Cum vinzi online mancare, produse alimentare?

  • 14 minute citit
vinde mancare online

Evident, putem vinde online absolut orice tip de produse în domeniul alimentației/nutriției - numește cum dorești:

  1. produse alimentare ce pot fi transportate în alte orașe (conserve, borcane, etc)
  2. mâncare gătită ce poate fi transportată strict în același oraș (pizza, fast-food, ciorbe, etc)
  3. piața online - unii oameni fac piața online (roșii, pâine, carne, etc)

Diferența dintre ele este că unele pot fi transportate în alte orașe iar altele doar local. Dacă ești tentat să crezi că nimeni nu comandă mâncare din alte orașe, poate ar trebui să te mai gândești: oamenii de la sat comandă onmline produse alimentare din alte orașe - evident că un brașovean nu comandă mâncare dintr-un magazin online din București.

Vânzările online de mâncare reprezintă un sector de comerț electronic în creștere, pe măsură ce clienții devin treptat mai încrezători în cumpărăturile online și încep să se bazeze pe acestea pentru cumpărăturile săptămânale.

Pe de altă parte, dacă vinzi mâncare gătită în orașul tău (pizza, fast-food, etc), clienții fideli vor fi cei care lucrează la birou. Oamenii sunt ca pisicile: rămân mult timp cu mâncarea favorită.

Consumatorii devin din ce în ce mai sofisticați și cer alimente și ingrediente neobișnuite, pe care internetul le poate oferi.

De asemenea, infrastructura lanțului de aprovizionare a fost îmbunătățită, ceea ce înseamnă că este mai ușor să se ajungă chiar și cu alimente foarte proaspete la ușa oamenilor.

S-a vorbit chiar și despre livrarea de pizza cu drone!

{{TOC}}

Vanzarea produselor alimentare

Vânzarea produselor alimentare pe internet aduce cu sine un set unic de provocări.

Oamenii sunt obișnuiți să vadă alimentele înainte de a le cumpăra și să viziteze localurile de unde le obțin.

Vânzătorii de alimente online pierd avantajul de a-și putea vinde alimentele folosind mirosuri, mostre și arătând alimentele în realitate.

Aceste probleme trebuie abordate pentru a câștiga încrederea clienților online.

Vestea bună

Vestea bună este că, clienții ar putea fi dispuși să plătească mai mult pentru a primi alimente făcute manual pentru ei (cum ar fi o prăjitură personalizată) sau alimente foarte neobișnuite sau speciale (cum ar fi fructele de mare proaspete).

Nu uita că vânzarea online de produse comestibile este o afacere costisitoare, din cauza costurilor ridicate de ambalare și de expediere rapidă.

Asigură-te că vei calcula prețurile cu atenție pentru a face să merite.

Importanța imaginilor

Atunci când vinzi mâncare online, este absolut esențial să oferi fotografii foarte bune pentru a face ca mâncarea să fie atrăgătoare și delicioasă.

Fotografiile sunt principalul lucru care va vinde produsele tale, așa că asigură-te că ai realizat fotografii foarte atractive.

Angajarea unui fotograf profesionist este, în general, o cheltuială care se va amortiza pe termen lung.

Dacă te ocupi singur de fotografie, nu uita să iei în considerare posibilitatea de a investi într-un mic studio de casă cu o iluminare bună, deoarece acest lucru poate ajuta cu adevărat la influențarea cumpărătorilor.

Aici găsești câteva unelte pentru editarea imaginilor de produse.

Modul de fotografiere a produselor

În zilele noastre, multe site-uri de comerț electronic folosesc ceea ce se numește fotografie "lifestyle".

Aceasta înseamnă să afișezi produsele într-un mediu tipic în care ar fi folosite, eventual folosind unele elemente de recuzită care nu sunt prea intruzive sau care nu distrag atenția.

De exemplu, dacă vinzi online pâine de casă, ai putea să te gândești să o fotografiezi pe o planșetă de pâine, alături de un cuțit de pâine.

Aceasta nu este doar o alegere de modă, ci îi ajută cu adevărat pe clienții tăi să aibă o idee despre dimensiunea produsului pe care îl cumpără.

Încrederea clientului

Încrederea este un aspect foarte important atunci când vine vorba de cumpărăturile online de mâncare.

Cum oferi clienților tăi încredere în produsul pe care-l vinzi?

Iată doar câteva idei:

  • fii complet transparent în ceea ce privește ingredientele și procesul de preparare (o cameră video live în bucătărie ar putea face minuni)
  • afișează în mod vizibil pe site orice premii sau certificări de igienă alimentară
  • explică despre procesul de expediere și despre modul în care alimentele sunt protejate în timpul transportului și cum ar trebui să fie depozitate la sosire
  • adăugă pe site mărturii ale clienților și afișează în mod vizibil recenziile (nu doar cele bune)
  • folosește o companie de transport de încredere
  • comunică bine și rapid cu clienții tăi, în special în cazul în care există întârzieri sau alte preocupări legate de comanda lor

Viteza de livrare

Indiferent că vionzi pizza sau alte tipuri de mâncăruri, clienții se așteaptă să le primească foarte repede.

Acest lucru este valabil mai ales pentru produsele proaspete, cele care sunt perisabile.

Trebuie să alegi cu mare atenție partenerul de transport (în cazul în care nu le livrezi tu) și să iei o decizie cu privire la cine se ocupă de serviciul de clienți în legătură cu transportul - tu sau ei?

Asigură-te că, comunici foarte clar cu clienții cu privire la livrare.

De exemplu, produsele nu încap în cutia poștală 😃 - indiferent că este vorba de mâncare sau alimente. Va trebui să fie cineva pentru a le primi, trebuie să știe când vor ajunge.

Când clienții comandă mâncare pentru un eveniment special, atunci trebuie să ajungă la timp.

Fii transparent cu privire la momentul în care se pot aștepta la livrare și oferă-le opțiunea de a plăti în plus pentru livrare la o anumită oră.

Împachetarea produselor alimentare

Este foarte important ca ambalajul produselor alimentare să fie corect, atât pentru a avea un aspect atrăgător și pentru a comunica valorile brandului, cât și pentru ca alimentele să fie protejate în timpul transportului.

Este posibil ca ambalajul alimentar să necesite anumite adaptări pentru a face față cerințelor de transport și ai putea fi surprins cât de mulți bani costă acest lucru.

Dacă nu știi sigur cum se va descurca ambalajul tău în impul transportului, atunci este simplu să îl testezi.

Unde vând alimente/mâncare

Gândește-te unde dorești să-ți vindzi produsele alimentare online.

Cel mai probabil, mâncarea gătită (pizza, preparate de restaurant, etc) o vinzi local, nu o poți trimite în alte orașe!

Multe magazine aleg calea de a-și crea propriul magazin online de unde oamenii pot cumpăra.

Avantajul acestei abordări este că păstrezi controlul deplin, poți accesa toate informațiile despre clienți (cum ar fi modul în care te-au găsit online) și poți controla prețurile.

Evident, adițional ai și opțiunea de a vinde pe eMag sau alte platforme similare de tip marketplace.

De exemplu, unii antreprenori fac comerț înfloritor cu cereale obscure pentru micul dejun.

eMag este un brand în care clienții au mare încredere, așa că este o modalitate bună de a obține credibilitate online.

Credibilitatea se obține în timp, nu peste noapte - așa că ar fi o risipă să nu profiți de toate canalele existente, pentru a te face cunoscut!

Așa ajung oamenii să afle de magainul online pe care l-ai deschis iar apoi să-ți devină clienți fideli care să cpomande în mod repetat de la tine.

Acolo unde alții vând alimente și mâncare gătită (pizza, etc), poți vinde și tu! Până la urmă, asta înseamnă "studiu de piață" - cuvinte pompoase care în realitate înseamnă să afli unde găsești cleinții (nu se mai pune problema dacă există o piață pentru mâncare).

Există multe magazine de tip marketplace (precum eMag) însă foarte nișate. Așadar, ar fi o idee bună să-ți rezervi puțin timp pentru a le căuta cu ajutorul Google.

Respectă legea

Există o serie de norme și reglementări care afectează vânzarea de mâncare/alimente.

În conformitate cu reglementările UE, trebuie să menționezi în lista de ingrediente lucruri precum alergenii și să indici pe ambalaj data limită de consum.

Verifică legislația relevantă pentru piața căreia te adresezi și asigură-te că respecți regulile.

Pe lângă lista de informații importante de pe ambalaj, ar trebui să menționezi și informații precum ingredientele.

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Diverse