Backlink-urile sunt încă necesare în SEO. Indiferent că ești începător în optimizare pentru motoarele de căutare sau ești avansat, poate veni momentul în care să ai nevoie de backlink-uri pentru tine sau pentru clienții tăi!
Offsite-SEO este o altă denumire pentru exact același lucru!
Backlink-urile au rolul de a crește autoritatea magazinul tău în ochii Google! Poate fi un magazin online, un simplu blog - nu are importanță, noi vom păstra expresia de "magazin online" deoarece Sellfy este o platformă ecommerce premium!
Hai să aflăm împreună ce sunt mai exact backlink-urile, la ce ajută și cum putem obține backlink-uri de calitate! Acest articol este o continuare pentru ghid-ul nostru SEO: optimizare pentru motoare căutare.
Ce este un backlink?
Un backlink este un link către magazinul tău online. Ai vrea ca alte website-uri web să-ți recomande magazinul printr-un link!
Motoarele de căutare precum Google, iau baclink-urile în serios deoarece sunt precum recomandările! De exemplu, dacă dorești să te angajezi, o scrisoare de recomandare de la fostul tău șef te poate ajuta foarte mult!
Dacă ai avea mai multe scrisori de recomandare, ai avea o bonitate foarte mare, așa-i? Exact la fel pentru Google: cu cât ai mai multe backlink-uri, cu atât bonitatea (credibilitatea) ta este mai mare!
Paginile cu un număr mare de backlink-uri tind să aibă clasamente ridicate în motoarele de căutare organice (Google).
→ Crearea unui magazin online de la A la Z
Importanța unui backlink
Un backlink este precum un vot pe care ți-l acordă un alt website!
Aceste voturi indică motoarelor de căutare: "Acest conținut este valoros, credibil și util".
Cu cât magazinul tău online are mai multe "voturi", cu atât se va clasa mai sus în Google și în alte motoare de căutare.
Pentru un magazin online înseamnă mai multe vânzări!
Înainte de Google, cel mai folosit motor de căutare era Yahoo! Când Google a fost creat, a ținut cont de aceste backlink-uri, motiv pentru care era capabil să ofere rezultate mult mai precise utilizatorilor, în comparație cu Yahoo! Backlink-urile au format baza algoritmului original al Google (cunoscut sub numele de PageRank).
De-a lungul anilor, Google a făcut nenumărate modificări în algoritm, unele variabile le-a eliminat complet (precum meta kweywords) însă backlink-urile au rămas printre cei mai importanți factori!
Backlink-uri de calitate
Atenție mărită! Nu orice backlink este de calitate! Există agenții SEO care cer sume mari dar oferă backlink-uri de foarte slabă calitate!
Dacă vrei ca magazinul tău să apară printre primele rezultate în Google, trebuie să obții backlink-uri de calitate! Nu toate backlink-urile sunt la fel!
Un singur backlink de calitate poate fi mai puternic decât 1.000 de backlink-uri de slabă calitate! Este un fapt, nu o presupunere!
Există multe agenții SEO care oferă pachete advertoriale pe website-uri mari precum Forbes, Advărul, Evenimentul zilei, etc! Un advertorial înseamnă că se va scrie un articol cu laude, contra unei sume! De exemplu, contra sumei de 300 euro, Forbes poate publica pentru tine un advertorial care-ți laudă vânzările, magazinul, etc.
Ei bine, aceste link-uri sunt aproape inutile pentru tine (în plus, Google nu permite să cumperi link-uri - este ilegal)! Aceste backlink-uri pot aduce trafic în ziua respectivă dar nu va avea valoare pentru Google deoarece nișa acestor site-uri nu se opotrivește cu nișa magazinul tău!
Backlink-urile de valoare sunt backlink-uri care vin de pe website-uri din aceeași nișă și au autoritate în nișa respectivă! Sunt cel mai greu de obținut!
Poți avea adevertoriale pe astfel de website-uri (Forbes, Adevărul, etc) în scopuri de marketing (brand awarness)! Dar sunt inutile pentru strategia SEO!
Hai să vedem ce este un backlink de calitate!
1. Să provină de pe website-uri de încredere, cu autoritate
Google stabilește autoritatea unui website în funcție de mai multe criterii, printre care: vechimea domeniului, traficul pe care-l are zilnic, cât timp petrece un vizitator pe acel website și câte pagini vizuazliează, backlink-urile pe care și el le are la rândul lui!
Ai prefera un backlink de pe eMag sau de pe un blog oarecare?
Și Google gândește la fel!
De fapt, Google aplică exact aceleași reguli pe care le aplicăm noi în viața de zi cu zi!
Acest concept poartă numele "Domain Authority" (autoritatea domeniului).
Cu cât un site are mai multă autoritate, cu atât mai multă autoritate poate transmite magazinului tău prin intermediul unui link!
Mai simplu spus: o scrisoare de recomandare are mai multă valoare dacă vine de la un director al unei companii foarte cunoscute, și nu al unei companii necunoscute.
Când un link vine de la un site cu autoritate, Google pune multă greutate pe el. De fapt, se poate observa o creștere a traficului imediat după ce link-ul a fost adăugat.
2. Backlink-ul să conțină cuvinte cheie utile
Backlink-ul este de fapt un link de tip text! Poate fi și un buton de tip "click aici" însă valoarea contextuală este aproape nulă!
Un text de tip link se mai numește și "text ancoră"!
În general, ai vrea ca link-urile să aibă un text de ancorare care să includă cuvântul cheie țintă.
Testele SEO au demonstrat o corelație între textul ancoră bogat în cuvinte cheie și clasamentele mai înalte pentru acel cuvânt cheie.
Anteție! Nu exagera cu textul ancoră bogat în cuvinte cheie! Google Penguin este un filtru antispam și poate aplica penalizări dacă va detecta că încerci să-l manipulezi!
Google Penguin filtrează site-urile web care folosesc strategii de creare de linkuri de tip "black hat" - adică ilegale. Sunt exact link-urile de tip advertorial, despre care am pomenit deja mai sus (articole plătite în Forbes, Adevărul, etc)!
Google Penguin verifică în mod special site-urile care construiesc backlink-uri cu text de ancorare cu potrivire exactă (deoarece sunt cele mai frecvente).
De exemplu, dacă vrei să-ți optimizezi magazinul pentru cuvintele cheie "jante auto" iar link-urile de pe alte site-uri sunt exact pe cuvintele "jante auto", pentru Google este un semn că dorești să manipulezi!
Cuvintele pe care se va pune link-ul, trebuie să fie variate. De exemplu:
- jantele noastre auto
- jante de calitate
- cumpără jante de vară
- consultă oferta de jante auto
- ... etc
Google înțelege contextual, nu-ți face griji! Important este să variezi, să pară cât mai natural - ca și cum oamenii vorbesc natural despre tine, nu ca și cum ar fi fost instruiți cum să vorbească despre tine! Este chiar atât de simplu!
3. Website-ul să fie din aceeași nișă
În viața reală, dacă dorești recomandări în domeniul nutriției, te duci la un nutriționist, nu la un mecanic auto!
Google dorește să vadă legătură între magazinul tău și site-ul care te recomandă!
Imagineaază-ți că magazinul tău comercializează produse pentru fitness: suplimente, produse Yoga, etc. Google va pune foarte multă greutate pe link-urile care vin de pe website-uri din aceeași nișă: fitness, culturism, yoga, etc.
4. Backlink-ul să fie de tip "Dofollow"
Atunci când un link conține rel="nofollow"
, înseamnă că nu dorește să transfere autoritate magazinului tău! Dofollow înseamnă link fără această instrucțiune (în programare se numește "atribut rel").
Altfel spus: o persoană autoritară pomenește despre tine dar în același timp menționează fără răutate "nu recomand".
Astfel de link-uri sunt inutile pentru o strategie SEO! La fel ca și advertorialele, ar putea fi bune într-o strategie de marketing (brand awarness) dar sunt nule pentru Google!
De ce există rel="nofollow"
? Ei bine, un backlink este extrem de important în algoritmul Google și din acest motiv, vrea să știe ce link-uri să excludă atunci când se calculează poziția magazinului tău în Google! Atributul nofollow
este inventat/impus de Google iar scopul final este acela de a oferi rezultate cât mai relevante când tu cauți ceva pe Google!
Cârcotașii spun multe cu privire la acest atribut însă cu toții vrem rezultate cât mai precise atunci când căutăm ceva în Google!
În septembrie 2019, Google a anunțat două noi atribute care oferă modalități suplimentare de a ajuta Google să identifice natura diferitelor linkuri.
Așadar, acestea sunt atributele:
- nofollow - nu transferă autoritate
- noopener - similar cu nofollow plus câteva reguli de securitate
- sponsored - necesar pentru link-uri de afiliere
- ugc - user-generated content (conținut publicat de vizitatori - comentarii în blog, review-uri, etc)
5. Backlink-ul să fie de la un website care nu a mai pus link către tine
Când un website pune un link către magazinul tău, este suficient unul singur! Poți avea mai multe dar este precum frecția la picior de lemn!
Indiferent că ai un singur backlink sau 1000, valoarea lor totală va fi ca pentru un singur backlink, dacă vin de la acealași website/domeniu.
Există o excepție: backlink-urile să fie către pagini diferite din magazinul tău!
Spre exemplu, dacă vrei să ca două produse diferite din magazinul tău să urce în rezultatele Google, atunci ar avea sens să ai două backlink-uri diferite către aceste două pagini de produse. Însă nu te aștepta la rezultate notabile, ca și cum ar fi două domenii diferite!
Este de preferat să ai backlink-uri care vin de la website-uri diferite! Valoarea transferată este mult mai amre!
→ Rată conversie: Cum optimizezi rata de conversie în 2024
Cum obțin backlink-uri?
Desigur, poți avea propriile tale idei pentru a obține backlink-uri. Originalitatea va rămâne întotdeauna în picioare, indiferent că este vorba de SEO sau altceva.
Totuși hai să vedem care sunt cele mai comune tactici.
1. Ghost Post
Această metodă implică să contactezi propietarii site-urilor, și să discuți cu ei în vederea publicării unui articol! Majoritatea site-urilor au deja un blog, este foarte ușor în ziua de azi!
Website-urile trebuie să fie din aceeași nișă, să nu uiți! Evident, nu vorbim despre competitorii tăi, ei cu siguranță te vor refuza! Va trebui să găsești blog-uri și site-uri din aceeași nișă cu magazinul tău! Am discutat deja despre asta!
Cu această metodă poți să-ți imiți competiția, aflând de unde obțin ei backink-uri! Pentru asta poți folosi unelte precum Ubersuggest, Ahrefs sau Semrush. Ahrefs și Semrush sunt cele mai bune unelte însă sunt extrem de scumpe! Nu le recomand pentru început!
Ahrefs - gratuit - backlink checker.
Poți obține gratuit backlink-urile concurenței, fără să-ți faci cont! Nu se compară cu un cont plătit, dar este suficient!
Contactezi propietarii website-urilor (prim email sau formularul lor de contact) și le vei spune respectuos că dorești ca ei să publice în website-ul lor un articol care va conține cel puțin un link de tip "dofollow" către magazinul tău (sau un produs anume).
Fie vei scrie tu articolul, fie îl scrie propietarul. De preferat să-l scrii tu, să conțină minim 1000 cuvinte!
Avantajul tău este că vei obține un link de calitate! Avantajul propietarului este că va avea un articol de calitate, ceea ce contează pentru Google! Așadar, toată lumea căștigă!
S-ar putea ca unii să-ți ceară ceva în schimb - bani, un serviciu un produs pe care-l comercializezi, etc. Unii o fac gratuit dar nu toți!
Vei obține multe refuzuri sau nu ți se va răspunde deloc! Rata de conversie pentru această metodă este 1-5%. Dar merită deoarece backlink-urile vor fi extrem de calitative - sunt din aceeași nișă! Un astfel de backlink face cât 1000 de alte nișe!
2. Conținut de calitate în blog-ul magazinului
Am mai discutat despre importanța blog-ului pentru magazinul tău!
Este unicul loc unde poți crea articole de calitate excepțională, consistente și foarte deatliate! Când spun calitative, fac referire la articole extrem de utile pentru vizitatorii și clienții tăi!
Pot fi tutoriale și ghiduri complete precum este acesta! Important este să fie cuprinzătoare și foarte bine structurate astfel încât cititorii tăi să găsească extrem de interesant și util ceea ce citesc!
Secretul: astfel de articole sunt menționate de către alții!
Este similar cu share-ul de pe Facebook - întotdeauna se face share la ceea ce este interesant! De această dată, articolul tău va fi menționat de propietarii de blog-uri și website-uri din aceeași nișă - tocmai în asta constă frumusețea! Vei avea backlink-uri de calitate! Această metodă este foarte naturală în ochii Google!
În plus, un articol de calitate poate fi share-uit de către alții și pe rețelele de socializare iar în funcție de nișa magazinului tău, poate ajunge viral! Orice este posibil! În orice caz, Google vede semnalul social!
Dacă vei face astfel de articole în blog-ul magazinului tău, nu doar că vei obține backlink-uri de calitate însă tu vei avea conținut de calitate - ceea ce va urca în Google!
Sellfy scrie articole de tip ghid (precum cel pe care-l citești acum) de minim 3000 cuvinte! Cel mai mare ghid are 11.000 cuvinte! Însă degeaba este cantitativ dacă nu este și calitativ! Google va observa asta - ține minte!
Așadar, conținutul este cel mai important pentru SEO, nu doar backlink-urile!
Prin urmare, află ce tip de conținut din nișa ta ar dori oamenii să manționeze, să facă share! Și scrie articole cu acele subiecte! Află ce lipsește din nișa ta, umple acele goluri! Limita este cerul - nu există perfecțiune - motiv pentru care poți îmbunătăți chiar și ceea ce deja are concurența ta (calitativ și cantitativ - dublând în număr de cuvinte - dar să fie obiectiv)!
Foarte puțini scriu articole de calitate! Foarte puțni! Poți face diferența!
3. Link-uri expirate
Această metodă necesită unelte precum Ahrefs, despre care am pomenit mai înainte!
Zilnic dispar/expiră website-uri, unele foarte vechi care au nenumărate backlink-uri!
Așadar, acele backlink-uri sunt în aer, către un website care nu mai există!
Poți contacta propietarii care au backlink-urile respective și le spui despre acest lucru, manționând ca atunci când actualizează să pună link către tine deoarece și tu ai un conținut foarte similar!
Această metodă este utilă și pentru propietar deoarece păstrează conținutul calitativ pentru cititori, cu link-uri utile! Avantajul tău este că beneficiezi de un backlink în strategia ta SEO! Toată lumea are de câștigat!
Unica problemă rămâne prețul Ahrefs.
Există grupuri pe facebook care oferă accces Ahrefs la mai multe persoane contra unei mici sume (5 - 15 dolari). Poartă denumirea de Ahrefs Shared Account.
Am folosit această metodă fără probleme! Uneori nu ține chiar o lună întreagă dar nici nu este nevoie! Vezi și aici.
În locul Ahrefs poate fi folosit și Ubersuggest dar nu este nici pe departe de calibrul Ahrefs! Este un fel de psicuță în comparație cu un tigru!
Uite un model ca exemplu (pe care-l poți folosi, dacă dorești) pentru a contacta propietarii care au baclink-uri către site-uri care nu mai există!
Bună [Nume],
În această dimineață căutam un articol despre [Subiect] și am dat peste postarea dvs.: [Titlul postării].
Am observat că ați menționat într-un link [Numele paginii inexistente] însă acest link nu există (sau domeniul nu mai există).
Iată o captură de ecran a locului în care se află link-ul cu pricina: [Captură de ecran]
Am publicat recent un conținut similar [Link către articolul tău] care ar putea fi un bun înlocuitor pentru link-ul cu pricina.
Sper să fie de ajutor.
O zi excepțională vă doresc!
Cu respect,
[Numele tău]
Rata de răspuns la astfel de email-uri va fi între 1 și 5%. Poate fi mult mai mare dar depinde de foarte multe variabile. Indiferent de rată, vei obține backlink-uri calitative!
4. Reclamații
Când spun "reclamații" nu fac referire la a fi agresiv - nici pe departe. Fac referire la această metodă pe care nu știu cum s-o numesc altfel!
Este foarte simplu și eficient: caută cu ajutorul Google ce website-uri au pomenit numele magazinului tău fără să pună un link!
Trimite-le un email și roagă-i să pună un link! Uite un model ca exemplu:
Bună [Nume],
Îți mulțumesc pentru că ai menționat [Marca ta] în articolul tău [Nume/link articol].
Apreciez cu adevărat!
Te contactez cu rugămintea de a adăuga un link către site-ul nostru, dacă se poate. Vizitatorii ne-ar găsi cu ușurință atunci când citesc articolul tău.
Mulțumesc mult.
O zi excepțională îți doresc!
Cu respect,
[Numele tău]
5. Sabotează-ți concurența
Cea mai urâtă metodă pe care personal (și Sellfy.ro în general) nu o practic dar unii o practică cu succes!
Află ce backlink-uri are concurența ta, în special dacă sunt backlink-uri către articole de blog!
Scrie și tu un articol cu același subiect dar mult, mult mai calitativ, structurat mult mai bine! Chiar dacă este exact același subiect, trebuie să fie original, nu copiat! Nu doar calitativ dar și cantitativ (dublu în număr de cuvinte). În orice caz, concentrează-te pe calitate, nu cantitate!
Dacă articolul este foarte calitativ, va urca natural în Google, indiferent că vei obține sau nu backlink-uri! Adică nu vei munci degeaba, indiferent ce s-ar întâmpla!
Apoi, contactează website-urile respective și spune-le că tu ai un conținut mult mai calitativ, către care ar putea face referire în link-urile lor.
Sunt șanse (chiar dacă nu prea mari) ca ei să modifice link-urile și să le pună către articolul tău! Concurența ta rămâne fără link!
Prin această metodă nu doar că tu obții un link calitativ, dar concurența ta pierde un link calitativ, motiv pentru care concurența este depunctată de Google!
Cam la fel se fură voturile în politică!
Este o metodă care implică violență, un gest care face ca societatea noastră să fie un gunoi exact ceea ce este!
Este alegerea ta dacă o aplici!
6. Infografice
Ei bine, infograficele nu sunt pentru oricine! Dar pot aduce backlink-uri!
Un infografic este mai mult decât informații utile! Este artă!
Un infografic trebuie să aibă o grafică plăcută, modernă și în ton cu informațiile pe care dorește să le transmită!
Așadar, dacă nu ești designer (si nici nu ai un anagjajat/prieten designer), mai bine uită de această metodă!
Este oricum, costisitorare!
Când am nevoie de backlink-uri?
Înainte de toate, conținutul este cel mai important! Degeaba ai backlink-uri către un website gol!
Majoritatea magazinelor online sunt goale - la propriu! Nu au conținut, ele supraviețuiesc strict din reclame Google și Facebook! Au la produse specificații care sunt oricum copiate din alte magazine - motiv pentru care sunt ignorate de Google (conținut duplicat).
Înainte de toate trebuie să te concentrezi pe a crea conținut în magazinul tău - în special în blog, deoarece poți scrie articole calitative de minim 1000 cuvinte. Este foarte important să ai conținut de calitate și la produse dar în blog poți fi mai creativ, mai liber!
Detronarea competiției
Dacă nu ai competiție mare, poți urca în prima pagină din Google și fără backlink-uri! Da, ai citit bine, nu mă interesează ce ți-au promis agențiile SEO contra unei sume! De-asta insist continuu pe conținut de calitate! Condiția este să ai articole mult peste ceea ce oferă concurența ta!
În cazul competiției serioase, fără backlink-uri va fi imposibil să-i detronezi! Chiar și cu backlink-uri, trebuie să ai un conținut calitativ și bine structurat! Domeniul SEO este dur și devine mai dur pe zi ce trece. Doar spartanii mai au șanse!
1. Competiție serioasă: înseamnă articole de calitate (bine structurate și utile) care au și backlink-uri către ele!
2. Conținut bine structurat: înseamnă un conținut ușor de parcurs și înțeles! Dacă vizitatorul este confuz, pleacă făcând click pe butonul "Back" și ajunge înapoi în Google, de unde a venit! Google vede asta!
Asta înseamnă că vizitatorul a petrecut relativ puțin timp pe pagina ta. Pentru Google înseamnă că, conținutul nu a fost suficient de important: fie este de slabă calitate, fie Google l-a înțeles greșit și l-a poziționat în căutări cui nu trebuie. Dacă ai mulți astfel de vizitatori (Bounce Rate), Google va retesta să vadă dacă articolul se potrivește pentru alte cuvinte cheie, pentru altă audiență! Este motivul pentru care vezi articole cum intră și sar din prima pagină! Google nu oferă "locuri de veci" - ci testează constant pentru a păstra cea mai bună calitate în prima pagină!
Dacă același vizitator intră apoi pe pagina concurentului tău și petrece mai mult timp citind un articol similar, ghici cine va avea de câștigat? Prin urmare, doar calitatea detronează competiția! În ziua de azi, calitate înseamnă SEO!
3. Conținut de calitate: înseamnă un conținut obiectiv (fără lălăieli) și ușor de înțeles de către oricine! Expresiile academice le pui deoparte și folosești cuvinte simple, uzuale!
Nimeni nu dorește cuvinte complicate și pompoase, cu excepția profesorilor! Dacă te adresezi strict profesorilor, atunci situația se schimbă!
Profesorii au o imagine de sine foarte specifică, se identifică cu propria lor profesie iar asta se simte în exprimare (la fel cum un polițist se simte de la o poștă).
Dacă ești profesor... îmi pare rău. De fapt nu-mi pare deloc rău - încerc doar să par respectuos, știu că-ți place. :)
Este greu să detronezi o competiție serioasă și necesită timp, chiar dacă și tu vei obține backlink-uri la fel de calitative! Contează mult mai multe, cum ar fi:
- vechimea domeniului
- frecvența actualizării conținutului existent - un conținut lăsat în paragină este precum un ziar de anul trecut
- timpul vizitatorilor petrecut pe o pagină - un conținut bun va reține vizitatorii cât mai mult
- traficul pe care un domeniu îl are - gloată mare înseamnă că pâinea este caldă și bună
- ... multe lucruri mărunte care nici măcar nu depind de tine
Se zvonea la un moment dat că Google are 200 variabile de care ține cont! Nu are importanță câte, sunt oricum multe și nu sunt publice!
Așadar, din moment ce Google spune că pentru SEO conținutul este rege, înseamnă că trebuie să-i pui coroană! Este tot ce poți face!
Backlink-uri pentru un domeniu nou
Backlink-urile pot fi utile când domeniul este nou - accelerează urcarea în Google, care în mod normal durează minim 6 luni (pentru o nișă cu o competiție spre medie)! Primele 6 luni vei avea trafic organic spre zero, până când Google indexează și poziționează conținutul pe care-l scrii. În acest timp, Google află despre ce este site-ul tău, testează să vadă în ce nișă te încadrezi, care subnișă este mai potrivită, etc!
De preferat să scrii un articol pe zi de minim 1000 cuvinte, până vei ajunge la 100 articole! Apoi poți rări la 2-3 articole pe zi. Într-un final poți ajunge la un articol pe săptămână dar să updatezi articolele vechi care au trafic serios - niciodată nu le lași în paragină.
Pare exagerat dar nu este! O faci sau nu o faci, e simplu!
Nimeni nu o să-ți spună asta pentru că nimeni nu o face, cu excepția celor din marketing afiliat care fac mii/zeci de mii de dolari pe lună din articole de tip review!
SEO-ul nu este pentru oricine iar 99% din agențiile SEO din România sunt... nici nu ar trebui să existe!
Evită agențiile SEO
Nu vreau să denigrez pe nimeni (nu o fac nici măcar cu propria competiție).
Aici fac referire strict la agențiile SEO care oferă servicii Off-Page (adică backlink-uri). Nu fac referire la serviciile SEO de tip On-Page (se ocupă de optimizarea internă). Sunt două lucruri total diferite, chiar dacă ambele servicii se numesc SEO!
Ceea ce vreau să spun este că agențiile SEO există cu un singur motiv: să facă bani! Logic!
Nimănui nu-i pasă de afacerea ta cu adevărat - tu ești singurul care te-ai atașat de ea. Un străin nu se va tașa niciodată de afacerea ta iar dacă o face, o să vrea să ți-o ia, cu tot cu pâinea de la gura copiiilor tăi!
Nu trebuie să fii de acord cu mine dar ar fi mai rapid așa.
- Albert Einstein
Când plătești unei agenții SEO o anumită sumă, aștepți să vezi niște rezultate, nu-i așa? Poate nu neapărat rezultate imediate în Google (de multe ori dureză să vezi efectul real), dar cu siguranță vrei să vezi măcar niște backlink-uri pe care agenția respectivă le-a "plantat"!
Ei bine, faptul că tu vrei să vezi astfel de rezultate, este de fapt problema! Paradoxul este că tu plătești să vezi rezultate! :)
Agenția știe că tu vrei să vezi imediat măcar niște backlink-uri, așa că o să le planteze! Dar vezi tu, Google observă tiparul! Care crezi că este frecvența unor backlink-uri plantate în comparație cu backilnk-urile care vin în mod natural?
Backlink-urile care vin în mod natural (sau încerci să le obții tu) sunt ocazionale! Dacă se întâmplă să ai un articol care a devenit viral, atunci vor veni backlink-uri ca avalanșa. Dar vezi tu, în astfel de cazuri, și traficul va fi pe măsură! Google vede asta!
Dar când obții brusc backlink-uri fără trafic - care este logica din spate? Nu ți-a citit nimeni conținutul dar lumea vorbește despre el? Foarte inteligentă mișcare! Iar Google este ceea ce este azi pentru că-i prost!
Exact asta se întâmplă când apelezi la o agenție SEO!
Așadar, o agenție SEO poate fi eficientă (în teorie) atunci când vrei să treci la următorul nivel! Când ai deja trafic serios, ai pagini stabile în Google și acum vrei să te dezvolți! Personal, nu mi-aș lăsa o afacere stabilă pe mâna unei agenții SEO! Este riscant deoarece 99% din agențiile SEO din România... nu ar trebui să existe! Unicul lucru inteligent ar fi să plătești oameni pasionați care să scrie articole super-calitative!
La început, o agenție SEO este inutilă, chiar poate face mai mult rău (mai ales la buzunare)! Google nu te penalizează când vede tiparele specifice de care tocmai am pomenit (motivul: să împiedice concurența să-ți facă rău), însă te va pune sub observație și va fi extrem de atent la conținutul site-ului tău!
Așadar, recomand ca la început de drum să faci singur aceste lucruri, calitatea să fie unicul lucru de care să-ți pese!
Concluzie
În acest articol am discutat despre ce metode poți să aplici în aceast domeniu numit Offsite-SEO în care nu ai foarte mult control, așa cum ai în cazul Onsite-SEO!
Important este să nu faci greșala majorității, să crezi că dacă aplici cine știe ce metode SEO, o vei lua pe scurtătură! Vei pierde timp și enegie! Timpul vieții este unicul lucru din acest univers pe care nu-l mai recuperezi!
Google lucrează masiv să elimine backlink-urile deoarece se face abuz de ele! Probabil nu le va putea elimina definitiv niciodată, depoarece recomandările sunt importante la fel ca în viața reală, dar cu siguranță că importanța lor o să scadă.
Google folosește inteligența artificială pentru a detecta tipare. O ființă umană antrenată poate spune dacă un backlink este natural sau artificial!
O va face și Google curând! Când o va face, multe site-uri vor pica în prăpastie, exact cum s-a întâmplat brusc odată cu Google Penguin! Website-uri care făceau sute de mii de euro pe lună, au căzut complet!
Așadar, eforturile să fie către SEO de calitate - adică conținut!
Backlink-urile să fie întotdeauna pe locul doi, după ce ai minim 100 articole calitative de minim 1000 cuvinte!
Sellfy are articole în blog și de 11.000 cuvinte iar media este de aprox. 2900 cuvinte/articol! Așadar, nu spun una și fac alta!
Cei mai mulți gândesc una, spun alta și fac cu totul altceva! Fac refrerire la întreaga viață, nu doar la afaceri!