Statistici comerț online

  • 13 minute citit
statistici comert online

Estimările spun că până la finalul anului 2021 vor fi până în 24 milioane magazine online active, cifra lor fiind pe zi ce trece tot mai mare.

Oare este această cifră de speriat pentru cine dorește să deschidă un magazin online? Nici pe departe, mai ales dacă vei urma sfaturile noastre pentru a profita printr-un conținut de calitate; vei fi cu mult deasupra celor mai multe magazine online.

A devenit un trend ca tot mai mulți să deschidă un magazin online din care să aibă o sursă de venit (principală sau secundară).

Conform statisticilor, sub 1 milion de magazine online au vânzări peste 1000 euro pe an.

Motivele sunt cele pe care le-am discutat pe acest blog, în special conținutul inexistent la produse iar acestea lipsind cu desăvârșire din rezultatele Google.

Creșterea comerțului online

Creșterea comerțului online este de-a dreptul uimitoare (în special datorită ultimilor doi ani) iar conform studiilor, această creștere nu va încetini curând.

Asta înseamnă că nu ai pierdut deloc trenul pentru a deschide un magazin online dar cu siguranță că piața se va aglomera în 4-5 ani iar competiția va fi nu tocmai mică.

Foarte important de reținut este că dacă propietarii de magaine online vor avea în continuare același conținut inexistent la produse, concurența va fi exact aceeași, indiferent de numărul magazinelor online active. Fără conținut nu vor fi apare în rezultatele Google! După cum se observă, situația nu pare a se schimba, motiv pentru care noi presăm să ai conținut de calitate pentru magazinul tău. Pe termen lung va fi precum mana cerească în deșert.

Statistici comerț online

Estimarea este că până la finalul anului 2021 vânzările online vor depăși 4 trilioane euro pe an, la nivel global. Dacă vinzi online și consideri că viitorul ar putea fi mult mai luminos, aceste statistici cu siguranță te vor susține.

  1. 55% dintre cumpărătorii online le spun prietenilor și familiei atunci când sunt nemulțumiți de un produs sau companie. (UPS)
  2. 93,5% dintre utilizatorii de internet la nivel mondial au achiziționat produse online. (OptinMonster)
  3. 95% din totalul achizițiilor vor fi efectuate prin e-commerce până în anul 2040. (Nasdaq)
  4. 50% dintre oameni spun că ar face cumărături prin chat-ul unui site web. (Drift)
  5. 76% dintre oameni preferă să meargă la un magazin fizic pentru cumpărăturile de sărbători. (GeoMarketing)
  6. 57% dintre cumpărătorii online cumpără de la comercianții cu amănuntul din străinătate. (Nielsen)
  7. 69% dintre companiile B2B așteaptă să nu mai imprime cataloage până în cel mult 2025. (B2XPartners)
  8. 2,86% este rata medie de conversie pentru magazinele online (vizite care se transformă într-o achiziție). (Invesp)
  9. cardurile de credit sunt metoda preferată de plată (53% din tranzacții), urmate de sistemele digitale de plată (43%) și cardurile de debit (38%). (Kinsta)
  10. 300% mai multe conversii pentru formularele în mai mulți pași (testat în wordpress). (Venture Harbor)

Statistici coș cumpărături

Au existat sute, dacă nu cumva mii de studii și teste pentru coșul de cumpărături deoarece cea mai mare problemă a tuturor magazinelor online este faptul că vizitatorii adaugă produsele în coș dar nu mai finalizează comanda! Noi am discutat despre acest subiect aici, dar de această dată ne vom rezuma la statistici.

  1. Principalul motiv pentru abandonarea coșului de cumpărături sunt costurile suplimentare prea mari. (Institutul Baymard)
  2. Site-urile cu încărcare lentă cresc rata abandonului cu 75%. (Institutul Baymard)
  3. Un magazin online poate obține o creștere de 35% a ratelor de conversie cu un design optimizat al checkout-ului (formular de finalizare comandă). (Institutul Baymard)
  4. Indistria Fashion are cea mai mare rată de abandon (40%), urmată de tehnologie (18%) și produsele de uz casnic (16%). (OptinMonster)
  5. Telefonul mobil are cea mai slabă rată de abandonare a coșului (78%), urmată de tablete (70%) și laptop/desktop (67%). (OptinMonster)
  6. Ferestrele de tip "Pop-up Exit-Intent" ajută la recuperarea a 53% dintre vizitatorii care intenționează să abandoneze. (OptinMonster)
  7. 23% dintre coșurile abandonate sunt din datorită obligației de a crea un cont. (Institutul Baymard)
  8. 69% este rata medie de abandonare a coșurilor, indiferent de industrie. (Institutul Baymard)
  9. 46% dintre magazinele online susțin că transportul gratuit crește numărul comenzilor finalizate. (MCM)
satistici cos cumparaturi

Statistici marketing prin e-mail

E-mailul are cel mai mare profit din toate celelalte campanii de marketing, astfel încât utilizarea acestuia este foarte importantă pentru dezvoltarea afacerii online. Este un instrument fantastic, util pentru a genera potențiali clienți și pentru a spori relațiile cu clienții.

  1. Marketingul prin e-mail produce 44 USD pentru fiecare 1 USD cheltuit pentru un ROI de 4400%. (OptinMonster)
  2. 61% dintre consumatori preferă să fie contactați prin e-mail. (Statista)
  3. Email-urile pentru coșuri abandonate au o rată medie de deschidere de 45%. (Moosend)
  4. 58% din primii 1.000 de retaileri online din SUA trimit e-mailuri de bun venit. (Smart Insights)
  5. Marketingul prin e-mail contribuie la 20% din traficul care determină vânzările online. (Wolfgang Digital)
  6. Cel mai mare motiv pentru care piața de comerț electronic B2B vede succes în campaniile de e-mail este că oferă conținut convingător pentru fiecare etapă a călătoriei clienților. (Comunitate de marketing B2B)
  7. 24% din vânzările de sărbători din anul 2018 au fost prin e-mail. (OptinMonster)
  8. E-mailurile tranzacționale au o rată de deschidere de 8 ori mai mare decât orice alte tipuri de campaniide e-mail și câștigă de 6 ori banii. (Experian)
  9. 60% dintre consumatori spun că au făcut o achiziție ca urmare a unui e-mail de tip marketing. (OptinMonster)
  10. Campaniile segmentate pentru e-mailul abonaților generează o creștere de 760% a veniturilor. (Monitorul campaniei)

Statistici social media

Social media poate fi un mare plus, poate fi o bună strategie dacă ești proipietarul un magazin online deoarece se poate profita de fenonemnul psihologic al devezilor sociale.

  1. 74% dintre consumatori se bazează pe rețelele lor sociale pentru a lua decizii de cumpărare. (Kinsta)
  2. Un magain online mediu publică aproximativ 4 postări pe săptămână, pe pagina de Facebook. (BigCommerce)
  3. Postările de pe rețelele sociale cu 80 de caractere sau mai puțin primesc cu 66% mai multă implicare. (Neil Patel)
  4. Postările cu imagini obțin cu 53% mai multe aprecieri, 104% mai multe comentarii și 84% rată mai mare de clic. (Neil Patel)
  5. Cheltuielile publicitare la nivel mondial pe Facebook și Instagram combinate, vor ajunge la 95 miliarde dolari anual, până la finalul anului în 2021. (eMarketer)
  6. 85% din comenzile de pe site-urile de socializare provin de pe Facebook. (Shopify)
  7. Magazinele online cu prezență pe social media au cu 32% mai multe vânzări decât cele care nu sunt pe social media. (BigCommerce)

Statistici eCommerce pe mobil

Nu mai este un secret, majoritatea vizitatorilor sunt pe telefoane mobile, chiar dacă mulți preferă să finalizeze comanda de pe un laptop/calculator.

  1. Vizitatorii cu o experiență negativă în magazinul dvs. online mobil au 62% mai puține șanse să cumpere de la dvs. în viitor. (Google)
  2. Existența butoanelor de tip CTA (Click To Action) poate îmbunătăți rata click-urilor cu până la 45%. (CopyBlogger)
  3. Dacă timpul de încărcare a paginii se schimbă de la 1 secundă la 3 secunde, ratele de respingere pe site-urile mobile cresc cu 32%. (Google)
  4. 90% din timpul petrecut pe dispozitivele mobile este petrecut în aplicații. (Analize Flurry)
  5. 40% din cumpărăturile online efectuate în timpul sezonului de vacanță se fac pe smartphone-uri. (OuterBox)
  6. 73% dintre vizitatori vor ieși de pe un site conceput prost și vor intra pe unul conceput bine, pentru finalizarea unei comenzi online. (Google)
  7. 32% dintre cumpărători și-au schimbat părerea cu privire la achiziționarea articolelor după ce au verificat informațiile despre produs de pe dispozitivele lor mobile dintr-un magazin fizic. (Invesp)
  8. 53% dintre proprietarii de smartphone-uri și tablete vor face cumpărături în aplicații specifice companiei. (Invesp)
  9. 65% dintre consumatori caută comparații de prețuri pe mobil în timp ce se află într-un magazin fizic. (KPMG)

În concluzie

Aceste statistici ar putea fi extrem de valoroase pentru magazinul tău online, implicit pentru întreaga ta afacere! Se poate observa clar cum optinmizările tehnice sunt extrem de importante - lucruri asupra cărora Sellfy insistă într-un mod obsesiv!

Deoarece platforma Sellfy a fost concepută de seniori cu 20 ani experiență (fondatorii sunt și autorii unor template-uri premium care au peste 15.000 vânzări în marketplace), te poți alătura comunității Sellfy pentru a avea un magazin online cu teme premium optimizate pentru conversie sau să-ți construiești propria temă din câteva click-uri din elemente constant optimizate și testate.

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Diverse