Comerțul online (cunoscut și sub denumirea de comerț electronic) este un mediu care se schimbă și se modernizează în mod constant pe măsură ce tehnologiile avansează. Companiile mici și mari se luptă între ele pentru a câștiga o bucată cât mai mare din această piață.
Dacă ai ținut pasul cu analizele de comerț online, înseamnă că aceste lucruri precum creșterea constantă și schimbarea de la an la an nu sunt străine pentru tine. Comerțul online crește odată cu tehnologia. Indiferent de tipul de afacere online pe care urmează să o începi, viitorul comerțului electronic este unul promițător.
Acest ghid are menirea de a te ajuta în două moduri:
- Vei afla cum va arăta viitorul comerțului electronic
- Vei afla despre tendințele ce vor avea loc, astfel încât să le poți implementa în propria ta afacere înainte de a deveni prea comune (să fii cu un pas înaintea altora). Cu toate că viitorul comerțului online nu poate fi prezis în întregime, avem suficiente dovezi pentru a prezice că acest domeniu va înflori, iar diverse platforme de social media precum Instagram și Facebook vor deveni și mai importante în lumea comerțului pe internet.
Așadar, iată cele mai așteptate schimbări în ceea ce privește viitorul comerțului electronic.
Cuprins
- Personalizarea comerțului electronic
- Livrarea cu drone
- Vânzări prin rețelele sociale (social media)
- Tracking în comerțul online
- Magazinele fizice
- Comerțul online folosind căutarea vocală
- Comerțul online și inteligența artificială (AI)
- Comerț online stabil, durabil
- Măsurători pe toate dispozitivele
- Site-uri minimaliste și rapide
Personalizarea comerțului electronic
Oamenii preferă contactul fizic cu alte persoane. Nu este de mirare că, comerțul electronic este considerat ca fiind mai puțin intim și mai puțin legat de experiența personală decât cumpărăturile cu amănuntul. Magazinele de comerț electronic nu sunt precum magazinele fizice unde există acolo o persoană care să ne ajute cu orientarea și să ne recomande produse față în față.
Este motivul pentru care unele afaceri de comerț electronic vor încerca să imite această experiență, făcând site-urile mai personale și mai atrăgătoare din punct de vedere vizual. Una dintre modalitățile prin care magazinele de comerț electronic pot deveni mai personale pentru clienți este urmărirea preferințelor clienților și adaptarea experienței de comerț electronic în funcție de lucrurile care le plac și sunt interesate. Sunteți deja familiarizat cu o caracteristică similară, precum secțiunea de "produse recomandate" din majoritatea magazinelor online care oferă clienților recomandări pe baza istoricului căutărilor lor.
Livrarea cu drone
Dronele sunt practic roboți zburători care pot fi controlați manual sau programați pentru a zbura singuri. Cum se corelează exact roboții zburători cu comerțul electronic? Bună întrebare!
Prezicerile pun că dronele vor putea înlocui curierii prin livrarea comenzilor către clienți. După cum vă puteți imagina, dronele sunt cu siguranță mai rapide decât oamenii. Acest lucru reduce semnificativ timpul de livrare, comenzile vor fi livrate mai repede ca niciodată. Cu siguranță că acest lucru va fi benefic pentru toată lumea (companii dar și clienți), motiv pentru care multe afaceri de comerț electronic sunt încântate de această evoluție. Costurile pentru companii vor fi mult mai mici iar clienții vor primi ceea ce au nevoie într-un timp mai scurt. Serviciile de livrare "a doua zi" par că pălesc în comparație.
Vânzări prin rețelele sociale (social media)
Platformele de social media joacă un rol important în viața noastră curentă. Multe branduri sunt foarte conștiente de acest fapt, motiv pentru care își îndreaptă marketingul către site-urile de social media pentru a ajunge la un număr mai mare de oameni. De fapt, numărul postărilor sponsorizate pe Instagram crește în fiecare an.
Deci, cum pot aceste statistici influența ecommerce-ul? Cunoașterea faptului că milioane de oameni folosesc aceste aplicații în fiecare an este un avantaj pentru proprietarii de afaceri de comerț online. Oamenii cumpără prin social media în fiecare zi, deci nu există un moment mai bun pentru a investi în marketing social media și vânzare decât acum. Dacă ai deja un magazin online și nu faci acest lucru, poate ar fi cazul să-ți reconsideri opțiunile de promovare, incluzând și social media!
Tracking în comerțul online
Deoarece vânzările de comerț online cu amănuntul sunt de așteptat să ajungă la 4,8 trilioane de dolari până anul viitor, acum este momentul să vă gândiți la modalități prin care puteți transfera experiența de vânzare cu amănuntul față în față în medium online. Am discutat deja despre modul în care puteți personaliza experiența clientului, dar acest pas implică, de asemenea, perfecționarea experienței de urmărire online.
- 21,8% din populația lumii cumpără online
- Se estimează că vânzările de comerț electronic cu amănuntul la nivel mondial vor ajunge la 4,8 trilioane de dolari până în 2021.
- Bărbații petrec mai mult timp la cumpărături online decât femeile.
- Generația X este cel mai mare grup de cumpărători online.
- 85% dintre cumpărători se bazează pe recenzii și cercetări atunci când decid ce să cumpere.
- Peste 69% dintre cumpărători își abandonează coșurile de cumpărături.
- Magazinele online active pe social media au cu 32% mai multe vânzări.
- Sursă @hostingtribunal
Există o mulțime de aplicații care vă pot ajuta în acest sens, cum ar fi Swydo, Megalytic.
Magazinele fizice
Dacă ești deja propietarul unui magazin online, probabil ești conștient de faptul că lipsa unui magazin fizic ar poate fi un dezavantaj. La urma urmei, oamenii sunt animale sociale. Preferăm să cumpărăm personal, așa că, neavând un magazin fizic pentru a merge paralel cu afacerea online se pot pierde clienți.
Ce putem spune despre viitorul comerțului electronic în ceea ce privește magazinele fizice?
O posibilă modalitate de a rezolva această problemă este crearea unui magazin fizic care să însoțească produsele vândute online. Va trebui să te gândești la o mulțime de factori care pot influența costul magazinului fizic (precum locația magazinului).
Atunci când decizi dacă investiția într-un magazin fizic este sau nu rentabilă, asigură-te că ții cont de toți potențialii clienți noi care preferă cumpărăturile în magazine fizice.
Comerțul online folosind căutarea vocală
Cu siguranță că ețti familiarizat cu asistenții de căutare prin voce precum Siri sau Bixby.
Cu toate acestea, ceea ce s-ar putea să nu realizați este că aceste tehnologii pot fi utilizate în comerțul online și sunt destul de populare în rândul utilizatorilor, în special al milenialilor. De fapt, statisticile au prezis că 50% din toate căutările online vor fi bazate pe voce până în 2022.
- Se așteaptă ca 55% dintre gospodării să dețină dispozitive inteligente până în 2022.
- Piața recunoașterii vocale va ajunge la 27,16 miliarde de dolari până în 2025.
- Asistentul vocal Google este acum disponibil în peste 1 miliard de dispozitive.
- Siri conduce cota de piață a asistentului vocal al smartphone-urilor, cu o proprietate de 45,1%.
- 80,5% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani au încercat să folosească un asistent vocal pe smartphone.
- Redarea muzicii (90%) este cea mai populară utilizare a difuzoarelor inteligente în prezent.
- 45,5% dintre proprietarii de difuzoare inteligente au dispozitivele în dormitor.
- Comerțul vocal este de așteptat să crească la 40 de miliarde de dolari până în 2022.
- Sursă @99firms.com
Deci, ce legătură are asta cu comerțul online? Ei bine, în ceea ce privește cumpărăturile online, vor exista din ce în ce mai mulți oameni care se vor baza pe Siri, Alexa, Google Assistant sau alte aplicații similare în scopuri de a căuta produse. Deci este posibil să trebuiască să vă modificați cuvintele cheie pentru produsele din magazin, pe măsură ce trece timpul, astfel încât acestea să fie în conformitate cu achizițiile bazate pe voce.
Comerțul electronic vocal este cu siguranță aici pentru a rămâne, mai ales că din ce în ce mai mulți asistenți de căutare activați vocal sunt introduși. Dacă dorești să afli cum să-ți optimizezi magazinul pentru căutarea vocală, asigură-te că urmărești blog-ul Sellfy deoarece va exista curând un ghid detaliat pe acest subiect.
Comerțul online și inteligența artificială (AI)
Rolul dronelor în viitorul comerțului electronic a fost discutat mai sus dar cum rămâne cu viitorul AI (Aritificial Intelligence)?
Inteligența artificială este un subiect fierbinte în zilele noastre (atât în domeniul programării cât și în aproape toate industriile existente). Nu este un secret pentru nimeni faptul că multe tipuri de afaceri pot profita de pe urma integrării AI, fie că aceasta are ca rezultat să-i ajute pe angajați să-și gestioneze mai bine sarcinile și timpul sau pur și simplu făcând experiența clientului mult mai fluidă.
Potențialii viitori asistenți de tip AI vor putea îndeplini multe sarcini, cum ar fi să se ocupe de întrebări și preocupări pe care le au clienții sau pur și simplu să se ocupe de inventarul și comenzile magazinului tău online. Pe măsură ce sistemele AI avansează, asistenții vor avea capacitatea de a prelua diferite sarcini, motiv pentru care anumite persoane presupun că AI va începe să domine spațiul comerțului electronic.
Integrarea AI în comerțul electronic sună la început ca o idee inteligentă și profitabilă, dar cu ce preț? Cu toate că acest lucru ar putea duce la o experiență mult mai fluidă și mult mai rapidă pentru clienți, apare o problemă mai mare: va înlocui AI oamenii până la punctul de a duce la mai puține oportunități de angajare? Predicțiile spun că da, iar acest lucru ar putea însemna un real pericol pentru populația în continuă creștere. Dar acest capitol o să-l dezbatem mai pe larg într-un alt articol.
Comerț online stabil, durabil
Pe măsură ce consumatorii devin mai conștienți de mediu, la fel va crește nevoia lor de a susține bvrand-urile/mărcile durabile. Așadar, cum se traduce acest lucru în comerțul online?
Calea ecologică poate fi urmată în diferite moduri, în principal prin reducerea deșeurilor de ambalare și lanțuri de aprovizionare mai durabile. Afacerile pot reduce cantitatea de deșeuri pe care o produc alegând să opteze pentru ambalaje minimaliste care utilizează materiale mai durabile sau mai puține materiale în general.
Utilizarea energiei regenerabile și încercarea de a minimiza risipa totală este o parte a ecuației.
O altă parte importantă a comerțului electronic durabil este modul în care sunt tratați angajații, oincluzând venituri și condiții de muncă adecvate.
Măsurători pe toate dispozitivele
Statisticile arată că trei din cinci români cumpără online iar mai mult de jumătate dintre ei fac cumpărături folosind telefoanele mobile. Având în vedere aceste cunoștințe, cum pot proprietarii de magazine online să răspundă utilizatorilor de dispozitive mobile pentru o experiență a cumpărăturilor online mai rapidă și mai ușoară?
Este întrebarea pe care ar trebui să o aibă în vedere toți proprietarii de afaceri atunci când aleg platforma de magazin online pentru afacerea lor. Nu este un secret pentru nimeni faptul că, clienții au tendința de a face click pe site-uri care nu par să funcționeze bine pe dispozitivele lor, adaptarea site-urilor de comerț electronic pentru dispozitive mobile va duce la o mai mare satisfacție a clienților. Așadar, citește și articolul dedicat deschiderii unui magazin online deoarece alegerea corectă a platformei te poate scuti de mii de euro aruncați pe fereastră.
Site-uri minimaliste și rapide
Este clar pentru toată lumea că mai puțin înseamnă de fapt mai mult. Nu este un clișeu sau un joc de cuvinte. Este un fapt, este un trend! Un magazin care nu se adaptează trend-ului psihologic nu va avea succes! Este clar și simplu!
Cumpărătorii online doresc să acceseze un magazin online foarte rapid. Viteza unui magazin online contează enorm! Timpul de încărcare trebuie să fie rapid și iar design-ul să fie simplu și extrem de intuitiv, astfel încât magazinul să fie ușor de navigat. Potențiali clienții sunt atrași de către modelele minimaliste deoarece sunt eficiente. Un magazin online complicat necesită timp pentru a naviga. Așadar, accentul se mută de la estetică la funcționalitate.
Acum este timpul pentru a-ți optimiza magazinul online. Dacă nu ai încă un magazin online, ai avantajul să alegi o platformă premium care face pentru tine acest lucru, gratuit (ca parte a platformei). Aici găsești articolele dedicate pentru optimizarea magazinului tău online.
Conținutul, marketing-ul de conținut
Dacă ai citit și alte articole din blog-ul Sellfy, probabil ești familiarizat cu faptul că se pune accent pe marketing-ul de conținut al magazinului tău deoarece este unicul ingredient care te poate ajuta pe termen lung.
Cea mai bună modalitate de a-ți promova afacerea este cu ajutorul makreting-ului de conționut. Acest lucru se poate face în multe moduri, cum ar fi bloguri, videoclipuri și chiar meme-uri. Cu siguranță că această listă va continua să crească în timp deoarece această eră tehnologică este în continuă schimbare (plus că, paradoxal, ne și place să complicăm lucrurile). La urma urmei, memele, așa cum le știm noi, nu existau acum câțiva ani.
Nu numai că marketing-ul de conținut este o modalitate eficientă de a-ți informa clienții și de a le extinde cunoștințele pe un anumit subiect, dar face și minuni pentru traficul magazinului tău. Va trebui să dedici timp cercetării subiectelor, introducerii cuvintelor cheie relevante și cunoașterii publicului. Sau poți angaja pe cineva s-o facă pentru tine (un copyrighter), pentru a scrie conținut de calitate.
După cum deja am spus, marketingul de conținut este extrem de rentabil deoarece are efecte constante pe termen lung. Marketingul de conținut nu numai că primește mai multe click-uri, dar este și mai puțin costisitor decât marketingul tradițional. Marketing-ul de conținut va genera atât voit cât și accidental cuvinte cheie care apar în rezultatele Google atunci când un client caută! Probabil așa ai ajuns la acest articol pe care-l citeși (dacă nu ai dat click din social media). Așadar, scriind articole de calitate în blog sau conținut de calitate la produse, poți atrage clienți în mod organic, direct din Google.
Iată câteva statici cu privire la marketing-ul de conținut:
- Cunoașterea publicului și înțelegerea preferințelor acestora este esențială. De exemplu, doar 22% dintre mileniali doresc să vadă e-mailuri de la o marcă pe care o susțin, în timp ce 57% dintre cei cu vârsta între 45 și 54 de ani o fac. (HubSpot)
- Dimpotrivă, 52% dintre mileniști doresc să vadă videoclipuri de la mărcile pe care le susțin, în timp ce doar 25% dintre cei 45-54 o fac. (HubSpot)
- 71% dintr-un grup de respondenți B2B au declarat că au recenzat un blog în timpul călătoriei de cumpărare. (Raport de generare a cererii)
- 32% dintre consumatori verifică prezența unei mărci în rețelele sociale înainte de a-și verifica site-ul. (Animoto)
- Podcasturile au fost citate de 64% dintre respondenții B2B ca fiind un format de conținut valoros în faza incipientă a călătoriei de cumpărare - nu au fost decât infografice (76%) (Raportul de generare a cererii)
- Oamenii de astăzi au de 2 ori mai multe interacțiuni cu mărcile pe mobil decât oriunde altundeva. (Gândiți-vă cu Google)
- Cisco a proiectat că mai mult de 80% din traficul pe internet va fi video până în 2021 - ceea ce înseamnă că mărcile au cu siguranță nevoie de o strategie de conținut video. (Cisco)
- 87% dintre consumatori doresc mai multe videoclipuri de la branduri. (Hubspot)
- Instagram este platforma cu cea mai rapidă creștere pentru a genera achiziții cu videoclipuri. (Animoto)
- Când au fost întrebați cum le-ar plăcea cel mai mult să învețe despre un produs nou, peste două treimi (68%) dintre consumatori au spus că un videoclip scurt ar fi cel mai bine, cu mult înaintea articolelor bazate pe text (15%), infografice (4). %) prezentări și prezentări (4%) cărți electronice și manuale (3%). (Wyzowl)
- 65% dintre consumatorii de conținut B2B sunt ferm de acord că au preferințe mai mari pentru conținut credibil din partea influențelor din industrie. (Raport de generare a cererii)
- 73% dintre consumatori au fost afectați de prezența unei rețele sociale pe o marcă atunci când iau o decizie de cumpărare. (Animoto)
- Pe dolar, marketingul de conținut produce de 3 ori mai multe oportunități. (Kapost / Oracle Eloqua)
- Marketingul de conținut generează de peste trei ori mai mulți clienți potențiali decât marketingul extern și costă cu 62% mai puțin. (Valorul cererii)
- În medie, marketingul de conținut costă cu 41% mai puțin decât căutarea plătită, (Kapost/Eloqua)
- Sursă @convinceandconvert
Modelarea atribuirii comerțului electronic
"Modelarea de atribuire" ajută afacerile să analizeze valoarea diferitelor canale pe care le folosesc în scopuri de marketing, astfel încât să poată determina care canal este cel mai benefic (pentru marketing, desigur).
Investind în canalele care au cel mai mare profit, o afacere de comerț online poate crește, poate înflori. Va trebui să combini diferite tipuri de canale care vor atrage audiențe mai mari. Google Analytics este un instrument foarte util care te ajute la a determina toate acestea.
Modelul ideal de atribuire nu există (cel puțin nu încă). Va trebui să așteptăm modelele viitoare pentru a ne oferi feedback și perspective mai bune, perspective mai ample.
Recunoașterea vizuală
Probabil ești familiarizat cu recunoașterea imaginilor. Aceste aplicații, printre alte avantaje, îți permite să folosești telefonul după scanarea feței. Această funcție de recunoaștere a fost extinsă astfel încât poate oferi și informații despre obiecte, presupunând că îndrepți camera către ele sau către o fotografie.
Aceste aplicații pot citi etichete și coduri de bare, iar acum putem vedea cum ar putea avea impact asupra comerțului online. Poți obține informații despre un anumit articol de îmbrăcăminte sau aproape orice alt produs.
Dacă ești în afaceri de comerț online, cu siguranță ar fi înțelept să te gândești la modul în care acest lucru îți poate influența afacerea (implicit profitul, evident). Sellfy lucrează la un astfel de modul de recunoaștere a produselor, așadar va fi implementat gratuit, ca parte a platformei, pentru toți clienții existenți.
Ce spun statisticile despre viitorul comerțului online?
Dacă nu ești sigur asupra faptului că merită investiția în comerțul online, poate aceste statistici te vor ajuta în luarea unei decizii finale.
Până în anul 2023, se estimează că achizițiile din comerțul electronic vor crește de la 14,1% la 22%. Aceste estimări sunt extrem de optimiste și arată cum comerțul electronic, ca afacere, nu își atinge încă potențialul. Vânzările de comerț electronic mobil sunt, de așteptat să crească, estimând să treacă de 3 trilioane dolari în 2022.
Statisticile arată că până în anul 2040, aproape 95% din toate achizițiile vor fi prin intermediul comerțului online, ceea ce este cu siguranță ingredient de gândit pentru toți proprietarii de afaceri (indiferent de nișa afacerilor).
Acest ghid complet și unic te va îndruma pas cu pas către o afacere online. Îți oferă toate detaliile necesare pentru a deschide un magazin online, de la idee la afacere profitabilă!
Întrebări frecvente
Va continua comerțul online să crească?
Toate statisticile oficiale din acest articol (cu trimiteri către sursa lor) indică faptul că va continua să crească și să prospere într-un ritm foarte accelerat (accelerarea dată de pandemie). Achiziționarea produselor de pe dispozitive mobile va deveni noua normalitate, iar principalele țări de comerț electronic precum China, Japonia și Germania vor continua să înregistreze o creștere exponențială a vânzărilor. Desigur, România fiind la început (în comparație cu aceste tări), acum este momentul pentru a prinde această creștere chiar din start.
Care este impactul comerțului online asupra clienților?
Comerțul online va avea un foarte mare impact asupra societății în următorii ani. Toate statisticile o arată, nu este o simplă presupunere. Acest fapt are multe avantaje care ne vor îmbunătăți experiența online, cum ar fi tranzacțiile sigure pe internet, magazine online 24 de ore din 24, găsirea produsului potrivit într-un timp mai scurt și multe altele. Probabil impactul psihologic va fi unul dezastruos și pare că nimeni nu-l observă. Vom avea un articol dedicat pe această temă, așa că nu uita să te abonezi pentru a primi noile informații.
Magazinele online au costuri extrem de mici în comparație cu magazinele fizice. Afacerile online pot folosi acești bani în alte aspecte ale afacerii, precum marketing-ul online (sau promovarea online, dacă sună mai confortabil).
De ce ecommerce-ul este atât de popular?
Comoditatea ar putea fi cel mai simplu și rapid răspuns!
Există multe aspecte ale comerțului electronic care îl fac atât de popular atât pentru clienți cât și pentru comercianți. Unul din numeroasele motive este faptul că oricine, din orice colț al țării poate ajunge la produse prin intermediul internetului. Absolut orice dorești se află la numai un clic distanță! Ai nevoie doar de un dispoizitiv mobil (sau un laptop) și o conexiune la internet!
Încheiere
Acest ghid a avut menirea de a-ți oferi o perspectivă bună asupra viitorului comerțului electronic și a tuturor modalităților în care acesta va continua să înflorească. Dacă dorești să afli mai multe, explorează celelalte resurse ale acestui blog, care de altfel, toate sunt dedicate magazinului tău online, afacerii tale online!