Cum va influența viitorul comerțul online? Este o întrebare care vizează orice deținător de magazin online!
Un raport susține: într-un viitor nu foarte îndepărtat, consumatorii vor face cumpărături până la refuz folosind realitatea virtuală (VR) din confortul propriei case.
Raportul, care reunește experți dintr-o gamă largă de sectoare, face previziuni detaliate despre modul în care se vor schimba și vor evolua lucruri precum IOT (Internet Of Things), comerțul electronic, inteligența artificială, geolocalizarea și designul web.
Raportul evidențiază șapte domenii-cheie asupra cărora startup-urile și întreprinderile mici ar trebui să se concentreze pentru a se angaja în schimbările viitoare și pentru a se menține în fața concurenților.
- Site-uri web: acestea ar trebui să fie cât mai atractive, cât mai captivante și cât mai ambițioase. Îmbunătățirea conectivității și a vitezelor din viitorul apropiat (precum 5G la nivel global) ar trebui să contribuie la realizarea acestei viziuni.
- Viteza site-ului: pe măsură ce viteza generală a internetului crește, viteza site-urilor va fi un aspect vital pentru un magazin online. Pe lângă faptul că ajută la creșterea ratelor de conversie, se consideră că este un semnal important de clasificare pentru motoarele de căutare precum Google.
- Mai puține cumpărături fizice: din ce în ce mai puțini se vor deplasa în magazinele fizice, tot mai mulți consumatori așteptându-se să poată comanda bunuri și servicii din confortul propriei case.
- Personalizarea: în timp ce magazinele fizice se vor aștepta tot la mai puțini clienți, cei care totuși fac efortul de a face cumpărături în magazine fizice se vor aștepta la o experiență de cumpărare personalizată.
- Realitatea virtuală: cu ajutorul VR, consumatorii vor putea să probeze și să folosească articole din confortul propriei case. Mărcile de îmbrăcăminte și companiile de tehnologie a modei vor trebui să fie în avangardă pentru a profita la maximum de această evoluție.
- Geotehnologie: din ce în ce mai mulți comercianți cu amănuntul vor servi clienților lor promoții personalizate, bazate pe gusturile și antipatiile acestora și, din ce în ce mai mult, pe tehnologia de geolocalizare.
Nu ai magazin online Sellfy? Plătești doar pentru cât folosești - fără abonament lunar sau alte obligații. Ai 100 produse în magazin, plătești doar pentru 100 produse, nimic în plus! Fără taxe ascunse precum costuri adiționale pentru numărul de comenzi!
Lipsa inovației în ecommerce
Într-o oarecare măsură, inovația lipsește în domeniul comerțului online! În general, tot ecommerce-ul arată la fel.
VR oferă oportunitatea de a trece la următorul nivelul, unde, în casa ta, ai putea să probezi acei pantofi sport și să te privești în ei, putând chiar să descarci și să imprimi o matriță 3D pentru a te asigura că sunt confortabili și au forma după placul tău.
Toate acestea înainte de a apăsa pe butonul de cumpărare, iar totul să fie livrat la tine acasă în decurs de o oră.
Magazine online inteligente
Magazinele online vor fi inteligente, capabile să prezică tiparele de cumpărături și să controleze publicitatea și lanțurile de aprovizionare - totul datorită științei datelor și interconectivității.
De fapt, în timp ce toată lumea bate toba despre dispariția comerțului cu amănuntul, de fapt, vorbim despre un viitor diferit.
Timp de cel puțin încă două generații, adolescenții vor putea merge la mall-uri pentru că mașinile care se conduc singure îi pot duce acolo.
Acest lucru înseamnă mai mult trafic pietonal pentru comercianții cu amănuntul care operează mai eficient și storc mai multe venituri din marjele lor.
Sellfy și inteligența artificială
Platforma ecommerce Sellfy a creat algoritmi speciali care au scopul de a urmări rata de converise a unui magazin online în funcție de elementele de design.
Trendul psihologic este foarte strâns legat nu doar de design-ul magazinului ci și de structura acestuia, de modul în care sunt folosite elementele de design, etc.
Este un capitol foarte complex și are parțial legătură cu psihologia modernă - multe detalii nu pot fi publice deoarece este unul din avantajele Sellfy în fața concurenței.
Ideea principală este că în viitor, tot mai multe platforme vor folosi inteligența artificială obiectivă (să facă un singur lucru și bine).
Cel mai probabil, magazinele online Woocommerce - și alte platforme gratuite de genul - vor avea de suferit deoarece tehnologiile de tip AI necesită procesare dedicată, nu pot fi rulate pe hosting clasic (pe care acestea funcționează în prezent).
Probabil vor exista micro-servicii pentru a comensa (cu abonament dedicat).