Marketing înseamnă psihologie! Dacă vrei o afacere profitabilă, trebuie să cunoști psihologia culorilor astfel încât să poți aplica în afacerea ta online.
Dacă spui altora că marketing-ul este de fapt manipulare, devine foarte incomod. De fapt, asta este în realitate: te folosești de tehnici psihologice pentru a ajunge în buzunarele clienților. Fără aceste tehnici nu vinzi nimic - ceea ce ne duce la faptul că și clienții doresc să fie manipulați (este un fapt dar nu discutăm despre asta).
Pentru a crește rata conversiilor în magazinul tău online, ai nevoie de tactici de marketing bine puse la punct! Cel puțin trebuie să testezi pentru a afla ce funcționează pentru afacerea ta.
Psihologia este unul dintre cele mai importante aspecte din marketing pe care cu toții avem tendința să-l trecem cu vederea. De la mesaje la culoare, micile detalii vă pot convinge fie să cumpărați, fie să plecați.
{{TOC}}
Psihologia culorilor în marketing
Știați că culoarea reprezintă 85% din motivul pentru care ați achiziționat un anumit produs? Sau că reclamele colorate din reviste sunt recunoscute cu 26% mai mult decât reclamele alb-negru?
Cel puțin așa spun statisticile! Este, în orice caz, îndoielnic faptul că în ziua de azi, o reclamă alb-negru este mai greu de recunoscut decât una color. Ceea ce mă duce cu gândul să cred că aceste statistici sunt din vremea comunismului.
Elementele psihologice merg și mai adânc când te uiți la semnificațiile specifice ale culorilor.
Așadar, cum ar trebui să folosești culoarea în strategiile tale de marketing? În primul rând prin testare, nici nu ar mai trebui pomenit acest lucru!
Culoarea albastru
Dacă folosești culoarea albastră pe produsele tale, aceasta le va oferi clienților tăi un efect calmant.
Culoarea negru
Negrul, pe de altă parte, oferă clienților tăi un sentiment de exclusivitate. Este motivul pentru care mărcile de lux au folosit adesea această culoare.
Culoarea verde
Verdele conotă idei precum natural și mediu. Având în vedere utilizarea sa largă la semafoare, sugerează ideea de mergi/mișcare înainte. Verdele este, de asemenea, foarte folosit în acest moment, fiind nuanța aleasă a multor site-uri web - greu de stabilit cum s-a întâmplat asta.
Culoarea roșu
Roșul comunică entuziasm, pasiune, sânge și avertisment. De asemenea, este folosit ca și culoare pentru oprirea la semafoare. De asemenea, roșul este cunoscut pentru a atrage ochiul. În general, nu este folosit ca și culoare pentru buton aproape la fel de des ca verdele.
Câteva statistici utile
Niciodată nu trebuie luate ca bătute în cui, niciun fel de statitici, indiferent de unde provin ele. Sunt totuși foarte utile deoarece cu ajutorul lor putem avea o bază, un punct de plecare.
Așadar, să vedem ce spun "experții în marketing" cu privire la culori.
- 85% din cumpărători spun că au fost influențați de culoare pentru a cumpăra un produs
- 66% nu vor achiziționa un propdus dacă nu există în culoarea preferată
- reclamele color sunt cu 26% mai ușor de recunoscut decât reclamele alb-negru
- culoarea crește recunoașterea unui brand/marcă cu 80%
- 90% din achizițiile online sunt infliențate de factorul vizual (motiv pentru care Sellfy este o platformă premium de comerț online)
Culori care pot ajuta la cheltuit
- Verde - atrage mințile "eco"
- Negru - sofisticare
- Albastru - încredere, dependență
- Portocaliu - corectitudine și accesibilitate
- Burgund - bogăție, rafinament
Culori de evitat
- Gri - este o culoare neutrală. Poate fi interpretată ca fiind singurătate și tristeșe
- Negru - chiar dacă este considerată o culoare de "sofisticare", mai reprezintă frica și moartea
- Roz deschis - este o culoare foarte mult orientată caătre sexul feminin, motiv pentru care transmite slăbiciune
- Ablastru - are efecte de calmare
- Maro - folosită fără o altă culoare în combinație, transmite plictiseală
Combinații de culori
- Albastru + Portocaliu + Negru - clienți impulsivi
- Albastru + Verde - clienți care se încadrează în buget
- Roz + Albastru + Roșu - clienți trandiționali/obișnuiți
→ Pâlnia de vânzări (sales funnel): ce este și cum se folosește?
Este psihologia o dogmă?
Pentru a profesa în acest domeniu (ca psiholog sau ca psihiatru), trebuie să înveți și să aplici ceea ce scrie în cărți! La fel ca oricare alt doctor! Nu faci cum te taie pe tine capul! Dacă susții altfel decât scrie în cărți, nu vei obține licența de a profesa.
Problema este că statisticile spun așa:
- 29% din psihiologi au gânduri de sinucidere
- 62% din psihiologi au stări de depresie
- 4% din psihiologi chiar se sinucid
Situația este și mai neagră în psihiatrie dar nu o mai lungim cu acest subiect. Observi? Situație neagră! :)
Aparent, psihologii chiar cred ceea ce au învățat din cărți! Motiv pentru care aplică pe ei însiși tacticile învățate. Problemele se pot dizolva complet, instant și definitiv dar nu prin analiza trecutului! Vom avea un articol dedicat pentru asta!
Așadar, când vine vorba de a aplica tactici psihologice în marketing, trebuie să ai mare grijă ce anume aplici, când și de ce! Niciodată să nu dai crezare la tot ceea ce găsești pe internet sau în cărți! Întotdeauna testează! O minte sceptică este o minte inteligentă.
Concluzie
Ca întotdeauna, nu putem generaliza aceste rezultate pentru toate situațiile. Nu putem bate în cui "culoarea X este pentru website-ul tău"!
Există situații în care o culoare mărește rata de conversie în comparație cu alte culori, în ciuda a ceea ce crede toată lumea. Layout-ul general al unui website influențează enorm, motiv pentru care o culoare "nepotrivită", ar putea să se potrivească mult mai bine.
Așadar, testează și vezi ce culoare mărește rata conversiilor pentru magazinul tău online. Până la urmă, scopul unui magazin este să vândă, oricât de mult ai dori tu să aibă o culoare specifică! Niciodată nu te atașa de astfel de lucruri! Testează și rămâi cu ceea ce funcționează!