SEO în ecommerce și importanța lui

  • 6 minute citit
seo in ecommerce si importanta lui

Ce este SEO mai exact?

SEO este prescurtarea în limba engleză pentru "Search Engine Optimization" sau pe înțelesul nostru: "Optimizare pentru motoarele de căutare". Magazinul tău chiar are nevoie de optimizări?

Această optimizare este foarte importantă deoarece în funcție de calitatea ei, produsele din magazin pot fi găsite pe Google în funcție de cuvintele cheie (de preferat ca aceste cuvinte cheie să fie foarte bine alese pentru a atrage potențiali clienți). Cuvintele cheie sunt extrase de către Google din numele produsului și conținutul paginii de produs.

Mai simplu spus, SEO face referire la conținutul unei pagini din site-ul tău (produse în cazul nostru). Conținutul este de fapt descrierea produsului (uneori sunt un plus chiar și review-urile deoarece este tot conținut legat de produsul respectiv). Articolele unui blog pot fi și ele de un mare ajutor însă mai întâi să le luăm pe rând.

Indiferent dacă ești propietar de magazin online sau nu, cu siguranță ai observat că majoritatea site-urilor ecommerce (magazine online) sunt aproape "goale" - au un titlu, imaginile de produs și o foarte scurtă descriere care de cele mai multe ori este preluată/copiată de pe alte site-uri (eventual chiar de pe site-ul producătorului).

→   Cum optimizez imaginile la produse

Cum putem profita

Deoarece majoritatea magazinelor online nu au conținut de calitate la produse (aproape deloc), pentru tine este o oportunitate uriașă! Scriind conținut de calitate și minim 500 cuvinte la un produs, poți urca ușor în rezultatele google, chiar deasupra magazinelor vechi.

Minim 500 cuvinte pentru zilele noastre (2021 când acest articol a fost scris) este extrem de puțin chiar dacă majoritatea magazinelor online nu au nici măcar atât! Pentru rezultate bune ar fi necesare minim 1000 cuvinte iar pentru rezultate excelente aproximativ 3000 cuvinte (precum site-urile dedicate review-urilor care fac profit strict datorită conținutului).

Conținutul de calitate este foarte important, nu este suficient să fie doar conținut de umplutură (cea mai frecventă greșeală)!

Ce înseamnă conținut de calitate?

Este de fapt conținut original (nu copiat de pe alte site-uri), și foarte obiectiv (nu de umplutură), conținând cuvinte cheie pe care clienții le-ar căuta în google (cuvinte ce trebuie să se regăsească și în numele/titlul produsului care de altfel este și titlul paginii web - precum un titlu de carte). Cuvintele cheie trebuie să se repete în conținut - important este să nu se facă abuz deoarece Google penalizează (eventual doar le ignoră).

Pentru a scrie conținut de calitate, original, nu este atât de complicat precum pare! Ca sursă de inspirație pot fi comentariile clienților de pe alte site-uri deoarece sunt obiective și sincere - sunt oameni care chiar au cumpărat produsele respective iar nemulțumirile lor sunt precum o mină de aur deoarece sunt un foarte bun punct de plecare pentru a scoate în evidență punctele excelente ale produsului! O bună sursă ar putea fi comentariile de pe site-uri mari precum Amazon! Din astfel de surse se poate construi ușor o descriere de produs care nu este doar calitativă pentru Google însă foarte utilă și pentru clienți (într-un final, clienții sunt cei mai importanți).

Preluarea conținutului de pe alte site-uri

Este o problemă majoră de care mulți propietari de magazine online nu sunt conștienți! Google penalizează conținutul duplicat!

Da, ai citit bine! În momentul în care copiezi conținutul produsului de pe un alt site (chiar dacă este al producătorului sau un alt magazin online), probabil vei obține un plus la început (prima indexare Google) după care brusc pagina (sau paginile) site-ului scad în rezultatele Google sau sunt eliminate complet (după ce Google verifică de conținut duplicat - de obicei durează câteva săptămâni sau luni).

Ceea ce probabil mulți nu realizează este că pentru a redresa paginile penalizate, Google face verificări suplimentare și mai amănunțite (deoarece a fost anterior prins copiind) plus că întârzie actualizarea acelor pagini (și/sau actualizarea este mult mai lentă decât în mod normal) pentru a observa pe termen lung dacă se mai copiază (exact ca în viața reală - odată ce credibilitatea unei persoane este îndoielnică, este nevoie de timp pentru a recăpăta încredere).

De ce conținut?

Dacă dorești vânzări organice pe termen lung, doar conținutul poate ajuta. Asta nu înseamnă că vei renunța complet la reclame însă combinația lor este foarte eficientă. Articolele din blog (informații, tutoriale, etc) pot fi din nou un foarte bun mod de a atrage potențiali clienți.

Nu trebuie să scrii conținut de 1000-3000 cuvinte la toate produsele, probabil ar fi imposibil dacă ai mii de produse. Însă cu siguranță este posibil pentru cele mai importante produse - cele mai căutate, cele care au marja de profit cea mai mare (sau marjă de profit mică dar foarte căutate) etc.

Este site-ul tău pregătit SEO?

Modul în care site-ul este construit are o importanță colosală! Nu insistăm asupra acestui aspect deoarece sunt detalii tehnice însă putem preciza faptul că platforma Sellfy a fost construită special având acest punct printre cele mai importante din listă (alături de altele precum viteza site-ului care este tot parte SEO).

Platforma este construită de așa natură încât orice modificare SEO este adusă automat tuturor clienților (inclusiv ție, dacă ești deja parte din comunitatea Sellfy), niciun client nu plătește suplimentar acest serviciu sau către o altă agenție dedicată SEO cheluind sute/mii de euro.

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Optimizari