Transformarea digitală este de cele mai multe ori adusă în discuție de către brand-uri, a devenit un termen general pentru diferite tipuri de schimbări de afaceri, dar ce înseamnă? Este posibil ca o transformare digitală să-ți transforme în bine afacerea?
Oare viitorul influențează viitorul în comerțul online atât de mult încât să ajungă foarte diferit de ceea ce avem în prezent?
Vom analiza importanța transformării digitale, vom discuta despre factorii necesari pentru această schimbare și vedem cum putem planifica o strategie de transformare digitală.
Pandemia a produs o schimbare dramatică în ceea ce privește transformarea digitală, nu există dubii în acest sens! Această schimbare pandemică subliniază nevoia de strategii digitale mai eficiente chiar și în multe organizații mari.
{{TOC}}
Ce este transformarea digitală?
Transformarea digitală se referă la reorganizarea modelelor de afaceri pentru a reflecta schimbările în comportamentul clienților cauzate de internet și tehnologia digitală, la modul general.
Această transformare este călătoria de unde este în prezent o afacere în care trebuie să fie digital pentru a prospera și a satisface nevoile clienților.
Câteva exemple de transformare digitală sunt înființați cu amănuntul care își schimbă metodele și structurile de lucru pentru a servi clienților pe mai multe canale sau ar putea fi o trecere de la utilizarea sucursalelor la aplicațiile online și mobile pentru tranzacții în cazul unui brand financiar.
→ Landing Page: pagini de destinație care vând
Tendințe cheie care conduc transformarea digitală
Transformarea digitală poate fi necesară ca rezultat a trei factori principali:
- Tendințe și schimbări în tehnologie. Tehnologia se poate schimba rapid, deschizând noi piețe și posibilități sau noi amenințări, aproape peste noapte. Internetul este un astfel de exemplu, deoarece este introducerea primului iPhone și adoptarea comerțului mobil care a urmat-o.
- Noua competiție sau modificări ale strategiei concurenților existenți. Intrarea unui nou concurent poate unul care schimbă radical piața, așa cum s-a întâmplat în cazul Amazon sau Airbnb. Poate forța companiile să se adapteze sau să le țină în spate. Eșecul de a ține pasul cu rivalii poate avea același efect.
- Modificări ale comportamentului clientului și așteptărilor. Comportamentul clienților este adesea condus de tehnologie și concurență. Poate fi și rezultatul schimbărilor din cadrul societății. Eșecul de a ține pasul cu tendințele consumatorilor poate face o afacere mai puțin relevantă și mai puțin competitivă. Un foarte bun exemplu este inadaptabilitatea magazinelor online existentela trendul psihologic (un magazin virtual cu un design învechid, așa cum sunt majoritatea magazinelor, alungă vizitatorii).
Convergența acestor factori sus pomeniți aduc nevoia de schimbare. Noua tehnologie aduce schimbări în comportamentul clienților și poate duce la crearea unor noi modele de afaceri ca răspuns.
O altă posibilă consecință este că competiția care se adaptează mai repede și oferă ceea ce caută clienții. În cele din urmă, ceea ce contează este schimbarea comportamentului clientului. Fără clienți nu există afacere.
Probabil ai auzit de lanțul de magazine Blockbuster, a fost jucătorul dominant în piața închirierilor video. La începutul anilor 2000, Blockbuster aveat peste 9.000 de magazine la nivel global. Acum are doar o singură agenție iar aceasta este disponibilă pentru închiriere pe Airbnb.
Noii concurenți precum Netflix (Lovefilm în Marea Britanie), au oferit concurență sub formă de închiriere DVD prin poștă, care au oferit o mai mare alegere și comoditate pentru clienți. Blockbuster au refuzat să se adapteze, motiv pentru care a pierdut întreaga afacere! În continuare, când tehnologia a avansat și a permis vizinarea filmelor online, Blockbuster nu s-a adaptat și nici nu a răspuns la amenințarea reprezentată de Netflix. Rezultatul final a fost dizolvarea afacerii la nivel global!
Schimbările în tehnologie, comportamentul concurenților și așteptările clienților prezintă întotdeauna provocarea, (la care conducerea Blockbuster nu a avut un răspuns adecvat).
Motivul pentru care unele afaceri eșuează este (printre altele) este lipsa unui răspuns rapid și eficient la schimbări. Și aici este importantă transformarea digitală. Mai simplu spus: o afacere nu trebuie să fie asemeni unui copac, să stea pe loc!
Pandemia a demonstrat clar comportamentul clienților. Multe afaceri s-au închis pesntru perioade mari de timp iar incapacitatea lor de a se adapta, nu le-a permis portarea pe internet (prin magazine online, marketplace-uri, etc).
Acest lucru a avut efect de a schimba comportamentul clienților și de a produce o creștere rapidă (și bruscă) a interacțiunilor digitale. Unele statistici sugerează că pandemia a accelerat transformarea digitală cu șapte ani. Indiferent cât de mult sau cât de puțin, este clar că transformarea digitală a fost accelerată la nivel global, ceea ce de acum va reprezenta un trend în comportamentul consumatorilor.
Chiar ai nevoie de această transformare digitală?
Sellfy promovează atenția, nu concentrarea. Cheia transformării în orice aspect al vieții este atenția. Așadar, una din cheile transformării digitale este atenția acordată centricității clientului.
Tehnologia și concurența ajută la crearea nevoii de transformare dar comportamentul clientului este ceea ce contează, în cele urmă contează.
Dacă te gândești la ceea ce doresc clienții și la modurile cele mai eficient prin care le poți vinde produsele și/sau serviciile, acest lucru îți poate ajuta enorm afacerea.
Afacerile care nu reușesc să se adapteze suficient de repede la schimbarea comportamentului clienților, vor fi în dificultate.
Mulți comercianți cu amănuntul au eșuat în ultimii ani, în ciuda faptului că erau foarte bine stabiliți în piață. Pot exista multe variabile pentru dispariția acestor afaceri, dar un motiv comun a fost eșecul de a se adapta la creșterea comerțului electronic și schimbările pe care le-a adus în termeni de comportament al clienților.
În 1958, corporațiile enumerate în S&P 500 au avut o ședere medie de 61 de ani. Până în 1980, numerele din firma de cercetare Innosight a arătat că șederea medie a scăzut brusc la 25 de ani. În 2011, mandatul mediu a scăzut la 18 ani. La rata actuală a churnului, estimările de cercetare, trei sferturi din S&P 500 de astăzi vor fi înlocuite cu 2027.
Acesta este motivul pentru care contează de transformarea digitală. Poate fi o chestiune de supraviețuire pentru multe afaceri.
Istoria a demonstrat clar cum eșecul poate fi inevitabil chiar și pentru cea mai stabilită afacere, dacă nu se adaptează la tendințele schimbătoare înainte de a fi prea târziu.
→ 200 Citate motivaționale pentru tine și afacerea ta
Cum stabilești o strategie pentru această transformare digitală?
Transformarea începe cu a recunoaște faptul că este necesară o schimbare fundamentală (nu că o spune cineva, trebuie să vezi clar, pentru tine). Această realizare poate veni ca rezultat al unei recesiuni în performanță sau, probabil, intrarea pe piața a unui nou concurent.
De exemplu, Amazon a determinat pe mulți proprietari de afaceri să nu mai doarmă noaptea. Însăși prezența unui rival precum Amazon poate afecta multe afaceri să ia în serios digitalul și să se gândească la modul în care organizațiile lor trebuie să se schimbe pentru a fi mai competitive. Amazonul este foarte cunoscut însă la fel de bine am putea spune și despre eMag.
Același lucru poate fi valabil pe alte piețe. Alte website-uri precum Booking.com au prezentat o provocare serioasă pentru brandurile de travel/călătorie care erau deja stabilite.
Nu există o formulă magică sau o soluție standard pentru toate afacerile. Procesul de transformare/adaptabilitate este diferit pentru companiile B2B și B2C și poate varia între sectoare. De asemenea, depinde cât de distanțată este o companie de trendul digital. Nevoia de transformare digitală trebuie să fie recunoscută în conducere iar apoi aplicată în întreaga companie/firmă.
Stabilește strategia în termeni practici
O viziune strategică puternică este esențială. Dacă schimbi tehnologia pe care o utilizați și modul în care o utilizați, motivele ar trebui să fie clare.
Gândiți-vă la modul în care puteți utiliza tehnologia pentru a îmbunătăți performanța și eficiența generală a afacerilor, pentru a vă extinde piața sau pentru a îmbunătăți eficiența generală în cadrul afacerii.
De exemplu, platforma dvs. actuală de comerț electronic vă permite să vindeți eficient?
Nu este vorba doar de adoptarea tehnologiei și a unor noi modalități de a lucra de dragul acesteia, ci de a atinge obiective clare de afaceri prin utilizarea tehnologiei.
Argumentează angajaților schimbările ce vor fi aduse
Schimbările semnificative ale afacerilor necesită acceptarea de la toate nivelurile afacerii, așa că este important să se stabilească clar acest lucru.
Pentru cei mai mulți angajați, transformarea digitală probabil va suna mai degrabă rpecum o comunicare din partea management-ului, așa că este important să fie explicat în termeni practici care vor fi exact beneficiile transformării și de ce este importantă.
Oamenii potriviți pentru aceste schimbări
Persoanele cu responsabilitate pentru stabilirea strategiei și implementarea schimbărilor trebuie să fie perceput ca lider, să aibă sprijinul și autoritatea pentru a pune schimbările în practică.
Adaptează transformările la țintele existente ale afacerii
Nu are rost să începem proiecte fără a avea o viziune clară a modului în care compania va beneficia.
Proiectele de transformare pot afecta fiecare echipă din cadrul afacerii, rolurile și bugetele acestora. Prin urmare, trebuie să fie conștienți de motivele pentru care se întâmplă acest lucru.
O viziune clară asupra rezultatelor scontate. Spre exemplu, creșterea vânzărilor online poate ajuta angajații să vadă că orice efort merită.
Ai o idee clară asupra tehnologiei necesare
Este important să știi exact unde se află afacerea ta în ceea ce privește tehnologia și competențele tehnologice.
Sistemele și abilitățile actuale îți permit să oferi clienților acea experiența pe care o dorești? S-ar putea să fie necesar să regândiți și să vă îndepărtați de tehnologia care limitează ceea ce puteți face.
Experiența digitală contează și pentru angajați, nu doar pentru clienți. Poate afecta negativ ambianța/cultura la locul de muncă și poate afecta calitatea serviciilor oferite clienților. Așadar, este important ca tehnologia să susțină modul în care doriți să lucrați.
Măsoară progresul
Drumul de parcurs pe care l-ai stabilit chiar de la început poate avea nevoie de ajustare din mers. Folosind valori și date cheie, poți afla despre ceea ce funcționează și puteți utiliza aceste informații pentru a ajusta și îmbunătăți strategia.
Transformarea nu se termină niciodată
Tehnologia nu se oprește niciodată din schimbare iar concurenții tăi se vor îmbunătăți constant. Apar constant concurenți alții noi, iar comportamentul clienților este în continuă schimbare. Prin urmare, transformarea este un proces continuu. Este precum o călătorie continuă.
Trebuie să fii conștient de noile tehnologii care apar pe scenă și la modul în care te pot ajuta atât pe tine/angajați dar și pe clienții tăi!