Viteza unui magazin online în 2024

  • 12 minute citit
viteza unui magazin online

73% dintre vizitatori vor ieși de pe un site conceput prost și vor intra pe unul conceput bine, pentru finalizarea unei comenzi online.

– Google

Google dorește viteză de la magazinul tău online deoarece este de partea vizitatorilor!

Ei bine, vizitatorii sunt atât de nerăbdători încât face diferența chiar și o secundă în plus! Să nu ne separăm - vizitatori suntem și noi, cei care citim acest articol (inclusiv autorul acestui articol)!

Conform Google marketing platform (în momentul scrierii acestui articol Google are certificatul SSL expirat, deci se poate și la google), 53% din vizitatorii cu mobile, părăsesc site-ul web dacă se încarcă în mai mult de 3 secunde! Personal, spun că acel procent este o minciună! Totuși, viteza de răspuns a unui site web este importantă.

Google: 53% din vizitatori pleacă dacă site-ul se încarcă în mai mult de 3 secunde!


Sellfy: Oare 53% sunt persoane cu o minte nevrotică, cu o minte deloc stabilă? Oare cele mai multe neridicări ale comenzilor sunt - culmea - ale celor care au o minte deloc stabilă? Oare sunt cei care gândesc una, spun alta și fac cu totul altceva? Oare? 

 

Viteza unui site nu este o joacă dar întrebarea principală este: De ce noi ca ființe "inteligente", avem o mentalitate atât de brutală când vine vorba de răbdare? Răbdarea nu implică timp! Nerăbdarea, în schimb, este un concept care implică timp iar mintea o ia complet razna. Oare de ce mintea noastră este așa prinsă în acest concept de timp?

Oare am importat timpul extern (cel după ceas) în sfera psihologică fără să realizăm? Oare am făcut-o instinctiv la presiunile societății (precum stupida întrebare "Unde te vezi peste 5 ani?")? Timpul psihologic este o iluzie, nu o realitate! Totusi, timpul psihologic a pus stăpânire pe absolut tot ceea ce facem (foarte puțini indivizi de pe planetă sunt conștienți de asta - conștienți exact atunci când mintea o face, nu după).

Ei bine, acest articol nu este unul psihologic însă trebuie rezolvată această problemă deoarece pe măsură ce lunile/anii trec, clienții vor fi tot mai nerăbdători (este un fapt). Dacă acum așteaptă aproximativ 3 secunde să se încarce pagina unui site, la un moment dat vor aștepta 2 secunde! Iar noi contribuim la acest lucru!

Timpul psihologic este o problemă deoarece nimeni nu realizează, nimeni nu o face în mod conștient, cu intenție!

Societatea ne programează creierul să accelereze în absolut tot ceea ce facem, să menținem ritmul și chiar să facem lucruri în plus pentru a ne "diferenția" de alții (chiar dacă este o stupizenie, noi tot o facem ca și cum am ști ce facem).

Asta facem cu toții, nu-i așa? Ei bine, acest fapt are urmări profunde (din punct de vedere psihologic).

Anxietatea se dezvoltă, motivele depresiei se înmulțesc, și așa mai departe. Este un fapt că umanitatea suferă din ce în ce mai mult!

Serviciile externe îmi încetinesc magazinul

Revenind la problema vitezei și faptul că Google dorește de la magazinul tău o viteză foarte bună, paradoxal, serviciile Google pe care le integrezi în site îți vor încetini viteza magazinului!

Da, ai citit bine: orice serviciu extern integrat în site (deci nu doar Google) îți va reduce viteza magazinului! Vorbim despre servicii precum Google Analytics, Google Fonts, etc. Google oferă servicii extraordinare dar viteza lor este mediocră - motiv pentru care am spus că este paradoxal faptul că Google să vrea de la noi viteză!

Cum rezolvă Goagăl propriile probleme?

În propriile unelte de testare (Lighthouse), Goagăl a eliminat testarea serviciilor precum Google Fonts și Google Analytics. Întotdeauna au fost o mare problemă și încă sunt - dar acum nu se mai reflectă în scorul testelor!

În imaginea acestui articol se observă cum sellfy.ro are 100% la absolut tot! Imaginea este reală (probabil poți testa și tu chiar acum) însă performanța reală este doar pe hârtie! Chiar dacă imaginea este reală, ar fi imposibil obținerea unui astfel de rezultat CA FAPT (să simt acea performanță ca reacție web atunci când dau click)!

Probabil este motivul pentru care apar artificii pe un fundal negru! Lighthouse exprimă bucuria pe fundal NEGRU! Coincidență? :) Dacă este sub 100%, fundalul este alb! Obținerea unor astfel de rezultate este acum posibilă (oarecum simplu, cu jumătate de gură) deoarece Google a hotărât să nu-și mai testeze propriile sale resurse pentru că... deh!

Era un cuvânt dedicat pentru astfel de situații... "ipocrizie" cumva?

Încercând ca programator să ai scorul perfect în astfel de unelte, probabil vei ajunge la nebuni (că de aruncat timpul la gunoi nici nu se mai pune problema).

Ar fi doar o mișcare a dorinței de a obține ceea ce dorința doreșe întotdeauna să obțină! Dorința în sine este atât de perversă încât atunci când spune "nu voi mai avea nicio dorință" este de fapt tot o dorință de a scăpa de dorințe! Dorința este încă acolo, activă - și-a schimbat doar ținta! Perfecțiunea este un concept uman, o idee, nu o realitate!

Perfecțiunea nu este o creație a naturii, perfecțiunea este un concept/invenție a minții umane iar mintea umană nu poate concepe absolut nimic fără cuvinte (cuvintele sunt invenție umană - încearcă să gândești ceva fără cuvinte, vei fi șocat. Fără gânduri există percepție instantă, ceea ce doar câțiva indivizi de pe planetă folosesc (nu că nu ar putea oricine, este capacitatea naturală a creierului (precum percepția vizuală, auditivă, etc) după ce se dizolvă această structură de gânduri/cuvinte care intervine constant cu forța în absolut orice), dar asta într-un alt articol dedicat).

Vei spune "sellfy a obținut scor de 100% în Lighthouse".

A fost doar o coincidență (motiv pentru care există acest articol), probabil ca urmare a experienței de 20 ani în programare. În acești ani am urmat regulile mulțimii deoarece clienții nu m-ar fi plătit iar scoarța de copac nu este tocmai hrănitoare! Dar după cum am spus, punctajul este doar pe hârtie, nu are absolut nimic extraordinar (este doar fantastic - pură fantezie care pretinde a fi realitate)! Pentru o viteză reală a unui site sunt altele de făcut în spate.

Oare este posibil să supraviețuim fără adăugarea fonturilor și a altor servicii externe care să contribuie la încetinirea magazinului?

Bineînțeles că este posibil însă problema unui propietar de magazin online este că dorește să fie "unic" (indiferent ce-o însemna acest cuvânt, ar trebui să-l uităm complet).

Mulți dintre noi suntem prinși în ideea: modul de prezentare construiește un "brand". Oare?

  • Oare un vizitator își va reaminti de magazinul tău după o culoare?
  • Oare un vizitator își va reaminti de magazinul tău după un font al textului?
  • Oare un vizitator își va reaminti de magazinul tău după niște imagini?
  • Mulțimea spune că da! Heil mulțimea!

În trei secunde după ce un individ a părăsit pagina magazinului, a și uitat de el, indiferent de culori, fonturi și bizbizuri. Probabil își va reaminti dacă-ți va revizita magzinul dar oare câți o fac și după cât timp?

Dacă site-ul se mai încarcă și lent, vizitatorul va construi instinctiv o reacție de repulsie față de magazinul tău (nici măcar nu realizează deoarece o face inconșient, fără intenție - este rezultatul programării: nerăbdarea). Este unul din motivele principale pentru care campaniile de retargeting nu funcționează (cel puțin nu după cum spun statisticile - contează ENORM pe ce site-uri au fost făcute acele teste - dacă site-ul supus testării nu a construit vizitatorului repulsia tocmai amintită, evident că va da click pe campania de retargetare - realitatea este foarte diferită de statistici însă mulțimea merge exact ca oile iar cei care știu să jumulească, propagă astfel de lucruri ca și cum ar ști ce vorbesc - suntem într-o lumea complet nebună iar noi am contribuit la construirea ei).

Oare putem trece de această programare de a asculta mulțimea? Oare ne putem uita în propria minte - ceea ce fac eu face orice individ de pe această pleanetă; suntem cu toții la fel, nu doar având aceeași structură biologică (două mâini, două picioare, etc), ci și întreaga structură psihologică!

Ai observat vreodată că, paradoxal, nimeni nu este interesat de fapte (culori, fontul textului, etc)?

Din moment ce ție nu-ți pasă de fonturile altui magazin online, de ce ai crede că altor indivizi le-ar păsa de fonturile magazinului tău? Oare pentru că luăm totul personal, oare pentru că ne atașăm?


Toți indivizii de pe planetă vorbesc singuri în propria lor minte (inclusiv psihiatrul care te închide dacă vorbești singur pe stradă - și el vorbește singur în propria lui minte, chiar dacă nu vocal/cu sunet (cel puțin nu-l prinzi tu) - trăim într-o lume complet nebună).

Ai observat că tu niciodată nu vorbești în propria ta mine despre fapte? Nu vorbești niciodată despre culorile cerului, despre cât de verde este iarba, cât de frumos este un copac, etc. Vorbești doar despre idei (ideile nu sunt fapte), despre ceea ce ai luat PERSONAL (ceea ce te deranjează, sau te stimulează indiferent dacă este pozitiv sau negativ)! Sinele poate folosi un fapt real dacă există la mijloc o identificare (identificarea este esența sinelui), un atașament/o iluzie - spre exemplu, văd mașina pe care mi-am cumpărat-o ca fiind ceva mai mult decat ceea ce în realitate este (mă face să mă simt superior sau inferior, etc - vorbești în mintea ta nu despre mașină ci despre cum mașina te face să te simți).

Imaginile pot contribui la încetinire

Desigur că imaginile pot încetini viteza unui website. Această problemă o are multe magazine online existente, în mod special pe telefoanele mobile. Majoritatea agențiilor promit un magazin online responsive dar imaginile nu sunt încărcate corespunzător, doar design-ul este responsive. "Responsive" înseamnă adaptabil în funcție de rezoluția dispozitivului (telefon, tabletă, laptop). Sellfy optimizează automat imaginile produselor, imaginile blog-ului, etc. Aici găsești detalii, dacă vrei să afli mai multe despre optimizarea imaginilor la produse, care de altfel este foarte importantă pentru un magazin care se presupune a fi prietenos clienților.

Scopul articolului?

Viteza unui magazin online este extrem de importantă iar serviciile externe precum fonturi, Google Analytics, etc vin cu un preț! Clienții sunt mult mai importanți decât uneltele și contrar cu ceea ce spune mulțimea, nu uneltele aduc clienți ci doar întăresc ego-ul (exprimat prin dorință și lăcomie care în realitate sunt doar fundul fântânii întrucât întăresc suferința - punctul în care creierul încetează să mai fie creativ, viu, plin de energie)!

Viteza site-ului este dată și de infrastructura tehnică, care de altfel este un adevărat coșmar! Sellfy folosește 4 servere diferite pentru a servi o pagină de produs (Webserver + Baze date + Caching + Stocare imagini)! Chiar dacă pare că au un răspuns instant, în realitate răspunsul este de câteva milisecunde bune! Adăugând și serviciile externe, vor contribui la încărcarea lentă pentru vizitatorul final! Încărcarea lentă a unui site web poate fi dată și de răspunsul DNS. Cu cât mai multe servicii externe diferite, cu atât mai multe rezolvări DNS sunt în așteptare!

Răspunsul DNS este precum telefonia pe vremuri - accesezi centrala și ceri să-ți facă legătura cu Dorel! DNS (Domain Name Server sau Dorel Ne Servește) este cel care face legătura între șirul de caractere "fonts.google.com" și IP-ul numeric al server-ului unde se află în realitate fonturile pentru a fi descărcate de către browser/vizitator (iar apoi browser-ul se chinuie să le aplice - și aici se pierde mult timp). Cu cât mai multe servicii/domenii diferite, cu atât mai multe cereri DNS ce trebuie rezolvate de către browser-ul vizitatorului.

Uneltele de testare sunt excelente în a aduce stres, anxietate și depresie.

Este aproape inutil să ai 100% în uneltele de testare iar asta o spunem noi care, după cum se vede în imagine, am obținut 100% la tot! Ajută, dar nu atât pe cât spune mulțimea - este un fapt, nu o presupunere iar motivele sunt de ordin tehnic (trecând de ipocrizia de care am pomenit mai sus).

Nu spunem să nu urmezi regulile Google ori ale agențiilor care oferă optimizări. Dacă urmezi ceea ce ai citit în acest articol, înseamnă că tot urmezi pe altcineva! Ajungi din lac în puț!

Spunem doar să testezi personal la click, ca ființă umană, deoarece clienții tăi sunt ființe umane care dau click! Pune uneltele de testare deoparte măcar pentru un minut și vezi cum se mișcă magazinul tău ÎN REALITATE! Realitatea este unicul lucru existent în acest univers (și în afara lui, probabil).

Realitatea este că nu ai observat viteza de încărcare a acestei pagini pe care tocmai ai citit-o (fie ea rapidă sau lentă) - probabil doar ai dat refresh pe parcursul articolului pentru a testa cele citite (dar asta doar demonstrează că nu ai observat viteza de încărcare când ai accesat-o). Exact la fel, nici vizitatorii tăi nu vor observa viteza site-ului tău!

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Optimizari