Optimizările de bază ale unui magazin online

  • 10 minute citit
optimizari de baza

Deoarece optimizările unui magazin sunt foarte importante, trebuie acordată o atenție deosebită pentru a genera rezultate satisfăcătoare! Vei pierde vânzări fără un magazin optimizat!

Din punct de vedere tehnic, o companie de dezvoltare a magazinelor online este în fruntea listei, deoarece toată lumea aleargă către magazinele de online pentru a-și îndeplini nevoile de bază, în mod special de când a zibucnit pandemia. Un magazin de comerț electronic trebuie să fie perfect din toate punctele de vedere, delicatețea acestuia este asociată cu milioane de persoane online disponibile pe web.

Când vine vorba de a discuta despre factorii care pot adăuga frumusețe magazinului, există o mulțime de lucruri de pus în listă. Probabil veți ignora câteva aspecte critice sau ar putea fi probleme de care nu sunteți momentan conștienți. Împachetarea lor într-un întreg poate duce la un magazin optimizat (atât pentru clienți cât și pentru Google), care poate ajuta la generarea de rezultate profitabile.

{{TOC}}

Cum să-ți optimizezi magazinul

Cu toate că aspectul joacă un rol extrem de important (motiv pentru care Sellfy oferă un teme cu aspect premium), multe elemente dincolo de acesta poate contribui la valorificarea maximă a afaceri tale online. Foarte multe magazine sunt lente (Google pune mare accent pe viteză) sau design-ul este unul plictisitor (de regulă învechit, ar trebui un design care respectă trendul psihologic), sau chiar și paginile de produse să nu aibă cponținut de calitate ori imagini neatrăgătoare, motiv pentru care unii propietari de magazine aleg să-și facă singuri pozele. Indiferent de motive (deoarece pot fi mai multe), o abordare inteligentă este unica rezolvare pentru ca afacerea să aibă profit, nu doar să existe pe o linie de plutire!

URL-uri simple

Sellfy este optimizat "din fabrică" în aces sens! URL-uril esrte de fapt adresa din browser! Aceasta trebuie păstrată în format cât mai simplu de reținut și de identificat. Sellfy a renunțat până și la prefixele gen /blog/ pentru a păstra URL-urile cât mai aproape de rădăcina domeniului. Ca exemplu, poți observa url-ul acestui articol. URL sau Link sunt aceleași lucruri.

Pagina produsului

În ziua de azi, oamenii sunt foarte grăbiți, nu că ar trebui să prindă trenul sau avionul! Societatea ne-a antrenat astfel încât să facem totul în grabă! Așadar, vizitatorii vor vizualiza pagina produsului în grabă! Dacă nu are acel "wow", oricaât de mic ar fi el, va pleca în câteva secunde sau va adăuga produsul în coș fără să finalizeze comanda (o foarte mare problemă pentru majoritatea magazinelor online). Conținutul produsului este și el foarte important, în special pentru clienții serioși (nu sunt mulți dar sunt) care citesc cea ce este scris! Conținutul de calitate la produse poate aduce un plus de încredere!

Este de ordin tehnic însă trebuie precizat: Schema.org poate ajuta Google să înțeleagă pagina produsului mult mai rapid și corect! Nu toate platformele au implementat acest lucru însă poate fi extrem de util! Sellfy are implementat, nu trebuie să-ți faci griji! Markup Schema este strict legat de Google, nu are nici o legătură cu vizitatorii (este invizibil pentru ei).

→   Google Core Web Vitals pentru ecommerce

Google search console

Este cunoscut și ca "Google webmaster tools"! Google search console Poate fi de un foarte mare ajutor. Poți urmări erorile paginilor (motiv pentru care nu recomandăm să ștergi produsele ci doar să le pui pe "inisponibil"), poți urmări cum apar paginile în google, cum se prezintă site-ul pe dispozitive mobile și multe alte lucruri extrem de utile. Nu este prea mult de vorbit despre el deoarece nu are impact asupra vizitatorilor, este doar o unealtă folosită adițional!

Creșterea vitezei paginii

73% dintre vizitatori vor ieși de pe un site conceput prost și vor intra pe unul conceput bine, pentru finalizarea unei comenzi online.

– Google

Viteza unui magazin online este extrem de importantă, motiv pentru care avem un articol dedicat! Este recomandat să citești articolul legat de viteza unui magazin online (dacă nu ai făcut-o deja) deoarece chiar este probabil cea mai important aspect legat de SEO! Google ține cont la secundă de viteza magazinului! Sellfy este conceput de la zero pentru SEO (este un fapt, nu o promisiune), viteza fiind unul din factorii cei mai importanți, motiv pentru care are servere dedicate de cache, pe lângă optimizările obsesive din spate!

Internetul este acum precum o arenă de lupte! În această arenă cu creștere rapidă, se dorește tot mai multă viteză, totul să funcționeze instant. Dacă magazinul se încarcă în mai mult de 3 secunde, acordați beneficii competiției deoarece clientul se duce pe un alt magazin! Este o problemă comună ca magazinele spă se încarce greu datorită modului în care sunt construite (platforma în sine, baza de date, etc). Este motivul pentru care Sellfy a trebuit spă fie construit de la zero deoarece platformele existente sunt extrem de slabe, lente și nu tocmai scalabile (ca performanțe)!

Telefonul mobil

Telefonul mobil a întrecut laptop-ul! Nu este niciun secret! Mulți vizitatori finalizează comanda de pe laptop dar vizita inițială este de pe mobil în proporție de aproximativ 62% conform statisticilor. Dacă viteza magazinului pe un laptop este problematică, pe telefon este și mai și deoarece optimizarea imaginilor joacă un rol foarte important! Majoritatea magazinelor sunt responsive (site-ul este adaptabil în funcție de rezoluție) dar dimensiuea imaginilor este aceeași pentru toate dispozitivele: mobil, tabletă, desktop. Acest lucru face ca magazinul să se încarce lent pe mobil deoarece trebuie să încarce o imagine mare, folosită în mod normal pe laptop. Prin urmare, imaginile trebuie redimensionate și încărcate special pentru dispozitivul respectiv!

Navigare prietenoasă

Dacă informațiile nu sunt suficient de clare pentru a fi înțelese dintr-o singură privire, există o mare probabilitate ca oamenii să-l părăsească în 2-3 secunde. Cea mai bună practică este să vă asigurați că meniurile trebuie să fie clar organizate și foarte simplu. Nu este un limbaj tocmai adecvat dar este cu siguranță cea mai bună metodă: "ca pentru proști"! Sau mai bine spus: să fie imposibil de a crea confuzie! Simplu, curat, obiectiv! De fapt, de ce ar trebui să fie un meniu complicat?

Ar trebui să mai existe opțiuni rapide pentruplată rapidă și foarte intuitive deoarece clienții se răzgândesc extrem de ușor. După cum am mai spus, conversia celor mai multe magazine online este de cel mult 1%! Neglijența poate alunga clienții!

Abandonarea coșului de cumpărături este cea mai mare problemă a tutror magazinelor online, la nivel global! Este un fel de trend ca vizitatorii să adauge produse în coș iar apoi să părăsească magazinul! Pare a fi un fel de "like" (dă like și fugi). Toți propietarii magazinelor online își distrug neuronii pentru a rezolva această uriașă problemă dar se pare că nu există rezolvare. Până și notificările prin email sunt ineficiente deoarece vizitatorii nu ajung până în punctul în care să-și introducă adresa de email, deci nu ai cui să trimiți email!

Sellfy este unic (nicio altă plaformă nu mai procedează astfel) deoarece testează psihologic fiecare element pentru conversii iar apoi implementează pentru toți clienții instant, gratiut, aceste update-uri sunt parte din platformă! Dacă ești membru Sellfy, pentru tine nu este o noutate! ;)

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Optimizari