacă un vizitator a adăugat un produs în coșul de cumpărături, este clar că au intenția de a cumpăra produsul respectiv! Această pagină reprezintă puntea dintre pagina produsului și finalizarea comenzii.
Coșul de cumpărături al unui magazin online poate fi o oportunitate de a vinde și alte articole folosind sugestii, numite și Cross-Sell (sau vânzare încrucișată).
De asemenea, reprezintă o șansă pentru cumpărători de a verifica conținutul coșului de cumpărături și de a face modificări (de cantitate, de adăugare a unui cupon de reducere, etc).
Majoritatea doar adaugă produsul în coșul de cumpărături dar nu finalizează comanda! De fapt, este o foarte mare problemă pentru toate magazinele online existente - chiar și pentru cele gigant precum Amazon.
Prin urmare, unii clienți se pot întoarce mai târziu să finalizeze comanda (un procent extrem de scăzut) sau se pot folosi email-urile pentru recuperare însă problema lor este că, clienții nu erau autentificați când au adăugat produsele în coș - deci nu există o adresă de e-mail la care să se trimită notificări!
Așadar, pagina coșului de cumpărături trebuie să fie extrem de simplă, să nu inducă nici cea mai mică confuzie unui client deoarece de aici el trebuie să meargă către ultimul pas: plata cu cardul sau doar finalizarea comenzii (dacă este ramburs).
Vrei un magazin online care vinde?
5. Pagina de plată
Este cunoscută sub denumirea de "checkout".
Odată clientul ajuns la casă (checkout), înseamnă că și-a făcut timp și a depus efort pentru a alege un produs iar acum a ajuns la punctul final de cumpărare. Din perspectiva unui propietar de magazin online, multe pot merge rău în acest moment. În medie, 70% până la 80% dintre coșurile de cumpărături sunt abandonate.
În mod ideal, politicile de returnare, termenele de livrare și costul total ar trebui să fie clare înainte ca un client să ajungă la casă (formularul de plată), fiind deja comunicate prin intermediul paginilor de produse, eventual afișate link-urile lor și în pagina coșului de cumpărături.
Partea bună în România este că nu este obligatoriu codul poștal. Este o mare problmă în SUA deoarece codul poștal este obligatoriu iar clienții deseori greșesc!
Pot exista o mulțime de alte motive pentru care un client nu finalizează comanda - chiar și motive de design (motiv pentru care Sellfy este o platformă premium). Nu există răspunsuri corecte sau greșite, este vorba despre ceea ce funcționează cel mai bine pentru un magazin online în ceea ce privește tranzacțiile finalizate și valorile comenzilor.
În linii mari, dacă procesul de finalizare a unei comenzi nu induce confuzie, astfel încât clientul să parcurgă toți pașii într-un mod cât mai fluid, rata de conversie va crește.
Cu toate acestea, există un echilibru de găsit, deoarece pot exista mici compromisuri (precum vânzarea încrucișată - Cross-Sell), care pot contribui la creșterea valorilor comenzilor (rata de conversie nu este totul).
6. Pagina de mulțumire (ultima pagină după ce comanda a fost plasată)
Aici clienții primesc o confirmare a comenzii și o mulțumire pentru că au ales să facă cumpărături din magazinul tău.
Această există pentru a asigura clienții că au cumpărat ceea ce trebuie, așa că poate ar fi o idee bună să existe un rezumat al achiziției, costurile și detaliile cheie, cum ar fi termenele de livrare.
Este, de asemenea, un loc în care clienții pot fi deschiși pentru a primi informații și/sau opțiuni suplimentare. Aici ai deja atenția cumpărătorului, așa că poți profita la maximum de acest lucru.
Așadar, pagina de mulțumire a magazinului este chiar ultima pagină după ce o comandă a fost finalizată:
- clienții sunt asigurați că au cumpărat ceea ce trebuie.
- au făcut o achiziție și sunt dispuși să primească orice/toate informațiile suplimentare sau opțiunile tale
Cum poți profita de atenția clientului în acest punct?
- Crearea unui cont pentru viitoarele cumpărături
- Instalarea unei aplicații (dacă magazinul are)
- Încurajează-l să scrie un review
- Solicită feedback cu privire la experiența lor în magazin
- Încurajează distribuirea socială și recomandările către prieteni și familie.
- Afișează informații cheie despre produse, cum ar fi ghiduri de mărimi pentru fashion sau linkuri către ajutor general pentru produse.
- Recomandare de produse adiacente. De exemplu, dacă a comandat o pereche de blugi, recomandă-i curele pe care să le folosească cu perechea respectivă de blugi (Cross-Sell)
Ce să nu faci?
- Afișarea de produse similare celor pe care tocmai clientul le-a achiziționat - riscant deoarece clientul se poate răzgândi cu privire la comanda tocmai finalizată în caz că va observa un alt produs mai avantajos/bun/potrivit.
Concluzie
Acum știi care sunt cele mai importante pagini ale magazinului tău online. Chiar dacă nu vei urma recomandările noastre, cel puțin știi unde să faci cele mai importante optimizări pentru a obțoine cât mai multe vânzări!
Sellfy optimizează constant aceste pagini, urmărind comportamentul tuturor clienților din toate magazinele. Dacă nu ai platformă ecommerce Sellfy, probabil va trebui să discuți cu cei care ți-au construit magazinul online!
Dacă deja ești cu Sellfy, nu ai nici cea mai mică grijă deoarece totul este constant optimizat și adaptat din mers!